Economiile Toyota vor creste in 2008

Publicat miercuri, 12.12.2007 11:09 de Robert Gherghe

Gratie unui proiect foarte avansat, Toyota isi va reduce costurile, va investi si va vinde mai mult.

Toyota intentioneaza sa intensifice anul viitor actiunile de reducere a costurilor, pentru a face economii anuale de 2,7 miliarde de dolari, a declarat presedintele grupului japonez, Katsuaki Watanabe, anunta Mediafax.

"Economiile vor creste de la an la an, concomitent cu avansul vanzarilor, intrucat reducerile de costuri vor avea loc pe vehicul ", a spus Watanabe.

Toyota a aplicat, din 2005, la o strategie de reducere a costurilor numita "Valoarea inovatiei - VI", care consta in reunirea zecilor de mii de componente ale unui automobil in module si sisteme. Primul model construit dupa un astfel de sistem este noul sedan Crown, care va fi lansat la inceputul anului viitor.

Capacitatea de a reduce costurile a permis producatorului japonez, care concureaza cu General Motors pentru pozitia de lider in functie de vanzari pe piata auto, sa investeasca in dezvoltarea unor noi modele.

Toyota are ca obiectiv sa ajunga la o marja operationala de 10% si sa se mentina la acest nivel. in anul financiar incheiat in martie 2007, grupul a obtinut marje operationale de 9,3%.

Proiectul VI va fi incorporat in fiecare model nou care va lansat de Toyota incepand de anul viitor, astfel incat efectul sau va creste in timp, a explicat Watanabe. "Impactul deplin va fi resimtit, probabil, in jurul anului 2010", a mai spus oficialul Toyota, adaugand ca producatorul japonez va imbunatati cooperarea cu furnizorii americani si europeni, pentru a extinde masurile de reducere a costurilor in afara Japoniei.

Toyota este cel mai valoros producator de automobile la nivel mondial, cu o capitalizare de piata de peste 200 de miliarde de dolari. Veniturile grupului au atins in anul financiar trecut 215 miliarde de dolari, ca urmare a cresterii vanzarilor in America de Nord, Europa si China. Pentru actualul an financiar, Toyota anticipeaza vanzari de 9,34 de milioane de unitati.

  • george, miercuri, 12.12.2007 11:50
    SOCIALIZARE?

    Or fi ajuns probabil la concluzia ca cea mai buna metoda de a afla preferintele si opiniile clientilor e sa socializeze cu ei pe la service-uri cu ocazia recall-urilor...Se pare ca nu sunt multumiti ca au "socializat" cu "doar" un milion si ceva de clienti numai anul asta...