Dacia Spring nu va mai fi subvenționată în Franța. Va costa peste 20.000 de euro
Viitorii clienți francezi ai Daciei Spring nu vor mai beneficia de subvenția acordată de guvernul lor. Astfel, modelul electric va avea un preț de achiziție care va depăși 20.000 de euro începând de anul viitor.
Începând din 2024, guvernul Franței va începe să elimine subvențiile pentru mai multe mașini electrice produse în China. Pe lista modelelor care nu vor mai beneficia de acest bonus începând de anul viitor este și Dacia Spring. Această informație a fost confirmată inclusiv de către Thierry Pieton, directorul financiar al Grupului Renault.
În prezent, pe piața franceză, Dacia Spring poate fi cumpărată cu un preț de 15.000 de euro, datorită unei subvenții în valoare de 5000 de euro din partea statului. De anul viitor, însă, modelul electric fabricat în China va avea un preț de achiziție de peste 20.000 de euro.
Mai mult, din cauza acestei decizii, Dacia Spring ar urma să fie mai scumpă chiar și decât concurența. Noul Citroen e-C3, prezentat în urmă cu câteva zile, va avea un preț de achiziție de circa 18.000 de euro cu subvenția luată în calcul, potrivit publicației Profit.
Singura soluție pentru Dacia este aceea de a reduce prețul de achiziție al lui Spring, o măsură sugerată chiar de către directorul financiar al grupului francez. Altfel, există riscul ca modelul electric de oraș să fie considerat prea scump pentru clienții francezi, având în vedere dimensiunile și performanțele sale.
via Profit
-
DanG, luni, 30.10.2023 11:07
Tot vorbesc unii de capitalism vs. socialism, pai ce capitalim e asta unde niste tari europene sponsorizeaza masiv un produs slab, produs pe alt continent?? Adica nu ar trebui sa sprijinim competitia si inovatia?
-
Flavius, luni, 30.10.2023 11:13
In urma cu cateva zile am scris asta intr-un comentariu la un articol despre noul; C3 electric( mai exact ca m-as mira sa se mai vanda un singur exemplar de Spring in Franta avand asemenea concurenta in conditiile in care Spring nu se mai califica pentru primirea subventiilor de la stat) M-am umplut de manute rosii. Va mai pastati opinia?
Dutz, marţi, 31.10.2023 04:08Focile docile si credincioase aplaudă continuu… te “obosești” inutil așteptând ca vreuna sa-si recunoască prostia, amigdala le este atrofiată cronic si fără șanse de revenire. Nu au nici caracter nici demnitate, se vede cu ce comentarii si clișee ies in evidență… asta este, fără prostime ar trebui sa muncim noi, lasă-i așa ;))
-
Flavius, luni, 30.10.2023 11:16
"Singura soluție pentru Dacia este aceea de a reduce prețul de achiziție al lui Spring, o măsură sugerată chiar de către directorul financiar al grupului francez." Ar mai fi si fabricarea lui in Europa in procent de peste 50% dar se pare ca-i prea complicat. Se poate face o asemenea reducere de pret? Cum , ca daca se poate inseamna ca recunosc ca a fost jecmaneala pe fata pana acuma
-
Seriff, luni, 30.10.2023 11:22
Hahahaa, adio pomana, nu o sa o mai cumpere nimeni, in Romania daca nu era pomana de 11400 euro nu se mai vindea deloc caricutura aia cu roti.
-
Flavius, luni, 30.10.2023 11:34
Ca sa nu mai zic ca este "de la " 20.000 euro Adica asta e pretul pentru versiunea cheala de 45 cp. Aia de "top" de 65 cu ceva optionale ar sari sare de 23.500
-
Banditos, luni, 30.10.2023 11:58
Aproape ca merita desfacuta o sampanie pentru vestea asta.
-
PMC, luni, 30.10.2023 12:24
Porcaria de Spring nu e masina. Asta in primul rand. E un caraghioslac in care te faci pilaf la un impact minim. Renault pur si simplu si-a batut joc de banii romanilor cerand 20.000 pe mizeria aia. Iar javrele de la conducere la randul lor si-au batut joc de banii nostri, din lipsa de coloana vertebrala si barbatie, sa le spuna alora de la UE sa-si f... masurile eco-tampite. Uite ca francezii fac ceea ce spun eu p'aici de ani de zile deja, subventioneaza doar masini produse in europa. Nici aia nu e o idee buna, nu ar trebui sa existe niciun fel de subventii, producatorii ar trebui sa vina cu masini bune si ieftine si piata sa decida. Dar tot e mai bine decat ce fac netotii de politicieni romani.
-
nsrei, luni, 30.10.2023 13:17
ma umfla plansul. cat un ford focus 2017 benzina cu 182 de cai echipare ST line plus optionale (full fara trapa si piele)
-
Lucian, luni, 30.10.2023 13:30
Franta subventioneaza masinile electrice cu 5000 de euro, iar Romania le subventioneaza cu 10000 de euro !?!?!?! Suntem vreo Arabia Saudita de n-avem ce face cu banii, sau cum?
-
dan_grc, luni, 30.10.2023 13:59
Francezii se trezesc după subvenția de 5000 euro, Romania cu 10.000 este relaxată, ca mulți alții am tot spus ca e prea mare, ok impulsionezi vânzările, dar câțiva ani, apoi treptat sa scadă până la eliminare .
-
Andrei, luni, 30.10.2023 14:11
Ce ar trebui eliminat urgent sunt subvențiile de miliarde de euro pentru companiile petroliere. Apoi, imediat, și subvenția pentru electrice. Să vadă și consumatorul cât costa de fapt benzina și motorina. Dar nu se va întâmpla pentru că ar exploda preturile la orice. Așa, îi lăsăm pe 3-neuroni-obosiți să se strâmbe la subvenția pentru electrice în timp ce contribuie la subvenția de miliarde pentru exploatările de petrol și gaze, și salariile celor din industrie.
-
tc1900, luni, 30.10.2023 14:21
deci franta , o tara bogata da 5 k eur subventie la o masina electrica si ro, care suntem mai pe la coada veniturilor in eu , dam 10 k subventie, "zici ca suntem prosti "
-
spaclu lu manole, luni, 30.10.2023 14:21
Aprob eliminarea subventiei. Nu doar la Spring, ci la absolut orice electrica. E timpul sa se faca ceea ce trebuie. In felul asta piata o sa decida mersul lucrurilor. Cred ca lumea inca nu realizeaza buda in care ne baga China de zeci de ani.
-
Flavius, luni, 30.10.2023 14:23
@dan_grc Mi-e teama ca erau cativa din cei de sus interesati sa-si ia si ei cu cat mai mare pomana. Subventia deja scazuse in mod natural . fara sa se prinda nimeni , fara sa se fi aratat nimeni deranjat. Initial a fost 45.000 fara rabla la sccimb. Ecxhivala p-atunci cu 10.000euro. Devalorizarea leului facusera deja cei 45.000 sa mai reprezinte doar 9100 si intre timp se mai introdusese regula ca in banii asia sa mai dai si o rabla , ceea ce insemna ca subventia goala , fara rabla( cum e la nemti si francezi) era de fapt in jur de 7500 euro (+/-).Au marit-o doar ca sa aiba ce sa scada acuma crezi( au anuntat deja ca se modifica anul viitor , in minus)? Eu cred ca cine trbuia sa-si cumpere si-a luat si acuma nu mai e cazul
-
adrian, luni, 30.10.2023 15:13
tot aud de spring, "caruta cu baterii", "nu este sigura" etc nu prea am vazut accidente cu spring. probabil ca soferii lor (nu eu, ca nu am spring) sunt foarte precauti si nu prea sunt implicati in accidente.
-
pipo, luni, 30.10.2023 17:14
Nu stiu exact care este regula, orice persoana membra UE poate beneficia de subvenții în orice tara membra ? Ca atunci nu vad sa fie o problemă asa mare pt francezi, dacă chiar isi doresc cu ardoare acest...mijloc de deplasare !
-
Al Bundy, luni, 30.10.2023 17:41
Sunt extrem de fericit pentru această veste dar aș fi în extaz total daca s ar anul si la noi subvenția. De fapt trebuie anulată urgent, România se împrumută zilnic pentru cheltuielile vitale! Piata auto si nu numai trebuie sa fie naturala, adică să nu intervină statul cu subvenții sau programe de tip Rabla. P.S : sa mai cumpărati Renault sau Dacia, la cat de nenorociți sunt ... Ii vor manca de vii chinezii si coreenii la vânzări...
-
PMC, marţi, 31.10.2023 08:03
Vreau doar sa consemnez ca Andreea a intervenit din nou ca sa-si dea inca o data masura lipsei de gandire. Aceleasi argumente de 2 lei venite de la pluseristi si altii din aceeasi specie: sa se opreasca subventiile pentru piata petroliera. Acelasi argument penibil si fara dram de viziune si intelegere a pietei si economiei mondiale. Bravo Andreea!
-
Alex, miercuri, 01.11.2023 10:36
La 20k nu o cumpăra nimeni
-
spring, miercuri, 08.11.2023 21:10
ce carcotasi sunteti,niste frustati. De ce doar de ce stiti.Ciudosiilor,carcotasiilor, vai de voi
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Dacia Spring mi s-a parut una dintre cele mai perverse tepe data de Renault in Europa. Adica masina costa in variantade top 8000 de dolari in China si in Romania se vinde cu 23000 Euro din care statul subventioneaza aproximativ jumatate din banii asta. Diferenta intra in buzunarul producatorului cred. 1) De ce statul spronsorizeaza masiv un autoturism produs in China? 2) De ce trebuie sa plateasca toata lumea asa subventii grase pentru trotineta asta, ca pana la urma banii vin din bugetul Romaniei, daca nu ma insel.