E oficial: GM detronează Toyota, iar VW toarnă "sare pe rană"
Toyota pierde poziţia de lider în clasamentul celor mai mari constructori auto în faţa rivalilor de la GM. Scăderea producţiei după tsunami şi cutremur a făcut ca japonezii să piardă şi poziţia a doua, în faţa Volkswagen.
Previziunile negre s-au adeverit. Dacă GM şi Volkswagen nu au reuşit să îngenuncheze Toyota, au reuşit cutremurul şi tsunami-ul din 11 martie, anul acesta. Constructorul japonez pierde poziţia de lider în clasamentul celor mai mari producători auto din lume în prima jumătate a acestui an.
Destabilizarea producţiei uzinelor japoneze a dus la o scădere cu 23% a producţiei în primele şase luni ale lui 2011, constructorul reuşind să vândă doar 3.37 de milioane de maşini. Insuficient pentru a-şi păstra poziţia de lider, preluată acum de General Motors, după trei ani de pauză. Ascensiunea americanilor este rezultatul unei creşteri cu 8.9% a vânzărilor, în vistieria conglomeratului din Detroit intrând contravaloarea a 4.53 de milioane de vehicule vândute în primele şase luni.
Toyota pierde şi locul doi
Cele 3.37 de milioane de maşini vândute de Toyota nu numai că nu asigură poziţia de lider, dar nici nu reuşesc să facă faţă atacului venit din partea Volkswagen, care răsuceşte practic cuţitul în rana rivalilor niponi cu o clasare pe locul doi în topul celor mai mari producători auto. Germanii se bazează pe o creştere importantă, oglindită de cele 4.13 milioane de unităţi vândute la nivel global.
Revenirea rapidă, contrazisă de analişti
Toyota încearcă să îşi revină la forma iniţială, 90% din uzinele sale funcţionând la capacitate maximă încă din luna iunie. Producţia va fi repusă complet în funcţiune abia în luna noiembrie. Mai mult decât atât, japonezii vor produce în plus 350.000 de unităţi în perioada octombrie martie, pentru a recupera din terenul pierdut.
Chiar şi aşa, analiştii nu văd cu ochi buni eforturile Toyota. Potrivit acestora, japonezii nu pot recupera atât de repede. Deşi dacă producţia va reveni la normal, vor mai trece câteva luni până când vânzările vor oglindi asta, fiind nevoie de timp pentru a putea transporta maşinile la dealeri. În aceste condiţii, analiştii sunt de părere că Toyota va trebui să se mulţumească cu locul trei şi la finalul anului.
Si Renault????