Efectul Ioniq: Toyota rămâne cel mai mare producător de mașini electrice și hibride, dar Hyundai și Kia vin puternic din urmă
Cererea peste așteptări pentru Hyundai Ioniq a propulsat grupul sud-coreean Hyundai - Kia pe locul 2 în topul producătorilor de mașini electrice și hibride, în spatele liderului Toyota.
Compania de analiză IHS Markit a publicat în această săptămână un raport cu privire la vânzările de mașini electrice și hibride înregistrate de principalii constructori auto la nivel mondial în prima jumătate a anului.
Deloc surprinzător, Toyota ocupă în continuare prima poziție în clasament, cu peste 598.000 de mașini electrificate, ca urmare a popularității modelelor sale hibride. Surpriza apare însă pe poziția a doua, care este ocupată în premieră de Grupul Hyundai-Kia. Alianța sud-coreeană a raportat 102.000 unități vândute, cu peste 126% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
Succesul înregistrat se datorează în mare măsură cererii foarte mari pentru Hyundai Ioniq (foto), model disponibil în toate cele 3 versiuni de electrificare: electric, hibrid plug-in și hibrid fără încărcare la priză. De altfel, sud-coreenii au fost nevoiți să mărească producția lui Ioniq cu 50% pentru a face față cererilor venite din partea clienților. Prin urmare, a fost pentru prima oară când sud-coreenii au învins Honda în acest clasament, japonezii coborând astfel pe poziția a treia cu aproape 81.000 de mașini electrificate.
Segmentul mașinilor electrice este dominat în continuare de Alianța Renault-Nissan datorită modelelor Zoe și Leaf, în timp ce Tesla ocupă locul 2 în fața unei triplete din China: BAIC, Zotye și Byd. Și aici, cei de la Hyundai - Kia au punctat serios, întrucât asiaticii au ajuns pe locul 6, după ce cu numai 6 luni în urma ocupau un modest loc 11.
Via KoreaHerald
Vrem hybrid cu incarcare la priza si autonomie electrica de 100 km sau electrica pura cu autonomie de minim 500-600 km, la pret de cca. 23-25.000 EURO cat mai repede !!!!