Directorii Nissan, plătiţi de două ori mai bine decât omologii lor de la Honda şi Toyota

Publicat joi, 09.06.2011 13:40 de Sebastian Toma

Directorii din fruntea Nissan au fost plătiţi de două ori mai bine în anul fiscal 2010 decât omologii lor de la Honda şi Toyota, informează Bloomberg.

Nissan, cel de-al doilea producător de automobile din Japonia, a încheiat anul fiscal 2010 cu salarii duble pentru directorii săi faţă de ceea ce le-au oferit cei de la Toyota şi Honda angajaţilor echivalenţi. Pentru cei 14 directori şi auditori, salariul mediu a fost de 126 de milioane de yeni pe an, ceea ce reprezintă echivalentul a 1.6 milioane de dolari pe an, cu tot cu prime. Pentru nouă directori ai Nissan, salariul mediu a crescut cu 32 procente în anul fiscal 2010, atingând 186.4 milioane de yeni pe an, anunţă Bloomberg.

Nissan a anunţat un venit net de 31 de miliarde de yeni în ultimele trei luni ale anului fiscal 2010, în timp ce vânzările mărcii au crescut cu 16%, atingând 1.2 milioane de unităţi. Pentru aceeaşi perioadă de timp, Toyota a atins cel mai mic profit din ultimele 18 luni, marcând o scădere de 12%. Cei de la Nissan stabilesc stalariul fiecărui director în funcţie de performanţele sale şi alte procese, după cum sugerează declaraţia financiară a companiei. Oficialii Nissan din Japonia au refuzat să detalieze modalitatea de calcul.

"Planul de salarizare al directorilor Nissan pare să lucreze pe termen scurt şi reflectă rezultatele mărcii din perioadele recente", a declarat Storu Takada, analist la TIW Inc în cadrul unui interviu telefonic pentru Bloomberg.

Toyota, cel mai mare producător de automobile din Japonia şi din lume, a plătit salarii în valoare de 1.6 miliarde de yeni celor 38 de directori şi auditori din consiliul său. Salariul mediu este de 41 de milioane de yeni per director. Compania a plătit prime în valoare de 340 de milioane de yeni la 27 de directori, asigurând o primă medie de 13 milioane de yeni. Între timp, Honda le-a plătit celor 25 de directori din fruntea companiei suma de 781 milioane de yeni, ceea ce reprezintă o medie de 31 de milioane de yeni per director. Primele acordate la Honda Motor Co. au totalizat 372 milioane de yeni, adică 15 milioane de yeni pentru fiecare director Honda în parte.

Carlos Ghosn este cel mai bine plătit director între companiile din Japonia care publică detaliile salariale ale conducerii. În 2010, Ghosn a obţinut un salariu de 891 milioane de yeni, ceea ce reprezintă echivalentul a 9.5 milioane de dolari. Ghosn şi-a justificat salariul în faţa acţionarilor prin sintagma "cele mai bune performanţe posibile cu cel mai mare talent". Alan Mulally, şeful executiv al operaţiunilor de la Ford, a câştigat 27 de milioane de dolari în 2010.

Via | Bloomberg

  • Bravo Nissan!, joi, 09.06.2011 15:05

    Dupa fapta si rasplata

  • kart, joi, 09.06.2011 17:30

    Ce maimutoi sunt astia de la nissan....

  • zarnesteanu, vineri, 10.06.2011 04:01
    Sunt impresionat !

    Pissan 350Z tocmai si-a castigat titlul de cea mai mortala masina de pe sosele. Pentru fanii de japoneze, mortala nu in sensul de foarte buna, ci de masina in care ai cele mai mari sanse sa crapi intr-un accident. Dupa 350Z , masina imediat urmatoare este nissan titan, unul dintre cele mai proaste truck-uri de pe piata. Hu-ha! Bravo ghosn! N-ai numai moaca de betiv, dar si o intuitie de mare om de afaceri (pe romaneste bishnitzar). Intre timp A6, E class si Ford Edge s-au clasat pe primul loc la siguranta cu zero cazuri mortale in caz de accidente pe sosea. Diferenta de salarizare intre Allan Mulally si bula spune totul despre valoarea fiecaruia.

  • Carlos, vineri, 10.06.2011 09:30

    zarnasteanu esti o gluma proasta printre toti cititorii vechi de pe Automarket. Chiar crezi ca-ti mai citeste cineva aberatiile?

  • prodigy, vineri, 10.06.2011 10:06
    @zarnesteanu

    De acord cu tine. Imi place ca le dai peste nas cocalarilor!

  • maturizati-va odata..., vineri, 10.06.2011 11:15

    i-auzi! s-a intors lumea cu sus-n jos dom'le! acum cocalarii cumpara japoneze :)) @zarnasteanu aviatorul Allan Mulally nu-i ajunge nici la degetul mic lui Ghosn. Trecerea lui Allan Mulally in domeniul auto a fost pur intamplatoare. Omul n-are nicio treaba cu masinile, la fel ca tine de altfel...

  • dwarfy, vineri, 10.06.2011 11:27

    ce frumosi sunteti toti....

  • @dwarfy, vineri, 10.06.2011 11:28

    da, mai ales zarnasteanu

  • danutz, vineri, 10.06.2011 18:13

    Culmea, si tot in urma Toyota si Honda sunt cu vanzarile. Pe principiul asta, aia de la Subaru cred ca sunt platiti cu greutatea lor in aur. ;) Cat despre comentariile astea stupide de genul "numai cocalarii cumpara X sau Y", aflati ca am colindat multe forumuri straine si niciodata, in nici o discutie, nu s-a pus problema asta. Dovedeste ce popor plin de cretini avem.

  • Mircea, sâmbătă, 11.06.2011 12:22

    Carlos Ghosn e cel mai bun manager din industra auto cu siguranta... respect Carlos Ghosn!

  • mda, duminică, 12.06.2011 15:31

    @danutz ; cine e in urma Honda cu vanzarile? Nissan?! esti prost informat baiatu' ..

  • zarnesteanu, duminică, 12.06.2011 21:25
    Vai de mine doamna Carlos

    Te rog sa ma scuzi duduie ca ti-am jignit personajul de telenovela braziliana care ti-a stors atatea lacrimi de fericire. Sper ca nu ti-am stricat week end-ul de tot si te-ai bucurat de gratar pe malul raului unde iti scuturi de obicei suncile in ritmuri orientale. Oh, nissanul pe care il aperi indurerata este cel mai grozav automobil construit pana acum. Masina ucigasa zisa si nissan 350Z e doar o inventie de marketing american. Sarutam manusitele. O gluma proasta ... Pentru un zambet stupid.