Detalii noi despre viitorul motor BMW cu trei cilindri de 1.5 litri
BMW lucrează la un motor cu trei cilindri, de 1.5 litri, capabil să ofere performanţe bune de putere şi consum viitoarelor modele cu tracţiune faţă din gama bavareză şi din cea a subsidiarului Mini.
Deşi BMW nu a confirmat încă oficial unitatea cu trei cilindri pe care intenţionează să o dezvăluie în viitorul apropiat, un video apărut recent trădează propulsorul pe care îl dezvoltă germanii. Botezat "Noul motor al familiei BMW Efficient Dynamics", agregatul este practic omologul înjumătăţit al viitorului propulsor cu şase cilindri în linie, de 3.0 litri.
Unitatea va avea 1.5 litri pentru că toate propulsoarele BMW se vor baza pe o arhitectură care presupune 500 cmc pentru fiecare cilindru. Noul motor va beneficia de cele mai noi generaţii ale sistemelor Valvetronic, cel de injecţie sub presiune şi de supraalimentare.
Imaginile arată că propulsorul cu trei cilindri va fi montat transversal pe două tipuri de caroserie, o informaţie care indică posibilitatea de a vedea motorul pe viitoarea generaţie Mini şi pe noul model BMW cu tracţiune faţă.
Deasupra unităţii cu trei cilindri va fi poziţionat un nou motor de 2.0 litri, cu patru cilindri, mai potent, construit din aceleaşi componente modulare. Video-ul sugerează că unitatea va putea fi de asemenea montată transversal, ceea ce ar garanta implementarea sa sub caroseria Mini.
Potrivit unei surse din interiorul BMW, citată de Autocar, germanii nu au luat încă decizia de a folosi unitatea de trei cilindri şi sub viitorul Seria 3. Costurile de adaptare la o instalare longitudinală şi reticenţa clienţilor la ideea de a folosi un motor aşa mic pentru o maşină mare sunt motivele principale pentru care BMW îşi doreşte să păstreze unitatea de 1.5 litri doar pentru modelele sale cu tracţiune faţă.
via | autocar
Cei de la BMW imi aduc aminte de IMS-ul romanesc. Atunci romanii au luat motorul V8 de pe camionul Carpati si l-au taiat in doua. Asa a rezultat un motor in linie cu 4 cilindri. IMS-ului se mai spunea si jumatate Carpati. Acum BMW face acelasi lucru pentru reducrea costurilor, sper cel putin sa o faca bine.