Detalii despre viitorul BMW M4, urmaşul lui M3 Coupe
Viitorul BMW M4 este aşteptat abia în 2014. Modelul va beneficia de un motor de 3.0 litri, capabil să ofere 415 cai putere şi un cuplu motor de 545 Nm.
Satisfăcut de designul agresiv al noului Seria 4 Coupe Concept, publicul aşteaptă cu nerăbdare şi o versiune M, gata să îi ia locul actualului M3. Misterul în care este învăluit destinul celui mai popular model din istoria BMW pare că se spulberă pe măsură ce ne apropiem de Geneva.
Un forum dedicat mărcii a reuşit să intre în posesia unei fişe tehnice, despre care se crede că este chiar a viitorului M4, respectiv M3. Potrivit informaţiilor tipărite în fişă, viitorul model de performanţă va fi pus în mişcare de un motor pe benzină, cu numele de cod S55 şi o capacitate de 3.0 litri.
Unitatea cu şase cilindri în linie va lua locul actualului V8 şi va fi capabilă să livreze o putere totală de 310 kW, adică echivalentul a 415 cai. Cuplul motor va fi ceva mai generos în cazul noului motor, urmând să se oprească la 545 de Nm, livrat punţii spate prin intermediul unei transmisii Heck.
Cum e de aşteptat, noul M4 va dispune de un şasiu complet modificat, cu o suspensie adaptivă M şi alte îmbunătăţiri menite să ofere un spirit nealterat al performanţei. Pentru a garanta şi cifre suficient de bune, demne de rivalul Audi RS5, noul M4 va fi supus unui program de reducere a masei totale. Rezultatul va fi un coupe de numai 1549 kilograme, mult mai uşor decât predecesorii săi.
Modelul german va dispune şi de cele mai noi tehnologii de siguranţă şi confort. printre ele se numără camera cu vedere la 360 de grade, sistemul de asistenţă la parcare, cel de atenţionare la schimbarea benzii de mers, farurile automate cu fascicul luminos adaptabil, oglinzi anti-orbire, head-up display color şi, bineînţeles, serviciile Connected Drive.
Noul BMW M4 este aşteptat spre sfârşitul acestui an, însă producţia lui va începe mai târziu, în primăvara lui 2014.
via wcf
Aceasta este calea normala pentru viitor, de reducere a greutatii pentru ca nu are sens sa oferi puteri din ce in ce mai mari cu o greutate din ce in ce mai mare, a fost logica aceasta tendinta pana la un punct, la un moment dat devine inutila o parte din acea putere si vorbim totusi de supersport, nu de super masini. Oricum puterea vehiculata de 415 cai nu este o certitudine, se vorbeste de o putere cuprinsa intre 415 si 450, mai mult decat suficient pt o greutate de sub 1.6 tone. Decizia revenirii la 6 cilindri in linie este o veste buna pt pasionatii de M3 si nu cred ca se vor supara nici cei din SUA, pt care s-a luat decizia introducerii V8-ului pe actuala generatie.