Drumul care “încarcă” mașinile electrice: Suedia testează o nouă tehnologie de încărcare wireless a electricelor în timpul circulației pe drumurile publice

Publicat duminică, 21.04.2019 10:45 de Paul Cosma

Suedia a demarat un proiect pilot prin care va testa un sistem de încărcare wireless pentru mașinile electrice în timp ce acestea circulă pe un drum public. Pe o distanță de 2 kilometri, bateriile electricelor vor putea fi încărcate prin conectarea la o serie de receptori aflați sub asfalt. Costul acestui proiect este de aproximativ 10 milioane de euro.

Cu toate că mașinile electrice au o cotă de piață destul de mică la ora actuală, cei mai mulți dintre producătorii auto se concentrează asupra dezvoltării viitoarelor vehicule electrice în anii ce urmează. La fel de preocupate sunt și multe dintre țările europene, care alocă bugete tot mai mari pentru dezvoltarea infrastructurii de încărcare.

Este deja cunoscut interesul nordicilor pentru mașini electrice, Norvegia fiind una dintre cele mai mari piețe europene pentru acest tip de vehicule.

La rândul lor, suedezii continuă să-și manifeste dorința de dezvoltare a infrastructurii cu ajutorul unui nou proiect pilot care va fi desfășurat în Gotland, o insulă din Marea Baltică aflată în componența Suediei.

Ce presupune proiectul? O porțiune de aproape 2 kilometri dintre aeroport și centrul orașului Visby va fi electrificată astfel încât să permită încărcarea wireless a mașinilor electrice atunci când acestea trec pe deasupra unor receptori aflați sub asfalt. Tehnologia este furnizată de start-up-ul israelian Electreon.

Unul dintre obiectivele proiectului este testarea tehnologiei pentru încărcarea vehiculelor comerciale electrice în mai multe condiții de vreme, respectiv în toate anotimpurile. În teorie, această tehnologie ar putea permite scăderea capacității bateriilor și a prețului mașinilor electrice, dar și nevoia de multe puncte de încărcare.

Cel mai mare impediment este refacerea drumurilor astfel încât acestea să ascundă sub asfalt receptorii de încărcare pe mijlocul benzilor de circulație. Pentru acest proiect pilot, bugetul este estimat la circa 10 milioane de euro.

Via Insideevs

  • LoL, duminică, 21.04.2019 16:33

    Frumos, elegant, sa speram ca si eficient. Bravo lor!

  • mircea badea, duminică, 21.04.2019 18:30

    si in cat timp se incarca cancerul?

  • zarnesteanu, duminică, 21.04.2019 20:04

    @badea, in acelasi timp in care ti se incarca de la microunde, telefonul mobil sau router-ul WiF samd. Te rog sa nu mai scrii de la tastura wireles pentru ca iti face foarte foarte rau.

  • @zarnasteanu, luni, 22.04.2019 03:48

    drumul ala nu poate incarca cu doar puterea unui semnal gsm/router. nici nu va fi inchisa bateria in drum ca la microunde. si apropo, daca ai avea cateva sute de routere in bloc te-ai coace ca in microunde..in cateva ore ai lua foc. asa cu cateva zeci doar te coci incet. dar cu 5G si IoT o sa ai sute/mii peste tot, cu tot felul de frecvente si puteri.

  • oli, luni, 22.04.2019 08:36

    celui ce moare i se va da un avatar si e mutat in online , spre viata vesnica online pe facebook, twitter, youtube. Va putea trai in orice joc video vrea el si poate sa fie orice personaj, o viata plina de "fun and joy".

  • joker, luni, 22.04.2019 09:12

    MAI BINE AR DA BANI ACEA OAMENILOR SARACI

  • alex, luni, 22.04.2019 11:31

    Receptorii de sub asfalt sunt defapt emitatori si emitatorii astia sunt defapt niste bobine. Tehnologia nu este chiar noua, ba se zvoneste ca are vreo 13 miliarde de ani pe putin.

  • zarnesteanu, luni, 22.04.2019 15:02

    @@zarnesteanu, Daca ai sute de routere intr-o camera, poate. Dar nu imprastiate in tot volumul blocului, si cu pereti de beton intre ele. Eu zic sa citesti niste SF-uri mai de calitate. In acelasi timp, pentru a minimaliza riscul de cancer, e bine sa va tineti respiratia de cate ori treceti pe sub firele electrice de inalta tensiune si sa va puneti o piramida de tabla pe cap. Am citit io prin niste comentarii de experti ca e very periculuoase. Cica sa facut multe experimente secrete cu populatia care trecea pa supt iele.