E oficial: Dacia e brandul auto cu cea mai mare creştere în Europa în 2013
Dacia a reuşit să vândă în Europa în 2013 cu aproape un sfert mai mult decât în anul precedent, creşterea reuşind să transforme marca de la Mioveni în performera anului pe Bătrânul Continent.
Dacă impresiile jurnaliştilor şi a clienţilor Dacia din Europa ne-au ţinut cu sufletul la gură pe tot parcursul unui an plin de lansări pentru brandul românesc, rezultatele vânzărilor Dacia pe continent în 2013 vin să confirme forma excelentă în care se află marca. Astfel, Dacia a reuşit să înregistreze cea mai mare creştere între toate mărcile existente pe piaţa europeană, fiind unul dintre cele mai în vogă mărci ale anului.
CREŞTERI PE PIEŢE ÎN SCĂDERE
Pe o piaţă în scădere cu 1.7% faţă de 2012 (11.85 de milioane de maşini vândute în Europa în 2013), vânzările Dacia au crescut cu 23.3%, marca de la Mioveni reuşind să atingă un volum de 289.000 de maşini vândute (faţă de 234.400 în 2012). Lansările noilor generaţii Logan, Sandero şi a faceliftului lui Duster au avut un rol foarte important în acest rezultat, clienţii europeni orientându-se după raportul calitate/preţ excelent pe care îl oferă brandul argeşean.
Dintre cele aproape 300.000 de maşini vândute în Europa, 17.500 au fost comercializate în România, Dacia reuşind să crească pe piaţa internă cu 7.7% deşi România a cumpărat cu 13.3% mai puţine maşini în 2013 faţă de 2012. În total, vânzările româneşti de maşini noi au ajuns la 57.700 de unităţi, cel mai mic nivel atins în ultimii 15 ani.
PIAŢA AUTO DIN ROMÂNIA - EVOLUŢIE | ||
An | Vânzări maşini noi | Vânzări second-hand |
2000 | 66.200 | 18.500 |
2001 | 72.000 | 46.500 |
2002 | 88.500 | 13.000 |
2003 | 106.000 | 19.000 |
2004 | 144.000 | 24.000 |
2005 | 213.500 | 74.500 |
2006 | 253.000 | 118.500 |
2007 | 311.000 | 124.000 |
2008 | 267.000 | 300.000 |
2009 | 129.000 | 213.000 |
2010 | 105.500 | 214.500 |
2011 | 94.000 | 94.500 |
2012 | 66.500 | 175.000 |
2013 | 57.700 | 225.000 |
Şi mai notabilă este cota de piaţă pe care o are Dacia (2,4%), fiecare a 42-a maşină care s-a vândut în Europa având pe grilă logo-ul mărcii româneşti. Poziţia Dacia în Grupul Renault a fost şi ea întărită serios în 2013: în condiţiile în care vânzările Renault au scăzut cu 1.1% pe continent, prestaţia excelentă a constructorului nostru a dus la o media pozitivă pentru Renault-Dacia în Europa, +4.4%.
DOAR 10 MĂRCI AU CRESCUT ÎN 2013
Reuşita Dacia este cu atât mai bună cu cât doar zece mărci au terminat anul pe plus la vânzări. Pe locul al doilea la creşteri s-a aflat Mazda, care a profitat de imaginea proaspătă a noilor Mazda6 şi Mazda3 pentru a creşte în Europa cu +16.1% (133.400 de maşini vândute în total), în timp ce ultimul loc de pe podiumul creşterilor a fost ocupat de Jaguar, cu +14.1% (26.500 de maşini vândute).
ALFA ROMEO, ÎN CĂDERE LIBERĂ
De partea cealaltă a baricadei, cele mai abrupte scăderi ale vânzărilor au fost înregistrate în dreptul Grupului Fiat. Alfa Romeo are cea mai mare coborâre (-28.3%, 62.100 de maşini vândute), iar Lancia/Chrysler vine pe locul al doilea în acest top, cu -20.1% (73.900 de maşini). Ultima poziţie a podiumului este ocupată de Chevrolet, care a vândut 138.500 de maşini în Europa, dar a scăzut cu 18.4% faţă de anul precedent. Prestaţia slabă a brandului american a dus, de altfel, la anunţul prin care Chevrolet şi-a anunţat ieşirea din Europa în următoarele 24 de luni.
POZ. | MARCA | VÂNZĂRI 2013 |
VÂNZĂRI 2012 |
COTĂ DE PIAŢĂ 2013 |
CREŞTERE 2012/2013 |
1 | Dacia | 289.016 | 234.430 | 2.4% | +23.3% |
2 | Mazda | 133.464 | 114.910 | 1.1% | +16.1% |
3 | Jaguar | 26.520 | 23.186 | 0.2% | +14.4% |
4 | Seat | 279.460 | 251.064 | 2.4% | +11.3% |
5 | Land Rover | 105.181 | 96.847 | 0.9% | +8.6% |
6 | Mercedes-Benz | 594.876 | 565.161 | 5.0% | +5.3% |
7 | Mitsubishi | 71.135 | 68.212 | 0.6% | +4.3% |
8 | Skoda | 483.086 | 463.746 | 4.1% | +4.2% |
9 | Toyota | 487.014 | 485.297 | 4.1% | +0.4% |
10 | Kia | 329.285 | 327.998 | 2.8% | +0.4% |
Cred ca nu au luat in considerare cresterea vanzarilor de Maserati.