După Mirai, Toyota se reorientează către vehicule comerciale alimentate cu hidrogen
Toyota a declarat că modelul alimentat cu hidrogen, Mirai, nu a fost un succes. Prin urmare, compania japoneză se reorientează către vehicule comerciale alimentate cu hidrogen.
Toyota schimbă direcția dezvoltării tehnologiei sale de celule de combustibil pe bază de hidrogen: de la autoturisme de pasageri, la vehicule comerciale. Compania japoneză a fost mult timp un pionier al acestei tehnologii, cel mai notabil cu Toyota Mirai, dar adoptarea la scară largă nu s-a materializat. În mare parte din cauza complexității înființării unei rețele de stații de alimentare cu hidrogen.
Cu toate acestea, vehiculele comerciale sunt considerate mult mai potrivite pentru tehnologia cu hidrogen datorită capacității de a pune în funcțiune o rețea de alimentare mai simplu.
„Pentru camioanele de dimensiuni medii, este ușor să oferi o rețea de alimentare, deoarece este în principal o călătorie de la A la B", a spus Hiroki Nakajima, șeful departamentului tehnic de la Toyota. „Un număr mare de camioane merg de la A la B, așa că poți opera stații cu mai multă stabilitate”.
Nakajima a menționat că vehiculele pick-up oferă, de asemenea, o utilizare potențială pentru hidrogen. Cu toate acestea, Nakajima a adăugat faptul că Toyota nu dorea să renunțe la mașinile de pasageri cu hidrogen și că se gândește la modalități de a micșora componentele. Astfel, ar putea să fie aplicabile la diferite tipuri de mașini.
Ultima generație de celule de combustibil pe bază de hidrogen aflată în dezvoltare ar trebui să reducă la jumătate costul generării actuale de celule de combustibil. Celulele ar îmbunătăți durabilitatea la de două ori și jumătate față de cea a unui motor diesel. De asemenea, îmbunătățește eficiența cu 20%, un aspect semnificativ în reducerea costurilor de combustibil pentru vehiculele comerciale.
Această nouă celulă a fost creată având în vedere vehiculele comerciale, dar se dezvoltă și o celulă la jumătate din dimensiune pentru a menține tehnologia deschisă și pentru mașinile de pasageri. Toyota explorează și aplicații non-automobile pentru aceste celule mai mici, inclusiv în industria construcțiilor și cea medicală.
Compania merge și dincolo de rezervoarele cilindrice pentru hidrogen și a dezvoltat atât un rezervor plat cât și un rezervor „de tip șa”. Acest rezervor „de tip șa" a fost creat pentru a putea fi montat direct în spațiul în care ar fi amplasată o baterie electrică.
De asemenea, Nakajima a oferit mai multe detalii cu privire la dezvoltarea bateriilor Toyota, care va conduce la lansarea tehnologiei sale de baterii cu stare solidă în 2027 sau 2028.
Această tehnologie viitoare a fost mult timp considerată o schimbare semnificativă pentru vehiculele electrice cu baterii, având potențialul de a îmbunătăți densitatea de putere a bateriilor. Astfel, s-ar reduce dimensiunea, greutatea și costul acestora.
Nakajima a spus că prima serie de baterii cu stare solidă va fi foarte scumpă, iar utilizarea lor în mașini va fi inițial limitată la o mașină de mare performanță sau o mașină cu încărcare de mare performanță. Între timp, Toyota va introduce cea mai recentă tehnologie de baterii litiu-ion cu următoarea generație de mașini electrice, construite pe o arhitectură modulară nouă, începând cu 2026.
Nakajima a declarat că aceasta a fost creată cu o filosofie de micșorare a componentelor, pentru a permite instalarea lor într-o gamă mult mai largă de mașini, inclusiv în berlinele Lexus de dimensiuni mai mici și în mașinile sport Toyota.
Stiti ca ati scris articol despre asta acum vreo 2 zile, da?!