Detalii noi despre viitorul motor BMW cu trei cilindri de 1.5 litri

Publicat vineri, 15.04.2011 11:05 de Bogdan Mirică

BMW lucrează la un motor cu trei cilindri, de 1.5 litri, capabil să ofere performanţe bune de putere şi consum viitoarelor modele cu tracţiune faţă din gama bavareză şi din cea a subsidiarului Mini.

Deşi BMW nu a confirmat încă oficial unitatea cu trei cilindri pe care intenţionează să o dezvăluie în viitorul apropiat, un video apărut recent trădează propulsorul pe care îl dezvoltă germanii. Botezat "Noul motor al familiei BMW Efficient Dynamics", agregatul este practic omologul înjumătăţit al viitorului propulsor cu şase cilindri în linie, de 3.0 litri.

Unitatea va avea 1.5 litri pentru că toate propulsoarele BMW se vor baza pe o arhitectură care presupune 500 cmc pentru fiecare cilindru. Noul motor va beneficia de cele mai noi generaţii ale sistemelor Valvetronic, cel de injecţie sub presiune şi de supraalimentare.

Imaginile arată că propulsorul cu trei cilindri va fi montat transversal pe două tipuri de caroserie, o informaţie care indică posibilitatea de a vedea motorul pe viitoarea generaţie Mini şi pe noul model BMW cu tracţiune faţă.

Deasupra unităţii cu trei cilindri va fi poziţionat un nou motor de 2.0 litri, cu patru cilindri, mai potent, construit din aceleaşi componente modulare. Video-ul sugerează că unitatea va putea fi de asemenea montată transversal, ceea ce ar garanta implementarea sa sub caroseria Mini.

Potrivit unei surse din interiorul BMW, citată de Autocar, germanii nu au luat încă decizia de a folosi unitatea de trei cilindri şi sub viitorul Seria 3. Costurile de adaptare la o instalare longitudinală şi reticenţa clienţilor la ideea de a folosi un motor aşa mic pentru o maşină mare sunt motivele principale pentru care BMW îşi doreşte să păstreze unitatea de 1.5 litri doar pentru modelele sale cu tracţiune faţă.

 

via | autocar

  • Ion, vineri, 15.04.2011 12:39
    Un fel de IMS

    Cei de la BMW imi aduc aminte de IMS-ul romanesc. Atunci romanii au luat motorul V8 de pe camionul Carpati si l-au taiat in doua. Asa a rezultat un motor in linie cu 4 cilindri. IMS-ului se mai spunea si jumatate Carpati. Acum BMW face acelasi lucru pentru reducrea costurilor, sper cel putin sa o faca bine.

  • unckle, vineri, 15.04.2011 13:15

    @ion - bmw nu proiecteaza un motor cu 6 in linie si apoi il taie bucati pentru a obtine unul cu 3 sau 4 cilindri -- ei proiecteaza un singur cilindru, cu toate cele aferente, care sa poata fi integrat in grupuri de 3, 4 sau 6 (cinestie poate si 8). Ca sa faci ceea ce isi propune BMW trebuie sa proiectezi defapt cele 3 motoare integral, avand ca baza aceasta unitate, iar pe parcursul proiectarii sa adaptezi unitatea, cilindrul, pentru a satisface nevoile celor trei configuratii. "Taiere" nu este cuvantul de oridine, ci "Modularitate". Oricum ar face, ideea este buna, atat pentru ei cat si pentru consumatori, pentru ca ar putea insemna ca in service nu o sa se mai uite aia ca curca-n lemne cand apari cu un motor mai nou . . . (si ar putea insemna si costuri mai mici de productie a motoarelor, implicit marje mai mari de profit, ca doar nu va asteptati sa ieftineasca masinile :))

  • Vasilica, vineri, 15.04.2011 13:27

    Si acum sa curga comenturile cu PSA care face motoare pt BMW!!

  • Ion, vineri, 15.04.2011 16:46
    Stiu

    @unckle. Stiu lucrurile astea, eu am spus doar ca imi aminteste de chestia asta cu IMS-ul. Se cauta reducerea costurilor, impartirea platformelor, externalizarea productie de componente, etc.

  • paul, vineri, 15.04.2011 16:47
    motoare bmw

    fiat vinde motoare la multi nu mai zic la cine ca ma apuca rasu'

  • mihai, luni, 18.04.2011 23:59
    BMW in 3 cilindri e de fapt bmw ... dispare COMPLET numele BMW...

    mecanica mea de 2 lei imi spune mie ca un arc de 120grade/ 3 cilindri in locul unui 90 / 4 cilindri sau 60 / 6 cilindri inseamna ca va fi un ESHEK la fel ca POLO in 3 pistoane, toti cei care s-au ars cu ele au constatat ca de fapt au achizitionat un ... vagon. mic. vagonul poporului... si nu se prea deplaseaza, cand o face, o face cu ceva consum, biciclistii nervosi devin concurenti de luat in calcul... cat are acel vagon polo ? 1.2 , "turbo" parca, si vreo 3 pistoane ? cu DSG 7 ? l-am testat si cred ca nu mai vreau sa vad 3 pistoane cu DSG !!! nu la pretul ala, nu cu minciunile alea pe hartie ! va ramane si bmw de carutza , dar ma bucura ca si PORSCHE intentioneaza sub patronajul emerit al "tutelei" un esec cu trei cilindri pe boxster / caiman ... cum vor explica unui cumparator ca de fapt cumpara un polo cu sigla de porsche, probabil cu o turbosuflanta mai mare... RUSINEEEEE!!!!!!!! ..... asta nu poate fi decat o invitatie la auto electric, poate ala nu-si pierde din competitivitate. bmw a uitat ca pe segmentul asta se bate cu ...logan si chiar nu are nici o sansa , astia inca au 4 pistoane. pe cand un LAMBORGHINI sau un calutz rosu cu exact 3 pistoane ???