Din cauza Brexit-ului, perla industriei auto britanice amenință cu retragerea: Bentley vrea să mute producția în afara țării
Președintele Bentley este nemulțumit de decizia Marii Britanii de a ieși din Uniunea Europeană. Dacă în maxim 12 luni nu primește un răspuns favorabil din partea autorităților, șeful brandului auto vrea să mute producția în afara țării.
Decizia de a ieși din Uniunea europeană are implicații grave pentru economia din Marea Britanie. Unul dintre cele mai puternice nume din industria auto locală se gândește să mute facilitățile sale de producție din cauza Brexit-ului. Este vorba de Bentley, care a confirmat această posibilitate prin însuși Wolfgang Durheimer, președintele său.
În prezent, Bentley produce toate mașinile sale în micul orășel Crewe, locul unde a și început istoria companiei. Durheimer a declarat că poartă discuții avansate cu oficialii guvernamentali privind decizia de a ieși din UE.
”Mai am la dispoziție între nouă și 12 luni în care pot să aștept și să văd ce se întâmplă. Apoi trebuie să iau o decizie serioasă. Totul are legătură cu viitoarele noastre modele. Această fereastră de timp ne oferă un moment de respiro, și nouă și guvernului, dar apoi voi avea nevoie de niște promisiuni ferme”, susține Durheimer.
Asemeni celorlalți producători auto din Marea Britanie, Bentley este îngrijorat de ridicarea unor bariere comerciale după Brexit. Tocmai de aceea se ia în considerarea construirea mașinilor în afara Regatului Unit.
”Caracterul britanic oferă unicitate modelelor noastre. Dar, așa cum știm din alte exemple, acest segment de piață este unul foarte internațional și, decât să nu mai producem nici o mașină, preferăm să le producem în altă parte”, a declarat Durheimer.
Dupa ce au fost cumparate de Jerry, ca sa folosesc termenul peiorativ dat de catre britanici soldatilor nemti in razboaiele mondiale, acum exista sansa ca RR si Bentley, fanioanele industriei auto britanice, sa se mute cu totul in Europa continentala. Ar insemna o lovitura de imagine imensa. Semne de intrebare si la Jaguar si Land Rover. Nu mai zic de firmele japoneze gen Honda si Nissan care produc pe insula si care nu vor avea nicio greata sa mute productia in Franta sau Europa de Est. Acum, fie vorba intre noi, ca Brexit-ul trebuie sa aiba costuri pentru britanici. De cand sunt in UE au avut mai mult beneficii decat obligatii plus un tratament preferential. Ar trebui clar impuse taxe vamale de 10-30%. Dezastrul mare va urma insa cand marile companii financiare se vor muta din City in La Defense si la Frankfurt. Deja sunt destule (inclusiv nume britanice) care au anuntat ca urmeaza sa faca mutarea respectiva.