Divizia AMG de la Mercedes nu va dezvolta un diesel de performanţă
Nemţii de la AMG au anunţat că nu se vor lupta cu rivalii de la BMW M pe segmentul diesel-urilor de performanţă. Deşi au dezvoltat un asemenea model în trecut, cei de la AMG spun că un diesel de performanţă aduce prea multe compromisuri.
Divizia AMG de la Mercedes-Benz nu va dezvolta un diesel de performanţă, anunţă englezii de la Autocar. Anunţul vine direct de la Ola Kallenius, şeful diviziei de performanţă a mărcii germane, care a justificat decizia prin faptul că un asemenea model ar aduce prea multe compromisuri în gama orientată spre performanţă. Noile propulsoare pe benzină ale celor de la Mercedes-Benz integrează deja o parte din tehnologiile motoarelor diesel, printre care putem enumera supraalimentarea cu turbocompresoare şi injecţia directă, ceea ce oferă un efect spectaculos asupra performanţelor dinamice de care sunt capabile aceste unităţi.
"Am cercetat ideea unui diesel în urmă cu câţiva ani, dar motoarele pe benzină au beneficii evidente: sunet, masă, agilitate şi răspuns la acceleraţie", a motivat Ola Kallenius. În urmă cu zece ani, cei de la Mercedes-Benz au lansat C30 CDI AMG. Modelul era un C-Klasse Coupe cu motor diesel modificat de AMG şi transmisie automată SpeedShift, iar propulsorul a fost oferit şi pe alte versiuni de caroserie ale lui C-Klasse. Propulsorul CDI cu cinci cilindri în linie avea o cilindree de 2.950 centimetri cubi, patru supape pe cilindru şi dezvolta 231.1 CP la 3.800 rpm. Turaţia maximă a motorului respectiv era de 4.600 rotaţii pe minut, iar puterea litrică a unităţii era de 78.31 CP pe litru. Cuplul maxim al acestui motor era de 540 Nm şi era oferit între 2.000 şi 2.500 rpm, iar timpul 0-100 km/h al primului diesel de la AMG era de 6.8 secunde. Viteza maximă a modelului era de 250 km/h, iar consumul mediu declarat era de 7.6 litri la sută.
La finele lunii ianuarie, BMW a lansat o nouă motorizare diesel, dezvoltată de inginerii diviziei M. Motorul are o cilindree de 3.0 litri şi este supraalimentat cu trei turbine. Puterea maximă dezvoltată de unitatea Euro 6 este de 381 CP la 4.000 rpm, iar cuplul maxim este 740 Nm. Cuplul maxim este atins între 2.000 şi 3.000 rotaţii pe minut. Propulsorul diesel dezvoltat de inginerii BMW M poate să urce până la 5.400 rotaţii pe minut, inedit pentru un motor din această categorie. În cazul unui BMW M550 xDrive, timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h este de 4.7 secunde, iar consumul mediu este de 6.3 litri la sută.
Via | Autocar
Doar in Germania si SUA merita sa ai motoare foarte mari si puternice.