Divorţul de Suzuki ar putea afecta evoluţia Volkswagen în Asia

Publicat marţi, 25.10.2011 17:16 de Bogdan Mirică

Relaţiile tensionate dintre Volkswagen şi Suzuki duc către un divorţ inevitabil. Separarea ar putea crea ceva probleme pentru Volkswagen, care spera la o ascensiune rapidă pe piaţa din Asia.

Deşi mai multe companii de testare a pieţei au anticipat un an istoric pentru Volkswagen, pe punctul de a deveni cel mai mare grup auto din lume, cu şapte ani mai devreme, există şi voci care temperează acest entuziasm.

Se pare că inevitabilul divorţ dintre Volkswagen şi Suzuki ar putea afecta serios planurile de viitor ale constructorului european şi evoluţia acestuia pe o piaţă foarte importantă, cea din Asia. Dezvoltarea Volkswagen pe pieţe în continuă creştere, cum este cea din India, ar putea căpăta un ritm lent.

Una din consecinţele evoluţiei negative VW în această zonă este şi calificativul aplicat de Moodys companiei germane (A3). Potrivit agenţiei de evaluare, după divorţul şi clarificarea termenilor legali cu Suzuki, Volkswagen va fi nevoit să dea naştere unui automobil entry-level în regim propriu. Această mutare presupune investiţii majore, dar mai ales timp pentru dezvoltare.

Suzuki se bucură de o acoperire industrială foarte bună în această zonă, unde deţine mai multe parteneriate cu companii locale. În plus, Suzuki are o acoperire mai mare şi se dovedeşte a fi unul dintre cei mai activi constructori japonezi prezenţi pe piaţa indiană.

via | autoblog

  • mda, marţi, 25.10.2011 17:36
    VAG = simply malefic

    volkswagen trebuie sa inteleaga ca astea sunt relatiile karmice... ei fac un rau acum, dar acel rau se va intoarce inzecit impotriva lor

  • mkc, marţi, 25.10.2011 21:16
    tanti omida

    Ai citit tu in urina?

  • Marian, miercuri, 26.10.2011 08:36
    Bai frate...

    Chiar trebuie sa mai bagati reclame la Cronica? Pe unde se mai difuzeaza de le trebuie reclama?

  • informatu, miercuri, 26.10.2011 15:15
    surse sigure

    Este posibil ca VAG sa apeleze la actuala platforma Logan pentru un model accesibil , o putem vinde la un pret bun ca le frige buza , si noi scoatem o platforma noua cu care sa cucerim piata din germania , si in doi trei ani poate sa incercam sa preluam un pachet majoritar de actiuni la VAG .

  • GTR, miercuri, 26.10.2011 23:13
    Pt. fanii VAG

    Poate inteleg ceva si papagalii care comentau in articolele trecute, VAG vrea doar sa profite si sa nu ofere mai nimic in schimb, decat un motor 1.6d foarte scump si cam prost. Vor piata de desfacere si al schimb tehnologie veche, cea noua fiind ori prea scumpa ori inaccesibila. BRAVO SUZUKI