Dodge sfidează normele de poluare: viitorul Viper va avea motor de 8.7 litri
Contrar tendinţelor actuale din industria auto, viitorul Dodge Viper va avea o cilindree mai mare decât a vechiului model.
Deşi toţi marii constructori auto încearcă să ofere motoare cu o capacitate cilindrică redusă pentru a putea face faţă noilor norme de poluare, unele branduri vor să înoate împotriva curentului. Este cazul celor de la Dodge, care pregătesc un motor mai mare pentru noua generaţie Viper.
Emblematicul model american va trece de la cilindreea veche de 8.4 litri la una mai mare, de aproximativ 8.7 litri. Motorul va primi o serie de tehnologii menite să reducă emisiile de carburant şi consumul, însă nu va folosi sistemul MultiAir, brevetat de colegii lor italieni de la Fiat.
Cu 0.870 cmc pentru fiecare cilindru, motorul V10 are toate şansele să devină cel mai mare propulsor de serie propus vreodată de Chrysler. Partea bună este că, în aceste condiţii, puterea totală va ajunge la aproape 700 de cai. De această dată, spre deosebire de vechea generaţie, herghelia va fi ţinută în frâu de mai multe sisteme de siguranţă, printre care şi ESP.
Rămâne încă sub semnul întrebării introducerea unei versiuni "entry-level", propulsată cu motorul Hemi V8 de 6.4 litri, regăsit deja pe Chrysler 300 SRT8 şi Jeep Grand Cherokee SRT8.
via | autoblog
-
hmm, vineri, 28.10.2011 14:37
A inviat mortu' ??! parca disparuse viper...
-
syktasy, vineri, 28.10.2011 14:42@ Lexmark
Eu zic ca ai un motor subdimensionat pentru gabaritul masinii. Daca au cerere iti pun motor si de 1L pe Jetta. Clientul nostru... stapanul nostru.
-
ged, vineri, 28.10.2011 14:45vise
@Lexmark Minti de pute de la distanta. Inteleg ca esti FANBOY dar chiar in halul asta? Esti ridicol si penibil sau condusul pentru tine este un mister.
-
george, vineri, 28.10.2011 14:53DE UNDE MULTIAIR? TOT MIZERIA AIA DE PUSHROD...
Moama, si are si ESP...Ce tare e masina asta... Si mai are si "o serie de tehnologii menite să reducă emisiile de carburant şi consumul". Adica are sistem de alimentare cu pipeta in loc de galeata? Ca ar merge foarte bine cu pipeta dat fiind ca motorul asta are o cilindree asa mica: 8.7 centimetri cubi sau 0.0087 litri...
-
Lexmark, vineri, 28.10.2011 14:55@ged
"Prietene" convingete singur si du-te la un Drive test... Mie si la test inainte sa o iau tot consumul acesta l-am avut dar mi-au dat duma ca e noua si e normal pana isi da drumul... PS: Ce ar trebui sa inteleg din "FUNBOY"? (astept raspunsul tau "pisi"...)
-
ged, vineri, 28.10.2011 15:18@lexmark
Tzutzi am fost in concediu pana in Elvetia cu masina asta ( a unui prieten ) asa ca nu MAI MINTI !!! Omului asta ii consuma 8-9 in Bucuresti. Poate si-au batut aia joc de tine la reprezentanta sau poate te-ai uitat la consumul instantaneu :)).
-
Lexmark, vineri, 28.10.2011 15:30@ged
Si continua...sa ma astept pe la Szeghed sa o secmentez,sa ma risc pana la unguri cu ea?...
-
Hell, vineri, 28.10.2011 15:37@lexmark
Eu imi explic sincer prin nepriceperea ta in ale condusului...... 9-10 in oras si 6-7 in afara este enorm...... In afara cu un 1,33 Toyota de 101 CP (Fara turbo) si 6 viteze porbagaj doua persoane, un bebe cu scaun de bebe plus acareturi, carucioare si bagaje dar si AC pornit nu am consumat mai mult de 5,7 l/100km la un drum de 2400-2500 de km in conditii de autostrada, drum national, stat la vami, stat la bariere ........ Viteze intre 50 (am mers in coloana cam 100-150 de km) sl 160 km/h (cam doi trei km ). Acelasi motor Toyota (cuplu putin pe la 3400 de rotatii) merge undeva la 7% in localitate (CJ)
-
Lexmark, vineri, 28.10.2011 16:01@Hell
Am carnetul de mai bine de 15 ani si chiar pot spune ca stiu merge economic cand este si unde este cazul... Nu-mi zi insa de Toyota ca si acum regret ca nu am luat Corolla,insa a fost dorinta expresa a sotiei,ea fiind adepta VW... Ce vreau sa evidentiez ca toata "revolutia" asta cu downsize-ul si cu motoarele de cilindree mica si turbo nu e decat o prosteala pe fata fara ca in viata de zi cu zi sa faca in vreun fel diferenta (mai ales la aspectul consum)
-
edi80, vineri, 28.10.2011 16:13realitatea exista...
unii chiar isi merita soarta!! cum iti asterni asa dormi! Lexmark imi pare rau pt tine,tu esti unul din miile de nemultumiti de genul!!
-
BMW, vineri, 28.10.2011 17:24@sua
8.7 litri si 700 hp si un consum de 2mp/g sau 35 litri la suta cam ASA suna o minte intunecata de american ca a proiectat aceasta mAsina de doi lei cu un motor de un leu. Americanii Permanent au fost nesanatosi la creier. Sa ia pilda de la nemti / japonezi ca de altfel o sa explodeze planeta americoșii.
-
dan, vineri, 28.10.2011 18:29
era destul un multiair de la fiat de vreo 3-4 litri pentru ataia cai....dar dupa aia nu aveau cu ce se lauda...treaba lor
-
@Lexmark, vineri, 28.10.2011 20:35
Am Golf 6 cu motorul de 1.2 TSI si am avut consum astazi la ora 15.00 pe traseul Bucuresti- Ploiesti de 4,2 l/100 km. Ori nu stii sa conduci (nu conteaza ca ai 15 ani experienta) ori minti de la o posta. Masina mea are 8.247 de km in momentul de fata si consumul mediu (am condus in Bucuresti 40%- afara 60%) este de 6.8 l/100 km.
-
denon, vineri, 28.10.2011 20:52
Dupa parerea mea lucrurile stau cam asa:Dodge face acum parte din grupul Fiat ,motoare de 3-4L au pe Ferrari si Maserati deci nu aveau cum sa faca un model cu aceeasi filozofie,trebuiau sa faca un model diferit si care sa pastreze traditia .Viper este auto de nisa produs in serie mica si un adevarat simbol american.
-
yok, vineri, 28.10.2011 21:13
@lex Eu cu jetta 1.6 mpi am scos un consum de 6,5%,5 persoane si bagaje,viteza 100-120 km/h + clima On Cred ca dodge e prima companie auto,care dupa 5 ani creste capacitatea cilindrica la un motor. Sunt curios daca la noul Viper,esp-ul va fi dezactivat complet
-
Dodge, sâmbătă, 29.10.2011 07:53the beast!!!
Viitorul Viper va fii o adevarata bestie pe roti. Sa nu uitam ca actualul Viper ACR a scos cel mai bun timp pe Nurburgrin(7:12),depasind toate supercarurile europene si japoneze. Americanul nu e prost,stie el de ce face un motor cu o cilindree asa mare.
-
viper, sâmbătă, 29.10.2011 09:53
sunt curios cate mii de nm produce acel motor
-
booo, sâmbătă, 29.10.2011 12:10yeah baby
viper is back
-
tds, sâmbătă, 29.10.2011 20:40
@viper - vechiul 8.4 avea 760 nm, noul motor sigur va avea tot sub 1000 nm pentru ca e aspirat.
-
kumite, sâmbătă, 29.10.2011 23:21Cata intelepciune!
Ar trebui infiintate doua rubrici.Una sa se numeasca "Din putzul gandirii"iar redactorul sa fie George VAGauna.A doua sa se numeasca"Doar o vorba sa-ti mai trag",redactor bmw.In alta ordine de idei:Bentley Mulsanne(proprietar VAG),motor de 6,75 L, V8,twin turbo,505bhp,1020NM la doar 1750 rot/min.Impresionant,nu?Dar ce ne facem ,domnule intelept(singurul care este cu un pas innaintea tuturor in evolutia umana)cu motorul asta ?Are aceeasi mizerie de push rod....
-
Firebird, sâmbătă, 29.10.2011 23:41@george
Ma asteptam sa zici ceva si tu,amarule.Te lasam cu mizeria ta de vw,pe care tot o lauzi.
-
puimarin, duminică, 30.10.2011 13:55SUA sau Germania
Motor de 8.7L si aproape700 cai . La ce este bun un motor asa de mare , pt ca este made in America . Si americanii sau saturat de aberati de astea si cumpara masini nemtesti . Nemti scot 700 cai din motoare 4.4-6 L Nemti la un motor de 8,7 ar scoate peste 1000 de cai.
-
george, luni, 31.10.2011 17:40PUSHROD SUCKS ANYWHERE
@ kumite Sa cer bun simt si rezon de la tine ar fi o exagerare... Spre deosebire de altii, eu am si criticat VW-ul. Chiar si fara sa fiu provocat. O s-o fac si acum chiar daca situatia e oarecum diferita. Pushrod-ul ar trebui sa dispara din peisajul masinilor moderne iar masinile din grupul VAG nu fac exceptie. Daca in cazul lui Bentley se mai poate invoca o oarecare traditie si faptul ca nu e o supersportiva, la GM nu e loc de asa ceva. De la o firma americana care nu prea are treaba cu luxul si prestanta, vreau sa vad tehnologie de varf. Iar la o masina supersport, cu atat mai mult fiindca performanta de varf nu se atinge (numai) cu putere multa...Mai e nevoie si de altceva iar acel altceva nu prea poate fi obtinut in asemenea combinatie (motor imens si greu pe fata cu tractiune spate) decat cu mari compromisuri si cu asistenta unui purcoi de sisteme electronice inteligente (in conditiile in care Viper abia acum o sa aiba ESP, o chestie absolut indispensabila la asemenea cotet...
-
george, luni, 31.10.2011 17:42MA ROG, CHRYSLER. SAME CRAP, ANYWAY...
O mica eroare...
-
AndreiRN, luni, 31.10.2011 19:31Fiabilitate
Populatia e dusa cu presul in domeniul auto si ei se cred ca zboara cu avionul. Motoarele mici turbo care scot cai multi la turati mari sunt proiectate pt o viata scurta. Acelea sunt masini de scurta folosinta. Acele motoare merg la temperaturi ridicate pt o ardere mai completa dar dupa 5 ani merg la casare si BMW este cel mai bun exemplu. Am un Dodge 440, (7.2 litri) care dupa 400000 de km merge la fel ca si la 200000 km. Si merge si merge si merge ca pt asta a fost proiectat. Acest motor de 8.7 litri este chiar prea modern pt mine fiind din aluminiu nu din fier dar totusi are sansa sa aiba o fiabilitate ridicata. Acest motor simplu asa cum iese din fabrica are pt uni o putere modesta dar potentialul lui prin modificari este de a deveni un monstru cu peste 1000 cp.
-
kumite, luni, 31.10.2011 20:17george
Care e problema ta,de fapt?Ce probleme ai ,de esti atat de suparat?Inca o data:nu stii nimic despre mine si despre altii,dar esti ca o troca de porci la gura.Numai si numai jigniri.Auzi: "vreau sa vad tehnologie de varf".Cine esti tu,pana la urma urmei?Eu nu am criticat VW,pt ca nu am nici un motiv.Nu am criticat nuici Chrysler.Dupa mine,Mulsanne,este ceva deosebit din toate punctele de vedere.Daca ai un Viper,trebuie cu adevarat sa stii sa pilotezi.Trebuie sa te bazezi nu8mai pe ce poti tu si nu pe sistemele electronice.Daca ai avea putin respect si pentru ceilalti(chiar daca suntem mai nepregatiti decat tine)altfel ar fi aceste dialoguri.Dar ,ma rog,faci cum vrei.Sa fii respectat.Mai intai, castiga-ti respectul,nu ti-l impune cu forta!
-
TiT, marţi, 01.11.2011 15:18motoare turbo si rotatii pe minut
@AndreiRN esti intr-o confuzie grava. Motoarele turbo nu scot puteri mari la turatii ridicate ( ci cele aspirate ). Motoarele turbo au cuplu mult la turatii scazute si varfuri de putere la turatii medii. Motoarele aspirate au cuplu maxim foarte sus si la fel si puterea. Eu te inteleg ca iti plac motoarele mari, dar informeaza-te inainte sa spui tampenii. Nu de alta dar te faci de kko pe net. ;)
-
george, marţi, 01.11.2011 16:20INTOLERANTA CRONICA LA PROSTI
@ kumite Asta e problema mea, chestie pe care ti-am mai spus-o de cateva ori. Daca tu nu critici VW e treba ta insa nu-mi spune ca n-o faci fiindca n-ai de ce. VW poate fi criticat in mod justificat iar eu am facut-o (stiu, pare incredibil). Dupa cum probabil stii, conditia de baza pentru a cumpara un Viper era sa ai bani. Competenta in ale sofatului era doar la nivel de recomandare, NU CONDITIE!!! Prin urmare, daca tu ca fabricant nu pui nici o conditie la cumparare, atunci ar fi bine sa faci o masina foarte echilibrata si cat mai stabila pentru ca exista cate un cretin care se crede Vettel si el e mai degraba vitel si iese pe corso cu o masina ca asta si pierde controlul (deh, accident nefericit). Daca vrei sa pilotezi, du-te prietene pe circuit si da-te cu 300 la ora si ia virajele cu 250 la ora. Daca ratezi vreunul, nu-i chiar asa mare paguba. Niste glisiere de metal nu sunt vreo avere iar masina...masina e oricum a berbecului iar asiguratorul nu-i da un sfant pe ea, ca doar era pe circuit Cand iesi pe strada cu asemenea masina si te crezi zmeu, ti s-ar putea intampla sa faci o nasoala. Si daca faci o nasoala si te fai gramada intr-un parapet, nu ar fi nici o problema insa omori oameni nevinovati (dpdv al circulatiei rutiere) dupa care incepi sa te dai cu fundu` de pamant ca n-a avut noroc... Aaa...inca ceva...Respectul se castiga, NU SE IMPUNE CU FORTA. Cu forta se impune TEAMA sau FRICA. Daca nu ma respecti, ghici ce? Nu-i nimic...
-
kumite, marţi, 01.11.2011 19:45george
Hai sa-ti spun cum poti scapa de intoleranta cronica la prosti.Dar mai intai sa termin ce mai am de spus,si cu asta gata.Eu am spus ca trebuie sa stii sa conduci asa ceva,iar tu ai luat-o pe aratura ca boul.Criminal,sinucigas,zmeu si alte tampenii.Cunosti pe cineva care are Dodge Viper,si face ce spui tu? Nu cred,dar vorbesti.Asa faci tu?Cred ca da,numai ca nu prea ai cu ce,si nu-ti iese.Conditia de baza sa cumperi ceva"tare",indiferent de firma,este sa ai bani,asa cum ai spus tu.Nu conteaza marca,ci banul.De aceea sunt atat de multi idioti pe drumuri. Nu pot respecta pe cineva pe care nu-l cunosc.Mda,intoleranta!Te poti vindeca.Nu te mai uita in oglinda!
-
george, marţi, 01.11.2011 21:08MAI BINE SA NU MA UIT LA TINE...
@ kumite Cantitatea de gugumanii pe care le produci este imensa...greu de crezut dar asa e... Daca ma uit mai atent la ce scrii, pot sa-ti dau dreptate partial: cineva sigur a luat-o pe aratura "ca boul" si ala nu sunt eu... "Eu am spus ca trebuie sa stii sa conduci asa ceva,iar tu ai luat-o pe aratura ca boul." Tot tu ai spus ca "Daca ai un Viper,trebuie cu adevarat sa stii sa pilotezi". Normal ca "trebuie sa stii sa conduci/pilotezi asa ceva", ceea ce inseamna ca e o masina foarte dificil de strunit. Controlul se poate pierde in x situatii din tz motive (vezi pe AM stirea cu accidentul unui Aston Martin surprins pe camera. Dobitocul a uitat sa activeze TC-ul. Daca era in oras, probabil ca era pe trotuar) Dar, doctorandule, cine iti garanteaza tie ca cei care pun mana pe asemenea masina si stiu sa o struneasca?!? DUH Hai du-te la pascut ca se usuca iarba...
-
kumite, joi, 03.11.2011 02:17Bah ,ghiolbane intelept!
Daca stii sa conduci cum trebuie,nici o masina nu-i greu de strunit.Un om normal(nu ca mine) o sa-si ia un asemenea monstru,doar daca stie ceva....Din pacate,calitatea umana este din ce in ce mai scazuta,in zilele de azi.Tu ce zici?Sau tu esti exceptia care intareste regula?Nu o sa apuci niciodata sa te uiti la mine.Renunta la oglinzi,omule!Pt tine,niste glisiere nu sunt scumpe,dar daca ala moare ,tu te bucuri?A murit dusmanul?Cat de josnic poti sa fii!Si te mai dai si desteptet foc!Mii de scuze,dar,ce sa-i faci?Lipsa de bun simt?Unde gasesc niste bun simt?Ai de vanzare ceva bun simt?Cat costa?Totul se poate cumpara in ziua de azi.Sa ma anunti si pe mine,cand o sa forjezi o masina adevarata!Sa ne anunti,cand o sa vorbesti concret,si nu din teorie.Teoria ca teoria,dar praftica ne omoara!Iar tu,esti un pic praf!
-
george, joi, 03.11.2011 10:12DECAT SA PLANGA MAMA, MAI BINE SA PLANGA MA-TA
@kumite Ala care ma omoara pe mine, om nevinovat, E DUSMANUL MEU... Daca ala care conduce ca un imbecil si IMI PUNE MIE VIATA IN PERICOL moare strivit intre fiarele propriei masini din cauza propriei incompetente, eu ma bucur pentru ca eu (si altii de pe langa mine) am mai multe sanse sa scap de o moarte cauzata de "un nefericit si tragic accident de circulatie"... "Daca stii sa conduci cum trebuie,nici o masina nu-i greu de strunit." Ce banalitate gretoasa...Dar daca ala care habar n-are pe ce lume traieste (indiferent de varsta) isi ia o masina din asta si vrea sa vada ce poate masina aia pe strada in loc sa mearga pe circuit? Ca sa omori un motociclist de exemplu, nici nu e nevoie sa-l calci efectiv. E suficient sa-l agati un pic si sa-l dezechilibrezi iar gravitatia si o masina care vine din sens opus fac restul... Bun simt gasesti la frizerie de exemplu dar...nu e de cumparat...naspa... Audi S8 e masina adevarata? Dust yourself off and have a nice life!
-
kumite, sâmbătă, 05.11.2011 10:06george
Ala care ma omoara pe mine,om nevinovat ,E DUSMANUL MEU.... Asta-i manea sau ce? Te-a omorat,nu mai ai dusmani! Mi se pare logic,iar pana te va plesni unul cu Viper,va curge multa apa pe Dunare!
Citeste si
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieAston Martin DB9 1M, modelul desenat pe Facebook de fanii mărciiEnglezii de la Aston Martin şi-au invitat fanii să aleagă cel mai potrivit design pentru un model nou. În urma votării, cei de la Aston Martin au decorat un DB9 conform preferinţei publicului şi l-au prezentat pe pagina lor. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieToyota GT86 TRD va fi disponibilă pe piaţa englezeascăClienţii britanici ce doresc o Toyota GT86 mai agresivă vor putea alege varianta TRD. Varianta hot va fi lansată în Regat cu ocazia Festivalului de la Goodwood. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieViitorul Toyota Prius va fi mai uşor şi mai economicToyota pregăteşte deja noua generaţie a lui Prius, model care va fi mai uşor, mai aerodinamic şi mai economic. A patra generaţie a lui Prius va fi echipată cu anvelope speciale, menite să reducă semnificativ rezistenţa la rulare. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieInfiniti nu va folosi platforma lui GT-R pentru vârful gameiOficialii Infiniti au infirmat posibilitatea utilizării platformei lui GT-R pentru cel mai sportiv model din gama Infiniti. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 26 iunieSkoda Rapid, imagini şi informaţii noiSkoda a prezentat imagini noi cu ultima adăugire a gamei sale - Rapid. De data aceasta, imaginile au fost însoţite de informaţii tehnice. Citeste tot
Sa inteleg ca in lumea auto tutul tine de cilindree la capitolul consum,nu? Aiurea!!! Cum va explicati atunci un consum de 9-10l / 100 km urban intr-un stil de condus mai mult decat linistit si fara AC intr-un oras ca Deva destul de lejer si de 6-7 l / 100 km extraurban fara a depasi 120 km/ora cu o Jetta noua de 1,2 TSI si 105 CP si 15.000 km?