Doua motorizari noi pentru Skoda Octavia

Publicat luni, 29.06.2009 13:05 de Bogdan Mirică

Skoda a pregatit doua noi alternative in gama modelului Skoda: un diesel de 105 cai putere care va inlocui actualul motor de 1.9 litri si o versiune pe GPL.

Skoda incearca sa isi diversifice gama de motorizari existente pe actualul model Octavia, de aceasta data punand insa accentul pe o linie de unitati cu un consum mic si un impact redus asupra mediului inconjurator. Este vorba despre noul diesel de 1.6 litri, care incepe deja sa isi faca loc si in gama Volkswagen.

Motorul cu patru cilindri, filtru de particule si tehnologie common-rail promite 105 cai putere si un consum redus de combustibil. In aceste conditii, Skoda renunta oficial la vechiul motor de 1.9 litri si 105 cai putere, existent pana acum in gama.

Noua motorizare se va regasi si pe versiunea ecologica GreenLine, unde unitatea de 1.6 litri va consuma in ciclul mediu doar 4.4 litri/100 de km si va emite doar 114 g/km. Pretul fixat de Skoda pentru aceasta versiune in Europa este de 19.900 de euro, cu nivelul de echipare Comfort.

Tot in gama modelului Octavia va intra si o versiune alimentata cu GPL, de 1.6 litri si 102 cai putere, disponibila cu nivelurile de echipare Comfort, Ambition si Elegance. Noul GPLine va improspata actualul model ceh alimentat cu gaz petrolier lichefiat. Disponibila numai cu transmisie manuala, GPLine va pleca de la 19.850 de euro, pret cu TVA.

via | Autoblog

  • Marian, luni, 29.06.2009 14:54
    Oare de ce?

    De ce toata lumea cand vede o stire despre Octavia incep sa o compare cu Passat, Laguna, Mondeo si alte masini de segment D? Cand se stie clar ca Octavia e de fapt un Golf cu portbagaj, o masina de segment C. Intr-adevar Skoda a inceput incet incet sa produca masini calitativ apropiate de Golf dar si la pret sunt tot pe acolo. De ce nu au pastrat si cei din grupul VW o marca mai "populara" care sa nu umble la buzunarul oamenilor asa de rau? Din acest motiv am fost "obligat" sa caut o alta marca, ceva mai slab calitativa decat skoda, dar si mult mai ieftina.

  • dorel, luni, 29.06.2009 14:57

    Da corect iti ei Laguna si cu laguna ramai!!

  • TyNiX, luni, 29.06.2009 15:23
    WOW

    Nu-mi mai vreau jucaria....Eu vreau Skoda OCT II cu motor de 1.2L cu turbo cu geometrie variabila , cu DSG si nu in ultimul rand cu GPL si daca pot sa mai strecoare si un motoras electric o iau si sa fie in vreo 10000 de EURO si gata este masina ideala....Deci astia au luat-o razna; in curand o sa puna motoare de 1L cu 3 cilindri la vreo 40kw si greutatea masinii sa fie de 1.5t ca deh polueaza putin si consuma ....tot putin ...haha....De ce pun GPL ? Ca are cifra octanica de 80 ? Ca pute...pardon miroase ...dupa tine a balega.....? Ca pur si simplu e criza de petrol ? Sau din simplu fapt ca deja nu mai stiu cum sa mai scape de ele din stocuri si s-au gandit ei sa arunce o butelie pe ele cu 3 furtune si sa le vanda in Romanica ....Cred ca asta este un fel de Special Edition (Limited ...Romania ONLY .....Haha ...Au luat-o razna astia din grupul VAG...Toate cele bune

  • bogdan, luni, 29.06.2009 17:01
    octavia

    OAMENILOR PRETURILE SUNT PENTRU GERMANIA IN ROMANIA PRETURILE VOR FI LA FEL CA LA 1.9TDI.IN GERMANIA OCTAVIA E MAI SCUMP CU 4000 EURO

  • @ DOREL, luni, 29.06.2009 17:03
    LAGUNA

    SE VEDE CE BUNA ESTE LAGUNA IN TOT ORASUL MAI MULT DE 5 MASINI NU SUNT IN CONSTANTA

  • cozappz, luni, 29.06.2009 19:19
    Hai cu turbina, neamule!

    Ghici de ce renunta la 1.9L TDI si pun 1.6L CR (cred)?

  • george, luni, 29.06.2009 22:47
    IN NICI UN CAZ NU E DIN PRICINA TURBINEI

    @ cozappz Daca tu banui ca "lipsa de fiabilitate" a tubinei e cauza, te inseli. Motivele sunt cu totul altele. De fapt, daca ar fi asa cum spui tu, sansele ca turbina sa se duca naibii sunt mai numeroase...Se obtine aceeasi putere dintr-un motor mai mic umbland in general pe la niste chestii printre care si turbina. Care va functiona la temperaturi mai mari si cu turatii mai mari, pentru a produce o presiune mai mare. Ingredientele suficiente pentru o salata de palete... BTW, si 1,6 L CR tot TDI va fi/este.

  • Ganditorul, marţi, 30.06.2009 08:28
    adica 1.6 costa cat un 2.0 ???

    Iar se inflameaza unii ca e pretul prea mare, dar nu au in fata pretul anuntat de producator ci o sepculatie. Atata timp cat la noi in tara o Ocatavia 2.0 TDI 170CP cu echiparea RS e 20.000 si una 2.0 TDI 140CP DSG cu echiparea Business e 18.250 dati-m voie sa nu cred nici o secunda in pretul vehiculat de automarket : "Noua motorizare se va regasi si pe versiunea ecologica GreenLine, unde unitatea de 1.6 litri va consuma in ciclul mediu doar 4.4 litri/100 de km si va emite doar 114 g/km. Pretul fixat de Skoda pentru aceasta versiune in Europa este de 19.900 de euro, cu nivelul de echipare Comfort. " E la mintea cocosului ca pretul e o aberatie si nu o sa aiba nici o legatura cu cel real ( mai putin faptul ca are 5 cifre )

  • cozappz, marţi, 30.06.2009 09:41
    Parerea mea

    @George: s-ar putea sa ma insel dar goana asta dupa reducerea consumului si a poluarii prin introducerea de motoare cu litraj mic (1.6 VW, 1.2 Dacia) si forţând turbine, pompe de injecţie, şi altele nu-mi inspiră încredere. CR este TDI, aici ai dreptate ţinând cont de ce înseamnă TDI, vroiam doar sa diferenţiez intre vechiul Pumpe-Duse si noul CommonRail. 'Om trai s-om vedea! @Ganditorul: ai perfecta dreptate, cred totusi in varianta cu comunicatele de presa ce sunt gandite pentru Europa de Vest nu pentru Romanica, etc.

  • DST, marţi, 30.06.2009 16:10
    fost client de skoda

    am avut jeg din asta de octavia si mai cunosc cativa care au... le cad turbinele intr-o veselie...si sa vezi ce bucurii vor fi acum dupa ce i-au pus commonrail-ul asta gen a 3a cu motorina de la noi din tara sper sa aveti ceva rezerve la teschera ca astia nu va dau garantie...

  • george, miercuri, 01.07.2009 00:10
    ACTUAL CLIENT DE "JEG"

    @ DST Mie, "jegul" nu mi-a facut astfel de probleme. E adevarat insa ca la mine motorul nu merge niciodata subturat/supraturat, uleiul si filtrele se schimba cel tarziu cand scrie la carte, uleiul de motor folosit este la fel de bun/mai bun decat prevede constructorul, imediat dupa pornire se pleaca (indiferent cat de frig este) si se merge lejer pana cand apa ajunge la vreo 60 de grade, motorul nu se opreste inaintea unei talpi lungi (vara, inainte de a-l opri, motorul merge macar 10 secunde la relanti), iarna merg numai cu cauciucuri M+S, etc.

  • eu, miercuri, 01.07.2009 09:09
    Pt DST

    Cand ti-a cazut turbina nu s-a schimbat si sigla pe spatele masinii? Adica din TDI nu s-a schimbat in SDI imediat ce a cazut turbina? :))) Dar macar sunt vesele turbinele cand cad daca ne luam dupa ce spui tu.

  • adrian, sâmbătă, 04.07.2009 22:52
    ajutor

    va rog sa ma ajutati !!! vreau sa-mi cumpar masina, am doar 16.000 ! ce sfaturi imi dati ?

  • sdi, duminică, 12.07.2009 18:22
    @DST

    @DST, probabil ai avut numai benzinare si nu stii sa conduci un diesel si ai mers subturat/supraturat si normal ca ti-a cazut turbina. schimba in viteza pe la 2500-3000 rpm si o sa vezi ca nu iti cade nimic. fa reviziile la zi, schimba uleiul etc.

  • xxx, joi, 23.07.2009 20:51
    bid

    skoda un bidon dar imi voi lua si eu unu