Detalii din culisele fuziunii Fiat-Chrysler - PSA: Grupul PSA plătește 5 miliarde de euro pentru a cumpăra producătorul italo-american
Grupul PSA Peugeot-Citroen va plăti aproape 5 miliarde de euro pentru a cumpăra Alianța Fiat-Chrysler, în ciuda faptului că cei doi mari constructori au promovat acordul ca o fuziune "între două părți egale".
Alianța Fiat-Chrysler și Grupul PSA Peugeot-Citroen au anunțat joi dimineață că vor fuziona după ce își vor pune bunurile în comun într-o participație egală.
Cu toate acestea, o analiză detaliată a comunicatului de presă transmis de cei doi constructori a scos în evidență că, în realitate, Grupul PSA Peugeot-Citroen va plăti aproape 5 miliarde de euro pentru a cumpăra Alianța Fiat-Chrysler.
Constructorul francez menționează în comunicatul de presă că va plăti celor de la Fiat-Chrysler dividente în valoare de 5.5 miliarde de dolari, echivalentul a aproape 5 miliarde de euro.
Abia după aceasta plată cei doi constructori își vor pune bunurile la comun pentru a realiza fuziunea. "Acționarii PSA își asumă un risc mai mare de piață", afirmă analiștii companiei Jefferies.
Dezvăluirea a fost urmată de o evoluție diametral opusă a acțiunilor celor doi constructori la bursă. În timp ce acțiunile Fiat-Chrysler au crescut cu circa 8%, acțiunile Grupului PSA au scăzut cu până la 14% în ședință bursieră de joi.
Oficialii Grupului PSA Peugeot-Citroen și ai Alianței Fiat-Chrysler au refuzat să facă comentarii pe marginea acestui subiect.
Via Automotive News
-
Antigermănoși, vineri, 01.11.2019 11:34
Măi, vw, nici nu știi cât de mic începi să fii!
-
Kirotractor, vineri, 01.11.2019 11:54
Dacă urmaţi sănătosul principiu "Follow the money" aflaţi de ce anume "Diavolul se îmbracă la Prada." A bon entendeur, salut...
-
Tusea si junghiul, vineri, 01.11.2019 12:19
S-au unit 2 firme de mana a doua. Asa si? Din 2 panarame mai mici va iesi una mare.
-
dan_grc, vineri, 01.11.2019 13:16
Acest viitor concern este plin de marci aproape moarte, sau cu pierderi, FCA are o singura vaca de muls, Jeep, partial Dodge care inca vinde bine in SUA modelul RAM, in rest Chrysler este jos pentru ca n-au aparut modele noi, iar in Europa, Fiat se misca binisor la utilitarele mici si inca se descurca cu Panda si 500, cu Alfa si Maserati dezastru, vanzari infime, pierderi mari, Lancia prezenta doar in Italia, va disparea odata cu incetarea productiei modelului Ypsilon. De cealalta parte PSA se descurca mai bine in Europa, cu exceptia diviziei DS, a reusit sa aduca profit si cu Opel, cred ca s-au legat la cap fara sa-i doara cu aceasta afacere. Eu cred ca Toyota, VAG si Renault-Nissan n-au de ce sa-si faca griji.
-
Yo, vineri, 01.11.2019 14:49
@dan_grc - parțial de acord cu tine. Parțial pt că astfel grupul pda va putea vinde și în SUA aceleași platforme. Vor avea o infuzie mare de motorizări și acces către platforme de lux din zona sportivă. Cu aceasta mișcare alfa și jeep nu vor mai cumpăra motoare de la Mercedes cum se preconiza. Pe ansamblu eu oricum sunt împotriva oricărui mastodont, genul too big to fail, pt că se vor reduce inovațiile și mulți vor pleca acasă, de la portari la ingineri și proiectanți.
-
xxx, vineri, 01.11.2019 15:10
@dan_grc parerea mea: Tavares nu este un tâmpit! Are la baza experiența perioadelor de criza, bonus pare un om cu o cultura automobilistica vasta! Daca cei de la Nissan nu se puneau in unghii, sa ne imaginam ce reprezenta o Alianță Nissan-Renault-Fiat! Cred ca Tavares nu si-a dorit aceasta Alianță pentru a evita o poziție dificila a lui PSA! Cred ca a ales răul cel mai mic!
-
Edikkk, vineri, 01.11.2019 16:19
PSA a plătit 5 milarde euro FCA pentru ca să ajungă 50-50% !! Deci se demonstrază ce ziceam mai de mult, că mulţi sub evaluează FCA de-aiurea... Deci PSA nu a cumpărat FCA ci A PLĂTIT celui mai mare FCA !
-
Edikkk, vineri, 01.11.2019 16:20
Apoi FCA are mărci iubite şi fac maşini FOARTE FRUMOASE şi cu priză la public !! Ceea ce contează foarte mult.
-
vianu, vineri, 01.11.2019 21:20
@Tusea si junghiul in militarie exista un principiu de baza...din 2 arme stricate faci una buna
-
LauCalin, duminică, 03.11.2019 19:06
@dan_grc Anul trecut Fiat a avut vanzari mai mari decat Seat sau Skoda. Daca ne gandim la gama lor de modele (putine si cam sterse"), vanzarile sunt f bune. Lancia a vandut anul asta in Italia, mai mult decat a vandut Alfa in toata Europa (!!!). Deci e un constructor cu mare potential, dar care trebuie sa fie atent cum se "invarte". Fiat a cam avut o problema de adaptare a modelelor pe piata in ultimii 10 ani. Plus ca si-a regandit politica, investind masiv in gama premium (Maserati si Alfa). Daca e bine sau nu, e alta discutie. Pe de alta parte PSA mi se pare ca a facut o miscare proasta. Sau nu?! 5 miliarde de euro este o suma mare, chiar si in industria auto. Ciudat modul cum au pus problema francezii. DAAAAR (FOARTE IMPORTANT) cu siguranta ca, daca PSA a acceptat sa dea banii astia, exista un interes f mare la mijloc. Sa nu uitam ca, pana nu demult, Renault a vrut sa se alieze cu FCA. Sigur stia Renault de ce. Deci uite ca, in ciuda aparentelor, Fiat nu e chiar pe butuci cum zic unii.
-
Tusea si junghiul, luni, 04.11.2019 06:57
@vianu se poate sa ai dreptate si chiar m-as bucura sa ai. Fiat este o firma pe care eu am indragit-o mai de mult. Chiar si acum fac motoare foarte bune si unele modele sunt foarte frumoase ( ca si in trecut scoala italiana de design isi face treaba bine), dar... din pacate exista si un dar, din pacate dau chix cu cate un model, uneori mai multe. Sunt explicabile multele erori pe care le-au avut in ultima vreme tinand cont ca orice firma mare, mica trebuie sa se mentina pe linia de plutire din punct de vedere economic si asta implica taieri de fonduri de la R&D. Asta e lumea in care traim, daca nu esti un gigant nu mai faci fata din pacate. Acum vad ca de fapt comentariul meu a fost un pic rautacios si imi cer scuze fata de fanii Fiat printre care m-am numarat si eu in trecut. Probabil supararea pe politica actuala a conducerii m-a facut sa scriu asa. Despre celalalt actor al fuziunii voi scrie alta data si el fiind intr-o situatie similara, in afara de cateva particularilati in stil frantuzesc...
-
dan_grc, luni, 04.11.2019 09:55
@ LauCalin Fiat de descurca in Europa, Alfa si Maserati nu, iar Lancia o mai vezi revenind ? Mai are doar Ypsilon, in Italia, crezi ca noul grup format va investi miliarde doar in Lancia ? Ar fi o minune, dar putin probabil. PSA a facut aceasta miscare pentru a avea acces pe piata din SUA, probabil vor intra cu Peugeot, folosind reteau de dealeri FCA, dar este foarte dificil pentru o marca frantuzeasca sa faca o figura frumoasa pe aceasta piata, impartita intre americani, asiatici si germani.
-
LauCalin, miercuri, 06.11.2019 18:59
Dane, e suficient sa imparta costurile de productie de acum inainte si tot ies in avantaj amandoua companiile. Cred ca in 2,3 ani PSA isi recupereaza banii. Important e ca alianta sa mearga si sa nu apara tensiuni Restul sunt detalii. Si ca o paranteza, Fiat nici nu vrea s afaca din lancia un constructor de volum. Tocmai asta e motivul pentru care o pastreaza doar pentru Italia si intr-o gama restransa de modele care, foarte important, este accesibili. Aici e un paradox al exclusivismului: de cele mai multe ori, masini exclusiviste, sunt f scumpe. Cu toate astea, eu sper ca Tipo/C-Elyse/301 sa aiba niste urmasi. Fiat zicea la un moment dat ca vrea sa renunte la Tipo. Sper sa se razgandeasca. Pentru ca ar ramane descoperiti in clasa compacta. Iar asta ar fi cam nasol.
-
LEE, vineri, 08.11.2019 06:26
Sensei LauCalin, corect! Doar ca, la viitoarele Tipo/C-Elysse/301 sa puna standard airbag cortina !!!
-
OVIDIU, vineri, 29.11.2019 20:39
PSA au dat dovada de curaj si apoi intelepciune cumparand OPEL si a scos-o pe profit dupa un an si ceva PSA a gandit bine si cu preluarea FC pentru care v-a produce motoare platforme hibride si electrice si la cate firme are FC numai JEEP v-a inghitii o gramada de motoare dar v-a ceda si tehnologie 4x4 de care PSA are nevoie ca aerul Apoi multimea de marci de lux cu exterioare desente de PSA dar mai ales cu interiore facute de PSA plus motorizari vor rupe locul BY BY NEMTI
-
OVIDIU, vineri, 29.11.2019 20:41
DAR MAI ALES ACCESUL PE PIATA AMERICANA
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
In aceasta lume,construita in ultimii ani,nu mai exista capacitatea de a respecta cuvantul dat.