Efectul Insight: Toyota face o versiune mai ieftina a lui Prius
Dupa ce Honda a lansat Insight, model care costa in medie cu 2000 de euro mai putin decat Prius, Toyota ia atitudine.
Uneori, aparitia pe piata a concurentei poate avea efecte benefice pentru clienti. Dupa ce Honda a lansat noul Insight si l-a adaugat in lista de preturi mult mai jos decat concurentul sau principal, Toyota Prius, plaja de preturi a modelelor ecologice hibride pare sa o ia in jos. Astfel, Toyota a anuntat ca va lansa o versiune ceva mai ieftina a lui Prius, menita sa concureze la nivel de pret cu Insight. In prima faza, aceasta va vedea lumina zilei in Japonia, urmand ca ulterior sa fie trasformata intr-o versiune globala a lui Prius.
Conform informatiilor citate de Market Watch, Prius va avea din momentul lansarii noii versiuni un pret de baza de 16.500 de euro (2.05 milioane de yeni), in conditiile in care cel mai ieftin Prius costa astazi echivalentul a 18.500 de euro (2.3 milioane de yeni).
Miscarea celor de la Toyota pare logica in conditiile in care Honda a anuntat faptul ca totalul comenzilor pentru Insight depaseste de trei ori numarul de exemplare prefigurate de compania japoneza inainte de lansare. Mai mult, in clasamentul vanzarilor din februarie in Japonia, Insight se afla pe locul al 10-lea (4.906 exemplare), in timp ce Prius a coborat pe pozitia a 12-a.
via | Market Watch