Dodge a prezentat noul Charger

Publicat miercuri, 06.10.2010 10:14 de Sebastian Toma

Noua generaţie Dodge Charger a fost prezentată de oficialii mărcii americane şi va debuta pe piaţă în următoarele luni. Debutul european nu a fost încă anunţat.

Oficialii Dodge au prezentat primele imagini ale noii generaţii Charger. Modelul îşi va face debutul comercial în decursul acestui an, iar europenii l-ar putea primi în 2011. Modificările operate sunt importante, vizând atât exteriorul, cât şi interiorul şi gama de motorizări. Acesta este cel de-al doilea model Dodge lansat sub patronatul celor de la Fiat, dar italienii nu au apucat încă să îşi pună amprenta pe acesta din moment ce modelul era în dezvoltare atunci când au preluat corporaţia Chrysler.

Dodge Charger a primit o nouă grilă faţă, o nouă bară faţă, un profil diferit şi stopuri cu LED-uri. Design-ul stopurilor aminteşte de modelul din 1969, iar modelul integrează 164 de LED-uri. Printre elementele de design ale noului Charger ies în evidenţă evacuările trapezoidale şi blocurile optice noi, ambele având un aspect mult mai agresiv. În ceea ce priveşte interiorul, cei de la Dodge au anunţat că modelul a primit un volan sport cu trei spiţe şi materiale de calitate superioară.

Charger poate fi echipat fie cu noul motor Pentastar V6 de 3.6 litri, fie cu un V8 HEMI de 5.7 litri. Oficialii mărcii nu au dezvăluit încă detalii despre performanţele noului model, dar surse din interior anunţau o putere de 305 CP şi 363 Nm pentru unitatea V6, respectiv 379 CP şi 555 Nm pentru motorul V8. Dodge oferă modelul Charger atât cu tracţiune spate, cât şi cu tracţiune integrală. Sistemul de tracţiune integrală este disponibil opţional şi are o cutie de transfer activă care poate să decupleze puntea faţă atunci când nu este nevoie de aderenţa suplimentară pentru a reduce consumul de carburant.

Via | WorldCarFans 

  • ian, miercuri, 06.10.2010 11:10

    foarte fain la mutra dar motorizarile-s cam mari pt .ce putere ofera..(5,7 L 379cp. asa am inteles)

  • vxf, miercuri, 06.10.2010 11:22
    model nou

    Asta e model nou in stilul noului Passat . Un viitor "succes" rasunator in Europa.

  • vxf, miercuri, 06.10.2010 11:23
    motor

    Astia in europa nu stiu cum sa scoata masini electrice si economice si KFC vine cu motoare de camion pe benzina , americanos astia chiar sunt batuti in cap .

  • raoul, miercuri, 06.10.2010 11:51
    ...

    Daca ar costa si la noi benzina ( si in toata Europa ) 2 lei / litru s-ar vinde si modele cu motoare puternice ; acelasi lucru pot sa spuna si ei despre europeni , cu diesel-urile lor puturoase si motoare pe benzina de 1 litru. Un V8 face parte din cultura lor asa cum un Mertzan sau un BMW cu 200.000km face parte din cultura ta :)))))))))))))))

  • mog, miercuri, 06.10.2010 11:57
    ...

    nu cred ca mi`ar sta rau in masina asta :)) pe mine unul mereu m`au fascinat muscle care`urile astea: dodge charger, challenger, camaro...

  • flexusz28, miercuri, 06.10.2010 12:16
    Hehe

    Daca v-ati scoate capul din pamant putin ati vedea ca toata smecheria asta cu motoare mici "performante" nu este nimic altceva decat o mare vrajeala. 300 cai din 2L sau din 6L cand ii folosesti consuma aproape la fel de mult. Singura diferenta este ca motorul de 2L suna "european" si "eco", trage pe turatii mari si este extrem de complicat cu supraalimentari, temperaturi mari, etc, in timp ce motorul de 5L trage de jos si consuma putin mai mult in consecinta dar este mai simplu si mai durabil. Exemplu: 1.4L TSI 180CP consuma identic cu 1.8L T, amandoua din grupul VW, in conditii reale similare, nu testele lor de minim posibil. Exemplu: 2.0T de VW modificat la 300cp cu V8 aspirat GM 300cp. Amandoua iau 9-10L/100km la drum si in jur de 20L/100km in oras. Iarasi in conditii de mers real nu minim posibil mers la relanti.

  • unckle, miercuri, 06.10.2010 12:19

    Mog, "musle-car" este mai mult legenda decat realitatea actuala. In momentul acesta ai sanse destul de mari ca dupa ce iti cumperi o masina d'asta sa-ti dea rusine la stop o "europeana" fara prea mari pretentii de supermasina ( gen focus, megane, golf.. ) totusi "imaginea" americana is are drepturile ei si asta nu poate fi contestat :)

  • VXF, miercuri, 06.10.2010 12:20
    IMPOZIT

    singura diferenta e cand ti se impoziteaza masina , la un 6000 platesti 100milioane vechi pe an . la un 1,6turbo mult mai putin . DECI ?

  • Victor, miercuri, 06.10.2010 13:48
    Dodge

    Dar parca era vorba ca in europa nu se va mai comercializa marca Dodge? Iar treaba cu motorizarile mici in europa este doar o chestiune politica,europa nu dispune de resurse energetice asa cum dispun SUA in Texas sau Alaska si drept urmare in Europa se incurajeaza motoarele de pana in 3L,iar pt aia care compara motoarele americane mari si energofage cu cele europene muuult mai eficiente si avansate dpdv tehnologic ar trebuii sa inteleaga ca masinile europene sunt pur si simplu mau bune decat cele americane sau japoneze(chiar daca sunt mai scumpe),asta este chiar daca iti place sau nu dar europa domina industria auto mondiala

  • bogdanc, miercuri, 06.10.2010 14:08

    intrebare de baraj!!!! ce e chestia mica, neagra si rotunda din bara fata, jos intre proiectoare pe partea dreapta a masinii (se vede in prima poza)? cumva un radar pentru franarea automata in caz ca te apropii ca berbecul de cel din fata?

  • Lamborghini, miercuri, 06.10.2010 15:02
    @bogdanc

    Poate sa fie de la sistemul PRE Safe Braking (dar nu pre cred ca o sa aiba asa ceva in dotari) ori camera Night Vision ori camera de parcare fata. Masina arata bine in exterior, un "real muscle car". Dar sa speram ca si interiorul va fii mai frumos, mai calitativ (nu cu plastice mai proaste ca la Logan). Ma bucur ca inca mai exista cineva care nu se gandeste la poluare si se gandeste la traditie si sportivitate. Vad ca se discuta aici si despre raportul cai/cilindree. Cuplul, asta e cuvantul cheie. Un 5,7 de 300 cp accelereaza intr'a 5-a cum accelereaza una de 1,8 de 300 cp in a 2-3-a. Si la americani un consum de 20-25 l este ca un consum de 10-15 la noi si sa nu comparam si salariile...

  • mog, miercuri, 06.10.2010 17:56
    @unkle

    corecta observatia.DAR cate charger vezi in romania si cate focut st, golf gti. e si faza de masina rara la noi. eu unu daca mi`as permite o masina scumpa nu mi`as cumpara sl500 sau q7 w12... ci ceva mai rar pe la noi : gen charger`ul asta sau poate un skyline gtr.

  • Florentiul, miercuri, 06.10.2010 18:35
    gusfraba

    Cel mai tare e sa ai o masina americana mare si frumoasa si cromata. Motor marfa OHV cu 50Cp/L consum decent de 30l/h si sa nu uitam de suspensiile ultramoderne pe foi. Cat despre emisiile de Co2... FARA NUMAR, mai ales ca Incalzirea globala este de fapt o farsa pusa la punct de . Pe sistem ASPIRAT bineinteles.

  • kumite, miercuri, 06.10.2010 21:00
    @unckle

    Salut prietene! Poate ai dreptate sau poate nu.Din cand in cand,eu mai si lucrez la cate un SRT8 Hemi.Este impresionant motorul asta.O bestie in adevaratul sens al cuvantului.Este un Hemi,dar totusi nu este 100% hemi.

  • Florin, marţi, 09.11.2010 15:11
    propun un filtru ANTI-PROSTIE ptr acest site!!!

    Cum pana mea sa spui ca masinile europene sunt mai bune decat cele americane si japoneze?!?!? ERAU!!!...acu vreo 100 de ani!...daca ai Golf 4 si ai avut noroc sa nu-ti crape motoru la 200.000 de km NU inseamna ca astea europene sunt mai bune. Imi intaresc afirmatia anuntandu-te/va ca liderii supremi pe piata auto sunt de ani buni FORD si TOYOTA.Vaiiii!!ca sa vezi!!un american si un japonez...ce chestie :)) abia astept 10 manute rosii ca sa se confirme dobitocenia care circula pe-aici

  • Troll, vineri, 03.12.2010 14:09
    @Florin

    bravo,sunt de acord cu tine!!!! pt mine masinile americane sunt cele mai reusite!