#ElectricRomania: Renault Zoe se prezintă
Renault Zoe este unul dintre modelele veterane ale teritoriului electric. Modelul francez s-a avântat către teritoriul necunoscut al electrificării auto încă din 2012.
Renault Zoe va fi unul dintre cei cinci protagoniști ai turului României cu mașini electrice pe care Automarket îl organizează începând de joi, urmând să fie alături de noi în #ElectricRomania powered by Kaufland. Lider al vânzărilor de mașini electrice în Europa timp de șapte ani, Zoe este un model pe care îl recunoaște oricine pe stradă. Chiar și cei care nu sunt pasionați de mașini. Cu linii fluide, blocuri optice alungite și un sunet special cu care își aveertizează pietonii, Zoe a devenit o apariție din ce în ce mai comună pe străzile din țară.
Francezii de la Renault au mizat pe electrificare de ani buni și au avut în gamă mai multe modele de-a lungul timpului. Cine își mai aduce aminte de Fluence ZE, încercarea de a crea un sedan electric? Renault are și modele utilitare electrice ca Kangoo ZE, iar în viitor gama se va mări. Însă Zoe este vedeta francezilor. Cu un nume de domnișoară pariziană, modelul de clasă mică a evoluat constant în cei șapte ani de existență. Acum se află la finalul carierei în cea mai evoluată formă pe care a avut-o. Prezența sa în #ElectricRomania va fi, de altfel, un cântec de lebădă pentru modelul francez: în toamna acestui an, Zoe va primi o a doua generație.
Până atunci, Renault Zoe va fi un membru extrem de serios al turului nostru electric. Are una dintre cele mai mari autonomii pe care le poate oferi o mașină electrică din generația sa și, chiar dacă nu mai este la prima tinerețe, va ține sus steagul industriei franceze de automobile alături de celelalte mașini din #ElectricRomânia.
Renault Zoe a fost alături de noi de multe ori. De la primul test făcut de Bogdan în 2013, la testul de anduranță efectuat în 2015 și apoi la testarea celei mai noi versiuni anul trecut. Despre toate acestea puteți citi AICI, AICI și AICI.
Cine este Renault Zoe?
Numele feminin Zoe a fost folosit inițial de către Renault pentru o serie de concept car-uri. Renault Zoe City Car Concept a fost prima referire la acest nume în 2005 la Salonul Auto de la Geneva. Conceptul de atunci nu avea însă nici o legătură cu mașina electrică ce avea să fie lansată mai târziu.
În 2009, la Salonul Auto de la Frankfurt, Renault expunea Zoe Concept. Era prima apariție a viziunii Renault de a crea o mașină electrică de dimensiunile unui Clio. Conceptul folosea un motor electric de 96 CP și un set de baterii Li-Ion ce îi ofereau o autonomie estimată de 160 de kilometri. Conceptul avea și o serie de elemente futuriste, cum erau portierele fluture și panourile solare montate pe plafon.
Apoi, în 2010, o versiune puternic revizuită a concepului Zoe apărea la Salonul Auto de la Paris. Era un prototip, un model de preserie, foarte apropiat de versiunea comercială.
Renault Zoe avea să pășească în lumea mașinilor electrice în luna martie a anului 2012, la Salonul Auto de la Geneva. Cu un design care miza pe linii fluide și elemente futuriste, Zoe atrăgea instantaneu clienții care își doreau o mașină electrică practică excelentă pentru oraș. Cu proporții similare cu ale unui Renault Clio, Zoe oferea un portbagaj similar cu cel al unei mașini de clasă mică, patru locuri și patru portiere.
Motorul electric avea 88 CP și era alimentat de o baterie Li-Ion de 22 kWh ce cântărea 275 kilograme. Amplasată sub podea, aceasta făcea ca poziția la volanul lui Zoe să fie relativ înaltă. Autonomia oficială în ciclu NEDC era de 210 km, dar în realitate Zoe parcurgea cam 120 km, chiar și 100 km dacă temperatura ambientală era scăzută. Versiunea cu baterie de 22 KWh este cunoscută sub denumirea oficială Zoe ZE20.
În 2016, Renault a operat un upgrade major, transplantând o baterie aproape dublă: 41 kWh. Noul model primea numele de Zoe ZE40, iar efectul bateriei cu capacitate dublă era reflectat imediat în autonomia mașinii. Motorul electric era disponibil în variante de 75 și 90 CP, iar în 2018, Zoe a primit un motor electric noum numit R110m ce ducea puterea la 110 CP. Renault declară o autonomie oficială reală de 300 km, dar Zoe ZE40 poate parcurge chiar o distanță mai mare cu un plin de curent.
Fiind "veteranul" grupului. Renault Zoe este singurul model din grupul de cinci care va face turul României care nu poate fi încărcat la prize rapide la curent continuu, astfel că modelul francez va primi o atenție specială pe parcursul traseului pentru a ne asigura că va putea acoperi aceeași distanță în aceleași condiții. Bineînțeles că această problemă va fi rezolvată de Renault pe următoarea generație a modelului său.
Interior
Față de concurența din #ElectricRomânia, Renault Zoe este un model ceva mai modest când vine vorba de gadgeturi și interioare futuriste. Plasticele din interior dau un sentiment de austeritate, dar după câțiva kilometri la volanul unui Zoe ajungi să apreciezi simplitatea interiorului.
Un display TFT ține loc de planșă de bord, iar aici sunt afișate informațile necesare celui de la volan. Avem un buton Eco, care va anestezia pedala de accelerație dacă vrem să conservăm la maxim resursele bateriei, un sistem de climatizare semi-automat preluat de la Clio și ecranul central al sistemului multimedia.
Dar, Zoe oferă un portbagaj generos de 338 litri, o valoare absolut decentă în clasa mică. Și încă ceva, Renault Zoe a obținut punctajul maxim de cinci stele în cadrul testelor de siguranță EuroNCAP.
Preț
Renault Zoe s-a dovedit a fi un model popular în Europa. Prețul, deși nu e mic, este mai accesibil față de multe modele concurente. La noi în țară, Renault Zoe are un preț de pornire de 33.550 euro înainte de aplicarea bonusul de la stat.
#ElectricRomania este un proiect Automarket.ro
Partener principal:
Kaufland România
Parteneri:
Enel X
NetBet
Continental Hotels
Cinci mari dezavantaje ale modelului RENAULT Zoe ZE40: 1) Nu se poate incarca la prizele electrice de current continuu (50 kW sau mai mari) ceea ce conduce in mod direct la timpi destul de mari de incarcare pentru o calatorie mai mare; 2) Garda la sol de 12 cm; 3) Capacitatea de tractare 0 (zero) kg; 4) Nu are management al bateriei de acumulatori; 5) Nu are pompa de caldura aidoma multor alte modele electrificate (PHEV sau BEV) recente. Autonomia reala va fi foarte probabil de cca. 180-200-220 km dupa o incarcare completa - depinzand MULT de conditiile meteo si consumatorii utilizati (incalzire/racire A.C., radio, prize interioare, sistem de iluminat etc.)