Efectul Dieselgate: Toyota rămâne cel mai mare constructor din lume şi este singurul cu 10 milioane de maşini vândute în 2015
Toyota şi-a păstrat prima poziţie în topul constructorilor mondiali şi în 2015, în timp ce Volkswagen a coborât sub pragul de 10 milioane de maşini conercializate ca urmare a scandalului Dieselgate.
Constructorii auto au tras oficial cortina peste anul 2015, unul în care vânzările au înregistrat o uşoară scădere comparativ cu anul precedent.
Toyota şi-a păstrat însă pentru a patra oară consecutiv titlul de cel mai mare constructor auto din lume, după ce a raportat miercuri vânzări de 10.15 milioane de unităţi.
Producătorul japonez este singurul care a reuşit să depăşească anul trecut pragul psihologic de 10 milioane de maşini comercializate, întrucât Volkswagen a raportat vânzări de 9.93 milioane de unităţi, în scădere cu 2% pe fondul scandalului Dieselgate care a afectat din plin pieţele din Statele Unite şi Europa. În primele şase luni ale anului, Volkswagen reuşise să preia poziţia de lider, însă apariţia scandalului Dieselgate a marcat un reviriment din partea Toyota.
General Motors nu a reuşit să profite de scăderile jusoare ale rivalilor şi a rămas pe locul trei al podiumului cu 9.8 milioane de unităţi. În total, primii trei constructori la nivel mondial au reuşit să vândă 29.88 milioane de maşini pe parcursul ultimelor 12 luni.
Loc | Constructor | 2015 | 2014 |
1 | Toyota | 10.15 | 10.23 |
2 | Volkswagen | 9.93 | 10.14 |
3 | General Motors | 9.8 | 9.92 |
În acelaşi comunicat în care a raportat vânzările, Toyota a dezvăluit că intenţionează să achiziţioneze integral producătorul Daihatsu, din care deţine deja 51.2%. Pe de altă parte, presa internaţională a relatat că Toyota ar putea iniţia a colaborare strânsă cu Suzuki, însă informaţiile au fost negate imediat de ambele părţi implicate.
Via BBC
-
Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 10:55
Mai sa fie . Unde sunt ''aparatorii'' sa ne spuna cate ceva de mult prea ''slavitul'' grupul FakeVAG ....pardon VW-AG . Felicitari Toyota pt masinile pe care le fac. Poate asa mai invata si pe altii ce inseamna sa investesti bani in dezvoltarea de motoare, nu doar sa montezi un soft care sa pacaleasca testul de emisii . Reamintesc inca odata Toyota-Lexus au iesit cu o marja de eroare de 0,08% mai mult la testele de emisii . Un procent infim fata de imensele procente ale ''ghermancilor'' .
-
Andy, miercuri, 27.01.2016 10:59
@Auto De vazut tot top 10. Probabil ca Hyundai-Kia, Ford si FCA au crescut. Poate si Renault-Nissan? 2016 va fi un an si mai interesant. Pariul meu e ca GM va face rocada cu VW, mai ales ca vor avea un trio puternic: noile Cruze (care oricum a fost best seller si cu prima generatie), Volt si Bolt. Noua Astra va avea si ea vanzari mari in Europa.
-
Mitica Blajinul, miercuri, 27.01.2016 11:00
10.15 milioane de robotei. Nu ai posibilitati sa-ti iei o masina, deci , te multumesti cu o nevasta foarte nasoala ,dar care te ingrijeste foarte bine. Faina mai poate sa fie globalizarea, sau viata. Nimic palpitant.
-
@Automarket, miercuri, 27.01.2016 11:02
Un TOP 10 ar fi fost indicat. Cine-i pe 4? Renault-Nissan ?
-
Mitica Blajinul, miercuri, 27.01.2016 11:05
Toyota-Lexus au iesit cu o marja de eroare de 0,08% mai mult la testele de emisii . Te inseli prietene. Au iesit cu 50% mai putin fata de testele de emisii pe care le-au anuntat. Nu prea le ai!
-
LauCalin, miercuri, 27.01.2016 11:07
9.93 milioane de unitati vandute de catre VW in 2015... Ma asteptam la o cifra mult mai mica. Mai ales la cat iures s-a facut cu scandalul Dieselgate. Iar faptul ca Toyota e tot pe primul loc... nimic nou sub soare, nimic spectaculos. Este doar ceva as spune eu firesc. Din multe puncte de vedere. Pe langa masini fiabile, au imagine foarte buna cam pe toate pietele pe care sunt prezenti. Si sunt cam in toata lumea prezenti. Dar si eu as fi curios sa vad cifrele celorlalti.
-
Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 11:13
@Andy, ai uitat de noul Opel Insignia care se va lansa curand .....cu toate ca nu prea sunt sigur daca il vor lansa spre vanzare tot in acest an, dar cine stie ! @LauCalin, este o cifra mica comparand cu anul 2014 cand vanzarile erau mai apropiate de Toyota. Iar faptul ca Toyota este pe primul loc, intr-adevar nu e nimic spectaculos. Nici macar ei nu si-au dorit lucrul asta . Lucrul asta doar trisorii si-l doresc . :))))))
-
@LauCalin, miercuri, 27.01.2016 11:19
Efectele se vor vedea in timp. E un lant al slabiciunilor cand vine vorba de investitii si satisfactia clientilor, iar efectele loviturii nu sunt instatanee. Ma astept ca in 2020 Volkswagen AG sa fie undeva pe locul 3 sau 4.
-
LauCalin, miercuri, 27.01.2016 11:51
Eu zic ca nu se va intampla asa. Faptul ca in 3 luni vanzarile au fost suficient de mari incat VW sa nu piarda locul 2, in contextul in care la Renault dintr-un simplu zvon s-a ajuns la o scadere a actiunilor cu 22%, demonstreaza cat de puternic este VW. Increderea se va recastiga, chiar daca aceasta problema grava de la VW va fi rezolvata sau nu. Pentru ca eu ma astept ca VW sa mai faca niste smecherii. Nu m-as mira. Mai mult ca sigur si in acest an vanzarile vor fi in scadere. Eu preconizez ca la anul pe vremea asta VW va fi pe 3, in timp ce GM va ajunge pe 2. Pana in 2020 apele eu prevad ca se vor mai linisti. Deci peroada cu adevarat critica este acest an si anul viitor.
-
@LauCalin, miercuri, 27.01.2016 12:10
Da, si daca se dovedea, ar fi scazut la 50% cum au scazut actiunile Vw. Vorbim aici de sume de ordinul zecilor de miliarde de euro. Pe langa asta Vw mai are de platit alte miliarde pt amenzi si procesele intentate de autoritati si clienti. Iei lucrurile mult prea usor. Isi va reveni Vw? Probabil ca da, dar intr-un interval de 10 ani. "Smecherii" nu prea mai poti face cand esti tinut minte ca un fraudator. Au pierdut bani, imagine, iar concurenta nu sta nici ea degeaba.
-
top, miercuri, 27.01.2016 12:22
toyota tace si face !! nimic nu-i poate lovi:nici tsunamiu' , nici recallu',nici scandalu !
-
Andy, miercuri, 27.01.2016 12:52
@Mitica Blajinul Aia cu nevasta nasoala nu-s numai cei 10.15 mil...sunt si majoritatea dintre cei 9.93 mil care au ales ceva din grupul VW. Nu-mi zice ca VW, Skoda sau Audi sunt altceva decat plain boring cum zice englezul. Nu poti compara Audi cu ultimele modele Mercedes si nici chiar cu BMW. Exceptie fac Seat, Lambo si Bugatti si poate Bentley, insa zic poate pentru ca noul lor SUV e un kitch monstruos pe 4 roti. Oricum cei 4 vand putin impreuna, grosul de vanzari e realizat de primii 3... P.S. Plus ca din 10.15 mil au mai fost si cumparatori de Lexus. Putini procentual, adevarat, insa ultimele modele Lexus sunt peste Audi ca design.
-
Andy, miercuri, 27.01.2016 12:55
*kitsch @AM Poate treceti pe Disqus ca sa putem edita comentariile...
-
Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 13:57
@Andy, De fapt as mai adauga ca ultimele modele Lexus sunt si peste Mercedes si BMW la design ;) @@LauCalin..... Jos palaria pentru postari. Ai +1 ;)
-
top, miercuri, 27.01.2016 14:24
toyota poate fi numita ''king of the world'' la fel cum propriul model Land Cruiser 200 e supranumit ''king of the road'' Nu suna bine baieti???!!!:))))
-
Scorpionul.negru, miercuri, 27.01.2016 14:36
@Madalescu_Georgian A vinde mult nu inseamna a fi si cel mai bun ! E diferenta ! Oamenii nu au bani de ceva mai bun premium gen Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Maserati, Jaguar, Range Rover hai si Lexus si Infiniti (ca sa nu sari in sus ca am pus doar germane) si cumpara Toyota ca atat le permite bugetul. Asta nu o face mai buna ca marca fata de cele enumerate mai sus !
-
LauCalin, miercuri, 27.01.2016 14:36
@@LauCalin Stii de ce nu cred eu ca VW nu va reveni in 10 ani, ci mai repede? Pentru ca nemtii acum 4 ani isi propuneau sa ajunga pe primul loc in lume pana in 2018. Aceste preconizari s-au adeverit mult mai devreme. VW era la un pas sa ajunga pe primul loc acum 2 ani. Iar totul s-a naruit anul trecut. Dar cum la VW ma astept la orice, ma astept si ca acest scenariu Dieselgate sa fie unul... sadic. De ce spun asta? Pentru ca VW a recunoscut cu prea multa seninatate ca au gresit si au mintit. Nu au protestat, nu au strambat din nas si nu au contestat nimic. Motivul pentru care au facut asta s-ar putea datora si faptului ca, daca ajung pe primul loc, profitul companiei ar fi suficient de mare incat sa acopere cheltuielile pentru eventualele amenzi in cazul in care sunt prinsi. Stiu, suna ciudat. Asta mi-a spus-o un analist economic destul de bine vazut si apreciat la noi. Problema este ca nu se asteptau ca lucrurile sa ia o asemenea amploare si sa se ajunga la amenzi si cheltuieli de multe miliarde.
-
Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 15:10
@Scorpioane, Postarea ta a fost una buna. Pe atat de buna, incat tinde sa te contrazica pe tine insuti. Daca vanzarile ''multe'' nu inseamna a fi cel mai bun, atunci ai foarte mare dreptate. Si eu cred ca si tine ca Audi, BMW si Mercedes care sunt pe primele locuri la vanzari nu sunt chiar atat de bune :))))) . Bravo scoprioane , mi-a placut ''replica'' asta , doar ca de data asta nu ''m-ai trantit o palma morala'' , ci doar ti-ai dat singur cu ciocanul peste degete....las-o balta amice :))))))) @top, pana si reclama LC spune :'' Nimic nu mai e de dovedit'' , o masina imbatabila in clasa sa.
-
Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 15:23
Citez un pasaj care m-a facut sa trag o burta de ras : ''cumpara Toyota ca atat le permite bugetul'' ..... Nu stiam ca Toyotele sunt masini chiar atat de ieftine. Dar deh......fiecare cu pasarica lui. Un Land Cruiser V8 facelift este aproape dublu fata de un Macan Entry-level si tu spui ca le cumpara doar ''aia care le permite bugetul'' ? Eu pe Toyotele mele am cheltuit in total aproape 55 k euro, un pret asemanator cu un Macan entry-level. Ti se pare cumva un pret de ''buget'' 55 mii ? Toyota Land Cruiser 150 (Prado) = 54.172 € - 66.612 € Toyota Land Cruiser V8 200 = 101.786 euro fara accesorii off-road ( bullbar , praguri off-road, etc ) Toyota Yaris HSD 1.5 = 18.898 € ( ti se pare cumva putin 18 mii pe o buburuza ? ) + 500 euro vopsea metalizata + X euro cateva accesorii ajunge la 20 mii. Acum ca tu , te-ai referit ca sunt mult mai ieftine fata de ''nesimtirile'' VAG , aici ai dreptate . Cu banii pe care ii dai pe salteaua cu roti Passat B8 iti cumperi un veritabil LC150, o masina premium ca calitate exterioara, interioara si performante off-road.
-
JustMe, miercuri, 27.01.2016 15:25
Ma amuza maxim comentariul userului Scorpionul, in realitate ma amuza logica de gradinita. Tu crezi ca Toyota e pe primul loc doar ca nu are lumea bani de premium (adica cele enumerate de tine) si isi ia ce e mai ieftin? Tie ti se pare ca sunt chiar asa de ieftine? Eu interpretez altfel, sunt peste 10 milioane de oameni care au descoperit la produsele Toyota cea mai buna alegere, cel mai bun compromis, calitatea care se apropie de premium si atuul lor incontestabil: fiabilitatea. Asa ca au decis ca nu merita sa plateasca mai mult pe masini cu pretentii mai mari, calitate apropiata care insa sufera la fiabilitate sau la alte capitole. Cu alte cuvinte priveste si din alt unghi, poate sunt mai analitici si mai cumpatati decat crezi tu. Si referitor la cate de buna este ca marca, de acord ca nu doar vanzarile influenteaza acest aspect. Poti vedea valoarea de brand, investitiile in tehnologie si invotiile pe care le propun, calitatea produselor finite, satisfactia clientilor, fidelitatea vis a vis de brand, etc. Toyota Grup este cel mai bun si mai valoros brand in acest moment, datorita multitudinii de factori mai sus enumerati.
-
Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 15:38
@JustMe, +1 pentru postare .Pacat ca sistemul de votare nu-mi permite mai mult de un vot. Mertai mult mai multe. Ma bucur totusi, ca mai sunt si utilizatori ca tine care chiar ii consider foarte bine pregatiti in domeniul auto. Stima ! Cat despre userul @SCorpionul, nu doar pe tine te amuza. Eu abia de ma pot oprii din ras :)))))
-
Andy, miercuri, 27.01.2016 16:00
@Scorpioane Orice achizitie e un compromis si nu traim intr-o lume ideala in care produsele de super-lux sa fie la indemana tuturora. A face compromisul care te satisface cel mai bine este insa cheia succesului. Achizitionarea unui lucru care te si incanta si-ti place, insa care in acelasi timp iti satisface si nevoile pentru care e gandit in categoria de produse din care face parte. Ideea e ca fiecare trebuie sa traim si sa ne bucuram de ce avem si sa facem alegerile pe care ni le dorim, nu cele impuse de altii. Mi-ar placea un Ferrari? Normal, insa asta nu inseamna ca nu pot fi foarte fericit si multumit de o compacta sau subcompacta de volum si chiar sa gasesc placere in a conduce respectiva masina. Si aici nu e vorba de un efect placebo. E vorba de maturitate.
-
zarnesteanu, miercuri, 27.01.2016 17:10
taiota a punctat inca odata locul 1 cu un avantaj dezamagitor fata de VW, tras in jos de un dieselgate pe care toti il vedeau cauza falimentului. Din pacate pentru japo, taiota nu reuseste sa mai creasca asa cum o facea mai demult. Sa fie oare bani mai putini pentru propaganda? Sa se fi schimbat mentalitatea omului de rand cu privire la "calitatea" japo? Daca tinem cont si ca vanzarile de diesel pentru VW au fost inexistente in America de Nord (si nu numai) din Sep 2015, eu cred ca japo au motive de ingrijorare. S-ar putea sa fie cateva surprize si pentru restul clasamentului constructorilor. De remarcat este anul dezastruos pentru hyundai in care au scazut cu 15% fata de anul precedent. In semestrul care s-a inchieat au bifat al 8-lea semestru consecutiv in care profiturile le-au scazut ( de data asta cu 8%). Lumea se desteapta incet incet si multi isi dau seama ca posetele de vinilin ambalate in design-ul unui neamt nu au valoare pe termen lung. Eu inca trebuie sa mai astept sa vad un proprietar de hundai care sa spuna ca urmatoarea achizitie va fi tot un hundai. @mazgalescu, daca pentru tine e important sa fii "bine pregatit in domeniul auto" (ce-ai fi vrut sa spui cu tampenia asta?) atunci tu esti la furat cu orice tine de automobilism. Din punctul meu de vedere esti un cadidat "bine pregatit" doar pentru spitalul de nebuni. Probabil inca n-ai bagat cutitul in nimeni, si de-aia de lasa liber pe strazi.
-
Scorpionul.negru, miercuri, 27.01.2016 18:03
@Madalescu_Georgian Comentezi degeaba cu alt nume si iti dai singur raspunsul ! Tot nu ma vei convinge ca MADE IN JAPAN e peste Made in Germany ! Vezi ca lumea se prinde si te stie ca ai mai multe conturi sau dai comentarii gen JustMe....
-
dan_grc, miercuri, 27.01.2016 18:49
VAG inca sta foarte bine dupa Dieselgate, ma asteptam la o diferenta mai mare, foarte probabil ca rezultatele de la inceputul lui 2017 sa fie mai concludente, supriza este totusi scaderea Toyota, nu avea motive sa scada.
-
JustMe, miercuri, 27.01.2016 19:04
Te asigur domnul Scorpion ca nu sunt Madalescu. :) Sincer nici nu stiu de ce ai crede asta...
-
@Scorpioane, miercuri, 27.01.2016 19:20
Daca Made in Japan e sub Made in Germany, ia vezi tu cum stau IN GERMANIA masinile japoneze ca si fiabilitate si satisfactia clientului. Dupa ce te mai documentezi putin, vii sa ne mai spui noua povesti. Si ai dreptate cu vandutul mult. Desi jafurile BMW, Audi si Mercedes sunt primele la premium, eu merg pe Volvo si Lexus. Trio german e mult la vale comparativ cu alte marci premium. De fapt trio german e pentru cocalari obositi care nici macar nu stiu ce conduc. Un astfel e exemplu am vazut cu lanturi pe fata la un BMW cu tractiune spate. Deci iti dai seama cat de boi sunt cei ce le cumpara. Si cateva studii de specialitate: http://www.jdpower.com/press-releases/2015-germany-vehicle-dependability-studysm-vds http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/German-cars-lose-out-in-reliability-survey.html https://www.carthrottle.com/post/a-massive-41-of-us-think-that-bmw-drivers-are-the-biggest-jerks/
-
inexorabil, miercuri, 27.01.2016 19:26
M-aș tăvăli de râs fără ezitare, dacă n-aș fi sobru de felul meu. Iată de ce aș avea motiv – vânzări totale (per brand) ȋn 2015, ȋn China: Toyota 1.010.178 Buick 1.065.452 Tot acolo (ȋncă poate fi considerată cea mai mare piață auto din lume?), deși a regresat puțin față de 2014, totuși VW (marca, nu Grupul) nu discută cu nimeni: 2.665.622 (frate, nici măcar la ordinul sutelor de mii n-o ȋntrece pe “Gas Auto” bietul Chevy: 636.518). Oricum, așa cum am mai subliniat pe aici, lumea se vede frumos de pe a treia treaptă…De fapt, 3 este un număr cu semnificație divină.
-
inexorabil, miercuri, 27.01.2016 19:43
Bietul Dan (Grecu), ajunsese la 0-5 (ca Brazilia cu Germania) așa, ȋn doar o juma’ de oră. Hău, și văd că “măcelul” continuă…Cineva ȋți tot trimite trandafiri roșii, Dane. Dar și ție, Zărne, și ție, Scorpionule. Acum na! nu fiți nepoliticoși: mulțumiți-i cu “Săru’ mâna” respectivei “florărese”...
-
David, miercuri, 27.01.2016 19:48
Pana la scandalul Dieselgate,statisticile din Europa,spuneau ca VW era number 1 :D
-
LauCalin, miercuri, 27.01.2016 20:20
@dan, sunt total de acord cu tine. Si surpriza scaderii Toyota este chiar cea spusa de @inexorabil, care mi-a luat-o inainte. "Problemele" Toyota vin din China. Bine, nu este cazul sa dramatizam sau sa ne facem griji. Asta nu inseamna ca vanzarile Toyota de acolo sunt slabe. Este doar un semnal de alarma, in conditiile in care acolo vanzarile VW nu au fost prea afectate. Deh, Dieselgate-ul nu se vede in China, care in continuare e cea mai mare piata, ca in Europa sau SUA.
-
Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 20:25
Eu cred ca ''dumnealor'' primesc atatea ''aprecieri'' gratie ''cunostiintelor'' automobilistice. @Scorpionul, Si eu te asigur, ca comentez numai si numai logat. Dar daca tu vrei sa ma ''confunzi'' intentionat cu userul @just, atunci chiar nu ma simt deloc jignit. M-as fii simtit jignit daca ma ''confundai'' cu Dan Grecu, @cioflingeanu , etc. Fiindca tot suntem la o stire cu Toyota - Ladies and Gentlemen : un clip superb in care ''regele X-Draivului'' ramane blocat in zapada cu ''gume'' de iarna. Dupa cateva secunde ce sa vezi ? O Toyota LC120 urca dealul prin zapada ( depasind X5-ul evident ) ca si cum ar fi rulat pe uscat........ UPS......Tehnologie ''ghermana'' domle' ..... http://protv.md/stiri/actualitate/mai-multe-persoane-au-patinat-pe-o-strada-din-capitala-video---1317891.html Poate imi explica si mie ''expertii'' auto cum BiEmDabalIu ics faiv nu a putut urca cu tot cu ''mama electronicii'' :))))
-
Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 20:34
Revenind la subiect, ce sa zic, destul de ''profesioniste concluzii'', citez : ''VAG inca sta foarte bine dupa Dieselgate, ma asteptam la o diferenta mai mare''. Raspuns : VAG sta atat de ''bine'', incat plateste amenzi in continuare+ despaguri + pierderea vanzarilor. Deci chiar ''sta foarte bine'' VAG....... Totusi , ma astept ca GM sa surclaseze VAG , altfel topul ar fi asa : 1.Toyota , 2. GM, 3.Hyundai-Kia, 4.VAG...UPS..... Sper ca nu am ''intrigat'' pe nimeni.
-
inteligentul site-ului, miercuri, 27.01.2016 20:39
1. Ce legatura are aceasta stire cu linkul tau? Te pomenesti ca de-aia e Toyota pe primul loc, ca urca o panta. Oricum titlul din link e genial. Au patinat persoane. Ma rog, asta e nivelul tau daca te uiti la asa ceva. Nu e o rusine. 2. Ce legatura au numarul de masini vandute cu amenzile VW? Cand nu mai stii ce sa spui, o dai in off topic. Slab.
-
Madalescu_Georgian, miercuri, 27.01.2016 20:44
@inteligentul site-ului Imi asum greseala de araspunde unui frustrat ca tine. Ce legatura are numarul de masini vandute cu amenzile VW? Daca ai fi citit postarea mea te-ai fi prins. Dar stiu, e foarte greu sa pricepi. Iti trebuie o ''farama'' de IQ cel putin. Ce legatura are aceasta stire cu linkul meu ? Are multe legaturi : Prima din ele fiind : Postura care atesta abilitatile masinilor Toyota la diferite capitole . Acum i-a loc !
-
@madalescu, miercuri, 27.01.2016 22:46
Am urmarit filmuletul din Moldova si m-am cracanat de ras; saracu' ala cu x5 n-avea nici o treaba cu tot 4x4 lui, nici macar nu se misca!! Lc nu s-a dezmintit nici de data asta! bravo lui!
-
Mda, miercuri, 27.01.2016 23:16
Auzi aici , abilitatea toyota :))) sau calitate aproape de premium la 'doar el'( intr-un cuvant) :)) Daca intri intr-un showroom toyota in Romania prima oara te izbeste plansul cand te uiti cat de urate sunt (deh, designerul e pe pastile). Cand intri in ea .. pfuai ce premium( justme tu ai fumat ceva?) si cata ergonomie( nevoie ). Ii spui consultantului ca vrei ceva mai puternic, iar el iti arata unul din cele 3 motoare, ca fiind cel mai.. de 130cp. Iesi cu ea in test drive zici ca-i microbuz in curba. Vrei sa alegi ceva optionale msi de doamne ajuta, nu se poate , trebuie sa iei ultimul nivel de echipare ( cu toate ca ii explici ca detesti pielea si nu ai nevoie si de..), consultantul ridica din umeri si repeta trebuie ultimul nivel de echipare care costa de mori de ras. Excelente masini ce pot zice. On topic , toata lumea se astepta ca vw sa iasa pe 2 , inafara de madalescu care tipa 3 ( inca nu te-au luat astia intr-o camera cu tapet?). VW era normal sa scada fata de 2014 , din cauza dieselgate, toyota de ce o fi scazut? Daca nu era dieselgate vw crestea in 2015 fata de 2014 avand in vedere ca pana la izbugnirea dieselgate erau pe locul 1. Nici hyundai nu se simte bine din vanzarile raportate, nu prea inteleg ce se viseaza pe aici. Referitor la ce zicea scorpionul cu volumul , pot spune ca in vanzarile VW grup (9.8 mil) ponderea de masini premium este mult mai mare decat in cazul toyota grup, vw avand mai multe marci premium si un audi care este in crestere si locul 3 in segm premium. Deci da putem spune ca toyota vinde mai multe masini de volum iar vw grup mai multe in segmentul premium.
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 00:21
Vroiam sa ma abtin la a mai le raspunde frustratilor, dar datorita faptului, ca aceasta platforma de stiri auto este citita de milioane de persoane care vor probabil sa se documenteze, ori sa invete ceva nou, ma tem ca anumite persoane pot fi usor dezinformate sau induse in eroare de ''meseriasi'' alde @mda. Un comentator foarte ''cult'' care ''argumenteaza'' fantastic de ''clar'' . Nu o sa o lungesc prea mult. Imi este clar ca nu o sa priceapa prea multe din prima. Nu oricine are ''abilitatile'' necesare pt a intelege domeniul auto. Toyota Camry, Toyota Avalon, Toyota Royal Crown, Toyota Tundra, Toyota Sequoia, Toyota Prado, Toyota Land Cruiser 200 , Toyota Highlander,etc, aceste modele premium probabil nu-i spun nimic acestui ''meserias'' . De fapt eu cred ca este atat de ''cult'' incat nici macar nu a auzit de ele.. ''Aprecierile'' in zona de votare spune totul :)))))
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 00:47
Cat despre concurentul Volzvagan, ce pot sa zic ? Daca intri in showroom VW Romania prima data te izbeste plictiseala cand te uiti cat de sterse sunt ( deh designerul e trecut de 90 ani are o viziune buna asupra realitatii ) . Cand intri in ea ..... observi ca in pretul umflat cu pompa ti-au aruncat si cateva gaze nocive la pachet si niste greierasi de ''companie'' prin habitaclu ( la drum lung sa nu te plictisesti prea tare de interiorul palid si depasit ) si o Garantie trecuta doar pe hartie , in schimb dupa cumparare afli ca in privinta garantiei, nu schimba nimic pe garantie, decat daca cade piesa cu totul, si nici atunci, pe motiv ca soferul e de vina ....Garantie de 2 ani si 60 000km doar la Vag mai vezi. Toate bune si frumoase. Ii spui consultantului ca doresti un motor hybrid sau hidrogen , iar el iti prezinta unul din motoare ca fiind cel mai ECO .... Blu Mouşăn . Iesi cu ea in test drive zici ca-i ZAZ rusesc non-euro care ''bese'' mult fum .Vrei sa alegi ceva optionale peste versiunea cheala care oricum vine cu un pret nesimtit de mare , vei iesi socat din Showroom ....ridici capul sus la tabela si citesti cu buzele stranse : VolksWagen ? Apoi soptesti in gand ........ calitate low cost la pret de premium ....pffff . Fantastice masini ce pot zice :))))
-
Andy, joi, 28.01.2016 00:51
Mada, fara suparare, stiu ca-ti plac japonezele in general si Toyo in special, insa niciun model Toyota nu e premium. Toyota e la fel de "premium" ca Chevrolet sau Ford, asta ca tot ai insirat multe modele vandute in America de Nord. N-ar mai exista Lexus daca Toyota ar fi premium. A, ca are modele mai accesorizate sau cu motorizari mai perfomante e altceva. Genul asta de modele au mai toti producatorii de volum. Iti pot si va pot zice insa ca in SUA Toyota costa intr-adevar mai mult ca VW. VW e mai ieftin si decat Chevy sau Ford. Totul tine de cerere. Americanii cer masini americane, japoneze si coreene si e normal sa coste mai mult; la europeni e invers si VW e cea mai scumpa firma de volum.
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 00:58
Si i-a spune-mi tu mie. Chevrolet sau Ford ofera un concurent direct pt Toyota Royal Crown sau LC200 ? Astept un argument. Multumesc !
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 01:04
E lesne de inteles ca multi de aici nu cunosc nici macar notiunea de masina premium. Asta in ciuda in care Lexus LX570 imprumuta toata structura si multe alte componente de la LC200 ( mai putin motorul ) .Sau vrei sa zici ca Lexus LX570 nu este premium ?
-
Andy, joi, 28.01.2016 01:05
@Mada Toyota are ceva gen Corvette sau GT? Asta ca sa-ti raspund jidaneste tot cu o intrebare. La culcare omule. Odihneste-ti mintea si pentru ziua urmatoare ca ai de lucru iar...
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 01:07
Si DA..... Chevrolet Tahoe este premium, avand in vedere ca preai multe componente inclusiv parti tehnice de la ''fratele'' premium Cadillac Escalade. Probabil asta nu stiai.
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 01:14
Aici nu era vorba de masini de performanta. Te-am intrebat daca acestia au un concurent pt Royal Crown . Nu ai venit cu nici un argument si asta fiindca stii rasunsul . Chevrolet si Ford nu ofera o limuzina premium full-size de calibrul Royal Crown . Acum somnic usor ! Iar Tahoe, in off-road e corijent fata de rivalul LC 200 .
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 01:28
Mda...... se pare ca nici un argument inteligent pana in acest moment. Ma asteptam la mai mult profesionalism de la userul @Andy....... dezamagitor din pacate. Doar ineptii gen, citez : ''N-ar mai exista Lexus daca Toyota ar fi premium''. WTF ? Dar Lincoln dc mai exista daca este Ford Vignale pe piata ? Logica domle' ......
-
Toyo, joi, 28.01.2016 04:52
Pentru a lămuri misterul scăderii vânzărilor Toyota, am să vin cu câteva precizări: în Germania, cea mai mare piață de desfacere pentru Toyota activau anul trecut vreo 500 dealeri Toyota. Pentru că japonezii s-au încăpățânat să ofere motorizări hibride în loc de mult iubitele diesel-uri, vânzările au mers destul de prost și vreo 100 dealeri își vor opri activitatea. În același timp în anumite orașe germane (pe unde hibridele ar putea circula lejer doar pe electric) poluarea e atât de mare încât șoferii sunt rugați să își lase mașinile acasă și sa circule cu transport în comun. Asta îmi demonstrează mie că și mulți germani sunt destul de retarzi. Adică preferi un obosit de diesel mincinos în locul unei motorizări hibride? Acum nu știu alții cu ce gândesc, dar eu când mă uit la un Auris hibrid și un obosit de Golf nici nu stau pe gânduri ce să aleg. Dar când minte multă nu e, mai circuli și cu autobuzul că dacă ieși cu mașina prin Paris sau Stuttgart, îți iei amendă. Partea mai puțin plăcută e că toți intră în aceeași oala chiar dacă unii se gândesc la mediu, iar alții la frumusețe și performanțe.
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 08:18
@Toyo, Eu zic ca nu de putine ori nemtii gandesc cu fundul la fel ca si cancelarul lor care primeste ''chiriasi'' in DE, de foarte bun augur ( intelegi la ce ma refer ).
-
Mda, joi, 28.01.2016 08:38
Madalinescule esti atat de penibil incat poti sta linistit , nici un cititor nu apleaca urechea la aberatiile tale. Eu vorbeam de showroom toyota din Romania iar tu imi dai exemple de masini comercializate in SUA nicidecum la noi. Ce-ti mai place sa faci pe maimuta. Toyota premium ? Esti bata la cap, serios! Mergi la somnic , cultura de orice fel te doboara. @Toyo really? Germania cea mai mare piata de desfacere a lui Toyota , mor de ras :)) De aici a pierdut toyota , din Germania? Eu as zice ca in China au pierdut vanzari. Mada , asta e de-al tau , lipsa...
-
Toyo, joi, 28.01.2016 09:09
scuzati, am vrut sa zic din Europa.
-
ptr mitica blajinu, joi, 28.01.2016 10:30
tu intelegi ce scrii ? parca gandesti cu dosu mai baiete!
-
vianu, joi, 28.01.2016 10:48
in cazul in care nu stiati sau treceti cu vederea, toyota nu a avut nicicand in Europa mai mult de 6% cota de piata. Nu inteleg de unde si pana unde atat grija pentru marca asta. Prostul arunca o piatra in apa si zece destepti nu pot sa o scoata...zice romanul realitatea e ca acest clasament global este posibil sa se mentina si in anii urmatori (scandal, cerintele legate de diesel, China, etc), modificarile fiind de la locul 2 in jos.
-
@Mda, joi, 28.01.2016 11:04
Si i-a spune-mi si mie. Toyota Prado si LC 200 ti se par cumva masini comercializate doar in SUA ? Fi profesionist. PS: cu siguranta ma astept sa fiu si eu confundat cu utilizatorul @Georgian, multa minte nu prea e pe aici.Ma intteb cum redactia accepta ineptiile unuia ca @mda.
-
Mda, joi, 28.01.2016 14:23
@@mda , anonimule deci dintr-o lista de 8 masini date exemplu, imi spui de 2? Cum ziceam maj din SUA. Te bagi ca musca...in caciula. Nici nu ai citit toate comentariile sa vezi de unde a pornit , de la o vizita intr-un showroom toyota din Romania. Doi la mana , era vb de toyota ca fiind premium. Ia zis anonimul profesionist toyotele enumerare de tine sunt premium? Nu esti confundat cu madalescu stai linistit , esti mai rau, vorbind din avion.
-
@Mda, joi, 28.01.2016 16:54
Esti putin cam dus. Vanzarile Toyota reflecta toate pietele nu doar cea Europeana. Iar Toyota Prado , LC 200, Royal Crown, Camry, etc sunt modele premium.....ia loc .
-
@@Mda, joi, 28.01.2016 19:43
Sunt la fel de premium ca un Passat CC. Bravo! Daca ar fi premium s-ar suprapune peste Lexus. Defapt de-asta exista Lexus ca marca premium a constructorului Toyota. Of, of, of!
-
Mitica Blajinul, joi, 28.01.2016 19:59
Eu inteleg ce scriu, dar tu intelegi ce scriu eu? Ce-i, te deranjeaza idea ca si jopos de la Toyota mint? Dar nu ca ce-i de la VW. Emisiile adevarate (in traffic) sunt mai mici cu 50%decat cele din laborator, ca doar vorbim aici de Toyota care are tehnologie de la NASA. Tu nu intelegi ca Toyota este o marca stelara,extraterestra? Este apogeul tehnicii auto, care s-a nascut in atelierele Toyota. Restul este can can. Acum fug sa-mi iau o toiota Vitz. Cea mai adevarata masina din segmental meu!
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 20:38
@@Mda, Nu stiu cn esti . Probabil tot cel de sus. Dar am mai spus un mare + pentru comentarii. Dar acum sa-ti dau un sfat : nu se merita, sunt mult prea limitati in gandire. Dc zic asta ? Pai insusi constructorul si multi alti testeri auto spun ca Toyota LC200, Prado, Avalon si in special Royoal Crown sunt de liga premium atat ca finisaje , imbinari, tren de rulare, motoare , etc @@@Mda, tu trebuie sa fie ''anonimul frustrat'' . Nu stiam ca Passat CC este in segment cu Toyota Royal Crown sau Land Cruiser......dar dehh , e in regula nu toti stiu sa-si foloseasca si creierul .... probabil al tau nu prea functioneaza cum trebuie ;) Si intr-un final ''maestrul'' @Mda, ce sa zic, cred ca userul ''anonim'' ti-a raspuns mura in gura. Si tin sa-i dau dreptate. Trebuie sa fii mult prea limitat sa spui ca modelele enumerate sunt de pe alte piete. Si care-i problema odata ce numarul total de vanzari este inregistrat pe mai multe piete ? I-a spune maestre ? Nu stiam ca Toyota Avalon, sau Toyota Camry, sau Toyota Prado, sau Toyota Tundra, sau Toyota LC 200, sau Toyota 4Runner,sau Toyota Royal au motoare de maxim 130 cai ......... dar deh ....nu am pretentii de la unul ca tine. Mai invata ce inseamna premium, apoi mai discutam . Nu a spus nimeni ca Toyota este o marca premium, doar ca 50?% din gama de modele ( daca nu mai mult ) au pretentii premium. Le mai enumar inca odata poate mai rumegi ceva nou, acestea sunt : Toyota Avalon, Toyota Royal Crown LWB, Toyota Alphard, Toyota Land Cruiser 200, Toyota Prado, Toyota Tundra, Toyota Camry, Toyota Highlander, Toyota Venga si cam atat . Restul intr-adevar sunt de volum : Toyota Aygo, Toyota Yaris, Toyota Auris , Toyota Verso, Toyota Hilux. Acum te intreb eu pe ''matale'' cate modele premium are brandul ''gherman'' Volksvagin ? Hi sa-ti zic eu : in afara de Phaeton limuzina full-size de liga premium ( care oricum a ramas in urma ) nu mai au decat banalul Touareg - un SUV de calitate medie, dar nu se ridica la finisajele solide premium de pe LC200 .
-
Mda, joi, 28.01.2016 20:55
Madalescu esti dus ca @mda? Citeste inca o data comentariul meu, eu relatam o 'patanie' dintr-un showroom toyota din romania. Aveti nevoie de un doctor? Mada vata din nas a intrat in creier?
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 20:57
Da..... si eu am relatat tot o ''patanie'' dintr-un showroom VW .......BULLSHIT !
-
John, joi, 28.01.2016 20:58
Sunt mai nou pe aici, madalescu (cel de sus) faci misto sau pe nestiutorul? Toyota premium? Cam vise asa.. Una e optionale de premium, pretentii dar niciodata din segmentul premium. Nu m-am putut abtine sa nu comentez cand vad asemenea aberatii/vise/nebunii.
-
@M_G, joi, 28.01.2016 22:05
@@@Mda, tu trebuie sa fie ''anonimul frustrat'' . Nu stiam ca Passat CC este in segment cu Toyota Royal Crown sau Land Cruiser......dar dehh , e in regula nu toti stiu sa-si foloseasca si creierul .... probabil al tau nu prea functioneaza cum trebuie ;) Din nou nu ai inteles ideea. Adevarul este ca tu defapt nu intelegi multe. Nu am spus ca Passat CC este concurent pentru Crwon Victoria sau LC. Ma refeream la abordarea marcii in sine. Daca Toyota Crown Victoria ar fi premium, ce rost ar mai avea sa cumperi un Lexus? Nu vezi ca nu are logica ce spui? In cazul asta, cine isi ia un Lexus in loc de ceva "premium" cu sigla Toyota, e un fraier si arunca banii aiurea. Eu nu ma refeream la clasele masinilor. Passat CC in nici un caz nu ofera aceiasi calitate ca Audi. VW nu plaseaza pe piata marca asta ca fiind premium. Asa cum nu face nici Toyota. Pentru asta exista Lexus. Tocmai de-aia au inventat-o. Dar tu esti pur si simplu rupt de acest domeniu.
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 22:27
@John ....Esti foarte ''nou'' stiim cu totii. Dar i-a spune , macar marca ta mult iubita Renault se ridica la pretentiile Toyota ? @@@M_G Eu nu inteleg multe ? Si ia spune-mi ce as putea intelege din ineptiile voastre ? Ca Toyota Crown Victoria nu-i premium ? BU-AHAHAHAHAHAHA, pai sa nu tragi o burta de ras ? Toyota Crown este declarata ''premium luxury sedan -full-size'' .Acum stai jos. Nu are logica ? Dar ia explicam logica urmatoare : Daca Vignale este premium ce rost mai are Lincoln ? Probabil vei da un raspuns mai ''abil'' decat oficialii Ford :))))) Citez : ''VW nu plaseaza pe piata marca asta ca fiind premium'' . Aici iti dau dreptate .Are parca o alta logica argumentarea ta . De acord, nici Toyota nu plaseaza pe piata marca ca fiind premium, in schimb cum VW plaseaza doua modele :Phaeton si Touareg ca fiind premium, atunci Toyota ofera mult mai multe modele derivate. Pricepi acum ? Nu stiu cine-i mai ''rupt'' de acest domeniu, dar e clar ca notiunea de premium nu o cunosti. Si ca tot aduse-si in discutie Lexus. Din argumentarea ta se traduce ca LX570 si GX nu sunt premium ca doar se trag din LC 150 si respectiv LC200 care sunt ''non-premium'' ....Pai cum vine asta maestre , ia explica ? Si DA.... Eu as prefera sa dau cu 30k euro mai putin pe o Toyota LC200 care ofera aceleasi capabilitati decat sa dau in plus 30k pe un LX570. Acelasi lucru si cu GX. PS: Si inca o intrebare , fiindca observ ca te declari exagerat de ''profesionist''. Pentru ce se vindea Toyota Celsior, Toyota Aristo daca ele erau un Lexus LS si ulterior Lexus GS ? Sa inteleg ca Toyotele nu erau premium iar Lexusurile erau ? Pai cum vine asta ''maestre'' ? Doar ''sigla'' face diferenta de premium ? ...... Fi mai profesionist ce naiba.
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 22:32
Citez dintr-un articol : ''The Toyota Crown (Japanese: トヨタクラウン Toyota Kuraun) is a line of mid-size and full-size luxury sedans by Toyota primarily aimed at the Japanese market and sold in other select Asian markets'' . Ia explica asta maestre ? E sedan de lux sau nu ?
-
Greu. Foarte greu. Defapt impo, joi, 28.01.2016 22:40
Amice, una e sa fi declarat premium luxury sedan full size si alta e sa contruiesti masini premium avand o imagine si o directie in acest sens. Mercedes, BMW sau Lexus sunt vazuti ca fiind premium INCA de cand au aparut. Si mereu au ramas acolo sus. Ori cand construiesti Aygo si Yaris si apoi ai pretentia de premium cu un Crown Victoria... mai greu sa fi vazut si perceput de piata ca un constructor premium. cam asa e si cu Vignale. Faptul ca Toyota poate sa contruiasca masini premium, nu este ceva iesit din comun. Nu este singurul constructor de volum care poate face asa ceva. Vezi Honda, Nissan, Ford sau VW. Nu intru in detalii cum se diferentiaza una de alta, ca nu are rost. Chiar nu se poate discuta cu tine. Apropo, nu mai posta sub doua nume ca sa pari mai multi, ca esti atat de aiurit incat te dai singur de gol. Fii profesionist, mai, mada! sau @mda, comentariul de la 11:04.
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 23:04
@Greu. Foarte greu. Defapt impo Nick-Name-ul tau iti descrie perfect caracterul infect. Dar i-a zi-mi ''profesionistule'' cum e perceput Marsadas Banz pe piata ca fiind premium cu componente si motoare de pe Logan -Renault pe modele precum A class, CLA , Citan si mai nou Smart ? Din pacate pt tine Toyota este cam singurul constructor de volum ( in afara de Hyundai-Kia ) care ofera masini premium. Honda, Nissan, Ford sau VW au cumva un concurent direct pt Toyota Alphard ? Stii tu VAN-ul acela premium de lux ( de fapt , nu ai de unde sa stii ) Sau pentru Toyota LC200 ? Nu au, si nici macar nu vor oferii vreodata . Nu oricine are curajul sa investeasca bani grei intr-un OFF-Roader premium odata ce sunt convinsi ca nu au o istorie bine intemeiata precum are Toyota cu modelul emblema Land Cruiser. Acum stai jos. Eu postez numai si numai logat, dar dehhhh .....de la limitati nu am pretentii ! Astept un raspuns inteligent la intrebarile de sus. Ori daca nu, tin sa cred ca esti mai mult decat limitat .
-
Madalescu_Georgian, joi, 28.01.2016 23:21
ha-ha-ha . Era imposibil sa nu apara si ''tovarasul'' @cioflingeanu sa ma jigneasca ca un adevarat sustinator si indoctrinat al sobelor ''ghermance'' pe 4 roti. Redactia ii accepta cam des atacurile si jignirile acestui user fata de ceilalti utilizatori. Nu poti stoarce foarte multe aspecte pozitive de la un palarios care ara cu plugul pe camp vara prin Zarnesti 6 ore din 8 , iar restul zilei si le petrece deasupra buturugii cu vin. Felicitarile mele ''mistere'' , tocmai ti-ai mai lungit abonamentul de penibilitate pe Automarket, iar odata cu acesta, ti-ai dublat contul cu berici la pet.
-
:))), joi, 28.01.2016 23:28
Asteapta tu mult si bine. Am facut o mare greseala ca te-am bagat in seama. Nu stiu ce e ala Marsadas Banz. Eu am auzit, in incultura mea automobilistica, de Mercedes Benz. Care făcea masini premium când Toyota nici nu exista. Este peste puterea ta sa intelegi ca, daca faci o masina premium sau cu inlfluente premium, nu înseamnă ca esti un constructor premium. Tocmai de-asta exista Lexus. Pentru ca Toyota, desi era o marca puternica, nu avea suficienta forta sa intre cu acest nume in segmentul premium. Asa a apărut Lexus. :)) Dar las-o asa. Daca te-ai schimba ar fi cam trist site-ul asta. Si daca te-ai pricepe la masini ti-ai dat seama ca esti o rusine de fan al masinilor japoneze care sunt f ok. Dar saracele nu au nici o vina ca tu esti cum esti.
-
Madalescu_Georgian, vineri, 29.01.2016 12:27
Tot refuzi la araspunde la intrebarile de mai sus. Deci e clar: Nu ai nici o legatura in domeniul auto. Daca ai fi avut, cu siguranta ai fi venit cu niste raspunsuri concludente . Nu stiu cine-i o rusine mai mare, voi care borati prin comentarii si sustineti cu orice pret petardele ''hitleriste'' sau noi fanii de japoneze ? Acceseaza-ti casuta de vise din cap si i-a o gura de aer. Cand Marsadas Batz facea masini ...... BU-AHAHAHAHAHAHAHAHA . Ca bine zis ''cand facea'' . Doar ca in cultura mea automobilistica stiam ca inainte nu acesta era principiul primordial al acestui brand si oricare altora de ''masina premium'' . De fapt nici nu exista , si asta fiindca automobilul la momentul respectiva trebuia sa reprezinte doar un mijloc locomotor ( de deplasare ) atat. Abia dupa multi ani a aparut grandomania asta cu ''masina premium '' ....Ia loc, si fii profesionist ca tara geme..... ;) . In rest este peste puterea ta sa intelegi ca mai sus, chiar acelasi lucru am zis. Ma citez din nou ''Toyota nu plaseaza pe piata marca ca fiind premium'' Care cuvant din ''nu plaseaza'' nu l-ai inteles ? Dar VW cum plaseaza modelele : Phaeton si Touareg ca fiind premium ?Fi profesionist ca tara geme de...... .;)
-
Madalescu_Georgian, vineri, 29.01.2016 12:35
PS : Oricum trebuie sa fii mult prea ''plafonat'' sa crezi ca DOAR SIGLA face diferenta intre premium si non-premium. Dc zic asta ? Simplu : O Mazda 3 in varianta entry-level este mai premium decat un A class cu motor si piese low-cost de pe Renault-Dacia . A class cu motor de Logna scoate 90CP in entry-level. Mazda 3 scoate 150CP in entry-level iar finisajele sunt mai bune .
-
Madalescu_Georgian, vineri, 29.01.2016 13:07
Citez din teste cu modele premium Toyota. Acum ce sa cred, un mucos care baleste pe AM platit de ''hitleristi'' sau niste jurnalisti care au 3 bibloteci de carti citite si suynt documentati bine in domeniul auto. Ce sa vezi ? Acestia spun ca Toyotele (mentionate si de mine ) sunt de standarde premium . Citez dintr-un test drive cu Toyota Camry ''Aici îmi amintesc de reclamere anilor 90 la S-Class-ul german, când se spunea că la bordul lui W140 se putea citi chiar dacă maşina rula prin denivelări. Încercaţi să citiţi astăzi la bordul S-Class-ului modern... Într-un Camry însă, ai putea-o face! Nu îmi vine în minte nici o altă maşină de producţie curentă, disponibilă şi în Moldova, care ar avea o suspensie atât de moale şi capabilă să absoarbă neregularităţile carosabilului! Pare incredibil, dar suspensia lui Camry e mai confortabilă decât orice sedan comparabil din triada germană!'' .......WHAT ? Cum domle' mai confortabial ca Passat B8 ? Nu se poate ..... Citez din test drive cu Toyota Venza luxury ''trebuie să menţionăm grija celor de la Toyota pentru izolarea acustică a habitaclului, dar şi lipsa oricăror sunete date de componentele interiorului chiar şi atunci când maşina rulează cu viteze de 70-80 km/h pe prundiş dur. Deci interiorul o fi mai puţin plăcut la percepţia vizuală, dar calitatea de asamblare rămâne fidelă standardelor Toyota'' Si acum citez din Test Drive cu Toyota Prado LC150 : ''Astăzi e mai puțin off-road și mai multă șosea. Land Cruiser e una dintre cele mai confortabile mașini cu care am mers vreodată. E un Maglev cu încălzire în scaune și hoovercraft pentru bolovanii de la țară. Noroiul și zăpada sunt doar desert pentru prietenul nostru de două tone. Dăi cauciucuri bune și-l mai oprești doar la punctele de frontieră. Și benzinării. Concurență nu prea există pentru el. Singurii care îi pot ține piept sunt Jeep Wrangler și Range Rover. Și totul de la un preț de aproape 55,000 Euro!'' ...... Mai sa fie, pai daca in viziunea ta de ''hitlerist'' nu-i ''premium'' atunci la ce il compara cu Range Rover ? Sau Range Rover nu-i premium nici el ? :)))) Citez dintr-un alt Test Drive tot cu LC150 Prado : ''Cea mai inovativa jucarie electronica de la bordul noului Land Cruiser se numeste Crowl Control si reprezinta de fapt cel mai evoluat sistem de tractiune integrala din lume. Daca Land Rover a inventat sistemul Terrain Response Toyota a inventat la randul sau primul pilot automat in mediul off road. Daca activam sistemul masina poate parcurge aproape orice suprafata in mediul off road, soferul trebuind doar sa mentina directia.'' ....Mai sa fie din nou este comparat cu marca britanica. Sa fie oare doar o coincidenta ?
-
usor, ca iti pica vata!, vineri, 29.01.2016 13:58
Mai spune si ca cei care au testat acele masini sunt unii care au spus despre Logan 0.9 TCe ca are motor turbo-aspirat. Asta apropo de biblioteci cu carti despre industria auto. Nu o da pe ocolite. Sunt amuzantii de pe youtube din Rep. Moldova. In rest... faca-se voia ta! Nu meriti un raspuns. Esti un caz pierdut. E imposibil de avut un dialog cu tine. PS: "masina ruleaza pe prundis dur." =)) Buna sursa. Daca tu pui botul la asa ceva... continua, te rog. :))) Referitor la piesele de pe Mercedes care sunt de la Logan. Ai uitat ca in acest moment sunt modele Toyota care seamana izbitor cu niste masini PSA? Pentru ca sunt facute pe aceisi platforma, la origini una PSA. Ai uitat cand Toyota punea pe masini dieseluri frantuzesti. Amice. Impinge vata aia mai bine ca deraiezi.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Eu nu inteleg: anul 2015 a fost anul cu cele mai mari vanzari de auto la nivel mondial si totusi constructorii raporteaza vanzari mai mici decat in 2014. WTF?