Mutare masivă pe piața auto: Grupul PSA (Peugeot-Citroen-Opel) fuzionează cu Alianța Fiat-Chrysler
Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler vor fuziona și vor avea putere egală de decizie. Noul constructor va fi al patrulea ca mărime din lume după Grupul Volkswagen, Toyota și Alianța Renault-Nissan.
La numai 24 de ore după apariția primelor informații în presa internațională, Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler au anunțat joi dimineață că au decis să fuzioneze.
Planul prevede constituirea unei companii cu sediul în Olanda în care fiecare dintre cei doi mari constructori va deține câte 50% dintre acțiuni.
Carlos Tavarez, actualul CEO al Grupului PSA, va deveni CEO-ul noului constructor, în timp ce John Elkann, actualul președinte al Alianței Fiat-Chrysler, va deveni președintele noului productor. Consiliul de administrație al noului constructor va fi alcătuit din 11 membri, dintre care 5 vor fi nominalizați de Grupul PSA, iar 5 de Alianța Fiat-Chrysler.
Numele noului constructor nu a fost încă anunțat
Cele două părți nu au anunțat încă numele noului constructor rezultat în urma fuziunii. În acest moment este greu de intuit care va fi numele oficial sub care va fi listat la bursă noul constructor, având în vedere că în total vor exista nu mai puțin de 11 mărci auto reunite sub o singură companie.
Totuși, este cert că noul constructor va primi un nume oficial, mai ales că va fi listat pe bursele din Paris, Milano și New York.
Primele efecte ale fuziunii: investiții comune
Unul dintre scopurile fuziunii este reducerea costurilor de operare. De altfel, producătorii estimează că vor economisi până la 3.7 miliarde de euro pe an, fără să ia în calcul eventualele închideri de uzine.
Pentru moment nu este clar cum își vor unifica producătorii operațiunile, însă aceștia menționează o "alocare mai eficientă a resurselor pentru investiții în platforme, motoare și tehnologii".
Alfa Romeo și Maserati au "potențial de dezvoltare"
Alianța Fiat-Chrysler deține brandurile Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Maserati, Ram, Lancia și Chrysler.
Anterior au existat speculații că Alianța Fiat-Chrysler intenționează să renunțe la brandurile premium Alfa Romeo și Maserati din cauza pierderilor semnificative, însă comunicatul de presă menționează că "brandurile globale Alfa Romeo și Maserati [...] au un potențial de dezvoltare substanțial".
Între timp, Grupul PSA include brandurile Peugeot, Citroen, DS și Opel.
Cei doi constructori au deja un acord de producție comună a modelelor Fiat Ducato, Peugeot Boxer și Citroen Jumper la uzina din Sevel (Italia).
Ce se întâmplă cu Faurecia
Alianța Fiat-Chrysler a vândut în primăvara acestui an producătorul de componente Magneti Marelli cu 5.8 miliarde de euro companiei japoneze Calsonic Kansei.
Între timp, Grupul PSA Peugeot-Citroen deține în prezent 46% dintre acțiunile producătorului francez de componente auto Faurecia. Constructorul a anunțat însă că, înainte de finalizarea tranzatiei cu Alianța Fiat-Chrysler, va ceda acționarilor toate acțiunile pe care le deține la Faurecia.
Faurecia are 5 uzine în România, la Tălmaciu și Râmnicu Vâlcea (scaune auto), Căteasca și Mioveni (sisteme de interior) și Craiova (controlul emisiilor de gaze).
Cifrele noului producator pe scurt
Noul constructor rezultat în urma fuziunii are o evaluare bursieră de circa 42 de miliarde de euro și produce circa 8.7 milioane de mașini anual. Astfel, acesta va deveni al patrulea constructor auto din lume, în condițiile în care Grupul Volkswagen, Toyota și Alianța Renault-Nissan produc circa 10 milioane de unități anual.
Fuziunea va deveni oficială după ce va fi aprobată de diverse insitutii și va avea nevoie și de un acord final a celor două consolii de administrație, după ce documentația finală va fi aprobată.
Via Grupul PSA Peugeot-Citroen
Singurul motiv pentru care PSA se complica cu FCA este accesul pe piata americana, ca tot au anuntat ca vor sa revina in SUA, nu stiu sigur cu ce marca, cu DS sau Peugeot, in rest pare un concern cu cea mai mare amestecatura de marci, la vanzari vor fi in afara podiumului, vad ca-n componenta FCA figureaza in continuare Lancia, ce gluma buna, Chrysler aproape la fel, este cam ingropat, sunt curios ce se va intampla cu.Alfa si Maserati, vom vedea Giulia cu HDI, sau un viitor model comun cu tractiune fata, pe baza lui 508 ?