Efectul WLTP pe piața din România: înmatriculările de mașini noi în luna septembrie au scăzut cu peste 73%

Publicat vineri, 12.10.2018 10:52 de Cornel Șocariciu

Românii au înmatriculat 2.771 de mașini noi în luna septembrie, în scădere cu 73.42% față de perioada similară din 2017. Motivul principal îl reprezintă trecerea la noul ciclu de testare WLTP. Totodată, volumul mașinilor second-hand continuă să scadă.

Înmatriculările de mașini noi pe piața din România au înregistrat o scădere masivă în luna septembrie și au ajuns la 2.771 de unități, potrivit raportului oferit de Direcția Regim Permise Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Volumul este în scădere cu 73.42% față de aceeași perioadă a anului trecut. Trecerea la noul ciclu de testare WLTP este principalul motiv care a generat această scădere, tendința fiind resimțită și la nivelul Uniunii Europene.

În luna septembrie, Dacia a înregistrat o scădere de 80% și a ajuns la 663 de unități. Ford se află pe poziția secundă cu 369 de mașini noi înmatriculate în septembrie, în scădere cu 47%. A treia poziție a clasamentului este ocupată de Skoda. 340 de unități au fost înmatriculate în septembrie, cu 64.5% mai puțin față de aceeași perioadă a anului trecut. BMW, Hyundai, Mercedes-Benz, Toyota și Volkswagen sunt alți producători care au trecut de bariera celor 100 de unități înmatriculate în septembrie.

Cu toate acestea, situația la nivelul primelor 9 luni ale anului este una bună. Înmatriculările de mașini noi au ajuns la 106.595 de unități, în creștere cu 35.33% față de perioada similară din 2017. Dintre acestea, 29.306 unități sunt menționate în dreptul Dacia, 9.228 de exemplare sunt "trecute în contul" Renault, iar 8.714 unități au fost bifate de Skoda.

Piața vehiculelor second-hand este în continuare în scădere comparativ cu anul trecut. În septembrie, au fost înmatriculate 34.550 de unități, în scădere cu 56.14% față de aceeași perioadă a anului trecut. Totalul pe primele 9 luni ale anului este de 346.918 de exemplare, în scădere cu 16.72%.

Vehicule Înmatriculări
septmebrie 2018
Creștere Înmatriculări
ian-sep 2018
Creștere
Mașini noi 2.771 -73.42% 106.595 35.33%
Second hand 34.550 -56.14% 346.918 -16.72%

Via | DRPCIV

  • Joe, vineri, 12.10.2018 12:24

    Pe bune? asta sa fie oare motivul real al scaderilor de inmatriculari?

  • Claudiu, vineri, 12.10.2018 14:28

    Dealerii s-au grabit sa inmatriculeze pe propriile companii masinile in luna august, inainte de intrarea in vigoare a noului standard WLTP. In august Romania a avut cea mai mare crestere din UE, vreo 60-70%. Practic toate modelele de pe stoc au fost inmatriculate pentru ca de la 1 septembrie nu mai aveau voie sa le vanda ca masini noi neinmatriculate. Iar in luna septembrie, acele masini deja inmatriculate nu au mai intrat in statistica cu masini noi vandute.

  • Alex.Seremet.BMW, vineri, 12.10.2018 15:55

    Claudi are dreptate. Fenomenul este exact cel descris de el. Toată lumea era în extaz după august, cu creştere de puţin peste 50% la înmatriculări. Atenţie, trebuie făcută o distincţie însă, Claudiu. Livărirle se raportează de către importatori către APIA şi ar trebui să reflecte contractele încheiate cu clienţii şi maşini livrate. Înmatriculările se raportează de către poliţie. Există, de principiu, un decalaj între livrări şi înmatriculări, din mai multe motive, în special pentru că de la cumpărare până la înmatriculare durează şi câteva luni.