Dispută între Ford şi Toyota: cei doi constructori se contrează cu Focus şi Corolla pentru titlul de cea mai vândută maşină din lume în 2013
Ford Focus şi Toyota Corolla sunt implicate într-o dispută legată de vânzări. O companie de cercetare din SUA îl prezintă pe Ford Focus drept cel mai bine vândut model din lume, în timp ce Toyota susţine că modelul Corolla este pe prima poziţie.
Ford a anunţat oficial că Focus este din nou cel mai bine vândut automobil din lume, citând o analiză realizată de institutul Polk din Statele Unite ale Americii. Oficialii Toyota îi contrazic însă pe americani, susţinând că modelul Corolla este, de fapt, cel mai bine vândut automobil din lume.
Potrivit celor de la Polk, Ford Focus a înregistrat 1.097.618 livrări în 2013, cu 8.1 procente mai multe decât în anul precedent, când modelul Ford a fost de asemenea pe primul loc. Statisticienii de la Polk anunţă că Toyota Corolla s-a clasat pe locul al doilea, cu 872.774 unităţi înmatriculate în 2013, iar pick-up-urile din gama F de la Ford au obţinut locul trei, cu 785.630 unităţi.
Concluziile celor de la Polk sunt contrate de japonezi, care spun că au vândut peste un milion de unităţi Corolla în 2013 şi că datele sunt eronate din cauză că aceştia nu au luat în considerare toate versiunile de caroserie sub care este vândută Corolla. Reprezentanţii Toyota vor ca în rezultate să fie integrate şi rezultatele pentru modelul Matrix, versiunea hatchback a lui Corolla cunoscută europenilor sub numele de Auris, precum şi a versiunilor numite Corolla Wagon, Corolla Altis, Corolla Axio Sedan şi Corolla Fielder.
REPORTAJ: Am văzut pe viu noul Ford Focus facelift la Frankfurt
Potrivit Ford, rezultatul obţinut de Focus este atribuit în principal pieţei din China, unde înmatriculările au crescut cu 50% în 2013 pentru acest model, clienţii de pe cea mai mare piaţă a lumii cumpărând unul din fiecare trei Focus-uri vândute în lume decursul anului trecut.
Per total, piaţa auto a anului 2013 a cumulat vânzarea a 84.1 milioane de vehicule noi, marcând o creştere de 5% faţă de anul precedent. Totodată, 2013 a fost al patrulea an consecutiv de creştere a vânzărilor de vehicule la nivel global.
DE UNDE VINE DISPUTA?
Practic, problema apare la modul în care sunt numărate maşinile vândute. Cei care au realizat studiul citat de Ford au "numărat" doar modelele care se numesc "Ford Focus", respectiv "Toyota Corolla", în timp ce reprezentanţii Toyota au contabilizat toate maşinile construite pe platforma lui Toyota Corolla, de la berlina Corolla până la break-urile şi hatchback-urile înrudite îndeaproape, cum ar fi Auris sau Auris Touring, versiunea break a acestui model.
75 de ani Toyota: cele mai importante momente ale istoriei celui mai mare constructor al lumii
Via CNN | Ford | Polk
ca tot veni vorba de culori...cred ca cei de la Ford au una dintre cele mai anoste palete de culori din industrie. Foarte subtire varietatea foarte neplacute nuantele....