Edo tuneaza monstrul Maserati MC12 Corsa

Publicat luni, 13.08.2007 13:30 de Bogdan Mirică

Casa germana de tuning Edo Competition a redefinit notiunea de performanta a supercar-ului Maserati MC12 Corsa.

Maserati MC12 Corsa nu mai are nevoie de nicio prezentare. O putem incadra foarte usor la categoria supercar-uri multumita hergheliei de sub capota. Se pare insa ca pentru tunerii de la Edo Competition sportiva italiana nu a reprezentat decat inca o provocare de a naste un monstru al soselelor.

Germanii au preferat sa nu se atinga de motorul italian si s-au axat mai mult pe imbunatatirea sasiului si pe instalarea unui nou pachet de suspensii dezvoltate special de Edo si produse de KW. Sistemul independent de compresie ajustabila, detenta amortizoarelor si a arcurilor au capatat astfel trei niveluri.

Desi nu s-au atins de componentele mecanice ale motorului, tehnicienii Edo au instalat un nou sistem de evacuare cu valve controlate electric. Mai mult decat atat, pentru un control total al sunetului masinii, tunerii au instalat in habitaclu si un buton de reglaj al intensitatii zgomotului produs de cele doua evacuari.

Pentru o mai buna manevrabilitate, Edo a montat un sistem de frane performante din ceramica cu discuri uriase de 396 mm in fata si 360 mm in spate. Aspectul vizual a capatat si el o nota mai agresiva cu jantele special create de Edo, cu dimensiuni de 19 inch pe axa fata si 20 de inch pe axa spate.

MC12 Corsa a luat nastere in urma regulilor impuse de oficialii FIA GT, care au dispus ca Maserati trebuie sa construiasca si o varianta de strada a exemplarului de curse MC12. Constructorul italian s-a conformat si dezvoltat versiunea mai usoara a bolidului, micsorand masa acestuia cu aproape 400 de kilograme, de la 1531 la 1150 de kg.

Motorul V12 de 6.0 litri dezvolta 755 de cai putere si un cuplu motor de 740 Nm. Cu un asemenea bagaj de putere MC 12 Corsa atinge 100 km/h in mai putin de 3 secunde si poate atinge pana la 326 de km/h. Maserati a avut grija ca acest supercar sa nu fie produs decat in 12 exemplare, exclusivitatea modelului fiind asigurata si de pretul foarte mare: 1.2 milioane de euro.

  • danutz, luni, 13.08.2007 13:54
    bestiala mashina

    da` ...pre` scumpa ...mai bine Enzo

  • soooper, luni, 13.08.2007 14:17

    la banii astia mai bine un buggati veyron.dar e bestiala

  • alexandru cel mai mare, luni, 13.08.2007 14:23

    tot veyronul e mai tare, chiar daca preturile sunt asemanatoare

  • GraveBlood, luni, 13.08.2007 14:30
    mda

    veche stirea... stiu modelul asta tunat de la Edo de mai mult de o luna

  • x, luni, 13.08.2007 14:34

    iar fraze cu 'la banii astia...'?? Pai tu faci comparatie intre o masina in 12 exemplare, care btw nu este de sosea, si Veyron care se vinde in de n ori mai multe exemplare si e de sosea? (ca tot taranu' stie de veyron ca deh, are 1000 de cai si e cea mai tare masina de pe pamantul asta) ...inca unul rapus de marketing

  • bbbobbbo, luni, 13.08.2007 14:51
    exact

    ^ cu totul de acord cu "x", si apoi la o masina caii putere nu inseamna totul... o masina istorica care sa aiba 1/10 din puterea veyron-ului poate costa de 3-4 ori cat un veyron

  • GT, luni, 13.08.2007 14:52
    !!!!

    Daca ar fi sa aleg intre veyron shi o bucata dintr-un mc12 , bugatiul ar avea de suferit !!! lasand la o parte performantele si privind din perspectiva aspectului , veyronul este o la 100023 km departare de mc12 . diferenta de performante nu se simte decat pe pista in mainile unui expert iar la preturile la care se vand aceste masini nu stai sa te gandesti ca una ii mai ieftina cu 100 000 ,sau cu cat o fi, fata de cealalta. Ramane sa alegi pe baza unui rationament mai putzin bazat pe cifre . Si mc12 este singura optiune buna din aceasta batalie . Iar de enzo , ce sa zic , ca ar fi bine sa il ai si pe al ain garaj !! O zi buna !

  • billy, luni, 13.08.2007 14:53
    shit

    au stricat o masina perfecta. Ce-au facut astia e batjocura.

  • dabu, luni, 13.08.2007 16:19
    !!

    Enzo rulz!! veyronul are un aspect cam nasol,MC12-le ii da fum da nu se compara cu Enzo

  • mitza, luni, 13.08.2007 16:33
    super..

    de acord cu x, bbbobbbo si GT.. asta nu e masina de strada, e de curse, interioru spune totul.. daca as fi miliardar chiar nu m-as mai uita la bani si m-as duce direct la curse. ceilalti cred ca va uitati prea mult la desene animate, mai uitati-va la top gear sa vedeti ce inseamna o cursa de maserati.. respect pt producator si pt Edo..

  • ~!~THE TEXAN ~!~, luni, 13.08.2007 18:55
    pai in banii astia

    imi iau: un CLS V12S aproximativ comparabil ca performante ... ca sa nu mai vb de luxul care il ai in el ... o toyota supra pentru night life ... vreo 2 apartamente , ceva teren .... si cu astea ma pis pe exclusivitatea pizdii si cu tot cu maseratiu' lor ... luava-r dreacu de italieni ....

  • SMoker, luni, 13.08.2007 20:40

    Exterioru e de nota 8/10 iar interiorul lasa de dorit 4/10 si cu toate ca zici tu ~!~THE TEXAN ~!~ da crede-ma sa te vezi cu asta in garaj ti-ai schimba parerea radical

  • ZUP, marţi, 14.08.2007 13:53
    ??????

    BAH !!!! Io vreau sa-mi cumpar unu' d'asta gratis, ...da' nu stiu cum ........si daca-l am c draq fac cu el? unde draq merg cu el?....hai ca am treaba.....ma duc sa-mi lipesc autocolant pe praguri sa trec si eu cu brio de ITP......pe praguri la ENZO...doar c credeti???!!!!..ENZO 1310L....

  • baro, marţi, 14.08.2007 20:26
    cea mai mare dreptate o are THE Texan

    pai in plm ...dupa ce k e urata si are confort 0 mai dau si o gramada de bani pe ea? voi va duceti la curse mah cu ea? pai luativa un monopost atuncea mah...bugati veyron nu se compara totusi cu kktu asta facut doar pt a fura banii din buzunarele la prostii cu bani...auzi tu exclusivitate. dak ar fi sa fie la aceasi bani cu un clsv12s tot clsv12...

  • vladone, marţi, 14.08.2007 21:07
    dreptate

    daaaa... e naspa si asta si celelalte, mai bine luam un logan dci... super LOL

  • Neo, miercuri, 15.08.2007 12:25

    Cui ii place si are banii necesari,poate sa isi ia si Veyron,si Maserati si mai stiu eu ce.Dak as avea bani mi-as lua o Toyota Supra 3.0L,as mai infige ceva bani in ea cu tuning exterior,interior,si la motor si asta e.Dar...nu imi permit nici asa ceva,k voi toti de-altfel asa k ma multumesc sa visez.Legat de masina(k am cam deviat de la subiect)imi place.deci chiar e un super-car aratos.Imi place volanul in stil monopost si,dupa cum arata designul,sunt sigur k masinutza asta se tine superb la curbe(doar dak baietii de la Edo nu au uitat sa puna si ceva custom suspension kit ;))).per total,mai treceti un super-car pe lista ;)