Efectul Volkswagen ID în România: germanii au alocat 450 de unități pentru hatchback-ul electric, echivalentul vânzărilor de mașini electrice ale tuturor mărcilor în 8 luni din 2018
România a primit o cotă de 450 de unități pentru ediția de lansare a hatchback-ul electric Volkswagen ID.3, echivalentul vânzărilor de mașini electrice înregistrate în țara noastră într-un interval de 8 luni din anul 2018. În prima zi, modelul electric a primit 20 de pre-comenzi.
"Cu ID deschidem al treilea capitol major de importanță strategică din istoria brandului Volkswagen, după Beetle, care a făcut posibilă mobilitatea individuală, și Golf, care a democratizat mașinile de înaltă calitate și tehnologiile avansate. ID este simbolul unei noi mișcări" - Jurgen Stackmann, directorul de marketing și vânzări al Volkswagen, în discursul prilejuit de startul pre-comenzilor pentru hatchback-ul electrice Volkswagen ID.3.
În cadrul unui eveniment găzduit miercuri în spațiul expozițional Drive Forum din Berlin, constructorul german a anunțat că versiunea specială de lansare a hatchback-ului electric, care a primit numele Volkswagen ID.3 1st, este disponibilă în 30.000 de unități pe 29 de piețe europene. Dintre acestea, Volkswagen a alocat 450 de unități pentru piața din România, echivalentul a 1.5% din cota totală pentru Europa.
Cota alocată României, mult peste așteptări
Deși la prima vedere pare redusă din punct de vedere comercial, cota alocată României pentru un model esențial pentru viitorul Volkswagen este în realitate una surprinzător de generoasă.
Pentru context, în România au fost comercializate 682 de mașini electrice pe parcursul anului trecut, potrivit datelor oficiale furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Cu alte cuvinte, Volkswagen a alocat pentru ID.3 1st o cotă care echivalează cu vânzările de mașini electrice din România pe o perioadă de 8 luni din 2018.
De asemenea, datele APIA indică faptul că Volkswagen a vândut anul trecut 175 de mașini electrice în România, în condițiile în care o parte dintre acestea sunt reprezentate de modelul de oraș e-Up!, semnificativ mai ieftin decât ID.3 1st, care va costa aproximativ 40.000 de euro. Practic, Volkswagen a alocat pentru ID.3 1st o cotă care echivalează cu vânzările înregistrate de brandul german în doi ani și jumătate.
Cotă dublă decât Austria la vânzări electrice de 10 ori mai mici
O altă serie de date arată că numărul de unități alocate României este peste așteptări și atunci când vine vorba despre comparațiile cu alte țări.
Oficialii Volkswagen au confirmat că Austria a primit o cotă de numai 200 de unități ID.3 1st, în ciuda faptului că în această țară au fost comercializate anul trecut 6.764 mașini electrice, adică de aproape 10 ori mai multe decât în România, potrivit datelor Asociației Producătorilor de Automobile din Europa (ACEA).
Interes ridicat în România: 20 de pre-comenzi în prima zi
Chiar dacă toate aceste date sugerează că Volkswagen a supraestimat potențialul lui ID.3 1st pentru piața din România, oficialii constructorului au confirmat că ediția specială a primit deja 20 de pre-comenzi în țara noastră doar în prima zi de la deschiderea acestora. Procesul va continua până spre debutul salonului auto de la Frankfurt, care are loc în septembrie 2019.
Numărul este unul ridicat în special în contextul în care o pre-comanda presupune plata unui avans de 1.000 de euro, iar modelul va fi prezentat oficial abia la Frankfurt, atunci când vor fi dezvăluite și detaliile tehnice ale hatchback-ului electric.
Nu în ultimul rând, există o serie de aspecte care în mod obișnuit ar trebui să limiteze numărul de comenzi: livrările vor începe abia în iunie 2020, adică peste mai mult de un an, și nu există nicio garanție că anul viitor autoritățile române vor continua programul Rabla Plus, care prevede în acest moment acordarea unui bonus de 45.000 de lei, echivalentul a aproximativ 10.000 de euro, la achiziționarea unei mașini electrice.
Între timp, Volkswagen a anunțat că a primit deja peste 10.000 de pre-comenzi pentru ID.3 1st în primele 24 de ore, mult peste așteptările inițiale ale constructorului.
O sa curga mult sange la articolul asta. Din nou :) Si totusi cifrele vorbesc de la sine. Eu sunt curios cum o sa fie realitatea cand masina asta o sa ajunga pe mana publicului. VW se pare ca ia Romania in serios. Sa speram ca si autoritatile vor reactiona pe masura cu infrastructura. Desi cand te gandesti la ce sosele (nu) avem ...