Detalii despre viitorul BMW M4, urmaşul lui M3 Coupe

Publicat joi, 31.01.2013 15:48 de Bogdan Mirică

Viitorul BMW M4 este aşteptat abia în 2014. Modelul va beneficia de un motor de 3.0 litri, capabil să ofere 415 cai putere şi un cuplu motor de 545 Nm.

Satisfăcut de designul agresiv al noului Seria 4 Coupe Concept, publicul aşteaptă cu nerăbdare şi o versiune M, gata să îi ia locul actualului M3. Misterul în care este învăluit destinul celui mai popular model din istoria BMW pare că se spulberă pe măsură ce ne apropiem de Geneva.

Un forum dedicat mărcii a reuşit să intre în posesia unei fişe tehnice, despre care se crede că este chiar a viitorului M4, respectiv M3. Potrivit informaţiilor tipărite în fişă, viitorul model de performanţă va fi pus în mişcare de un motor pe benzină, cu numele de cod S55 şi o capacitate de 3.0 litri.

Unitatea cu şase cilindri în linie va lua locul actualului V8 şi va fi capabilă să livreze o putere totală de 310 kW, adică echivalentul a 415 cai. Cuplul motor va fi ceva mai generos în cazul noului motor, urmând să se oprească la 545 de Nm, livrat punţii spate prin intermediul unei transmisii Heck.

Cum e de aşteptat, noul M4 va dispune de un şasiu complet modificat, cu o suspensie adaptivă M şi alte îmbunătăţiri menite să ofere un spirit nealterat al performanţei. Pentru a garanta şi cifre suficient de bune, demne de rivalul Audi RS5, noul M4 va fi supus unui program de reducere a masei totale. Rezultatul va fi un coupe de numai 1549 kilograme, mult mai uşor decât predecesorii săi.

Modelul german va dispune şi de cele mai noi tehnologii de siguranţă şi confort. printre ele se numără camera cu vedere la 360 de grade, sistemul de asistenţă la parcare, cel de atenţionare la schimbarea benzii de mers, farurile automate cu fascicul luminos adaptabil, oglinzi anti-orbire, head-up display color şi, bineînţeles, serviciile Connected Drive.

Noul BMW M4 este aşteptat spre sfârşitul acestui an, însă producţia lui va începe mai târziu, în primăvara lui 2014.

via wcf

  • dan_grc, joi, 31.01.2013 16:16

    Aceasta este calea normala pentru viitor, de reducere a greutatii pentru ca nu are sens sa oferi puteri din ce in ce mai mari cu o greutate din ce in ce mai mare, a fost logica aceasta tendinta pana la un punct, la un moment dat devine inutila o parte din acea putere si vorbim totusi de supersport, nu de super masini. Oricum puterea vehiculata de 415 cai nu este o certitudine, se vorbeste de o putere cuprinsa intre 415 si 450, mai mult decat suficient pt o greutate de sub 1.6 tone. Decizia revenirii la 6 cilindri in linie este o veste buna pt pasionatii de M3 si nu cred ca se vor supara nici cei din SUA, pt care s-a luat decizia introducerii V8-ului pe actuala generatie.

  • mntsn, joi, 31.01.2013 17:03

    Singura mea critica, subiectiv fiind, este designul spoilerului fata...o croiala mai discreta cred ca l-ar fi prins mai bine.

  • AndreiRN, joi, 31.01.2013 17:40

    Si o sa aiba macar garantie cat o Toyota?

  • ShelbyV8, joi, 31.01.2013 18:31

    @ Andrei RN BMW-urile au garantie 5 ani.

  • @AndreiRN @mntsn, joi, 31.01.2013 18:56

    Vezi ca aia de la Toyota toata ziua fac recall-uri, pe bune lasa-ne cu Toyota, cumparati toyota. Bara arata asa pentru ca este un concept, bara asta seamana foarte mult cu bara de la noul E 63 AMG. Dupa ce BMW a aratat PRIMUL conceptul seria 4, la o luna a aparut E AMG cu o bara foarte asemanatoare, probabil designeri gandesc la fel. Cam asa ar putea arata M4 , arata super :http://www.bmwblog.com/2013/01/26/bmw-m4-concept-amazing-renderings/

  • BMW, joi, 31.01.2013 20:57

    La ce bun garantia de 5 ani daca ajungi cu o masina ca asta in pom in primele 5 minute dupa ce ai iesit cu ea de la dealer ?

  • @BMW, joi, 31.01.2013 21:25

    Stai linistit ca n-o sa te numeri tu printre posesorii de M3.

  • tehnician_transporturi, vineri, 01.02.2013 23:55

    In loc sa isi rezolve problemele numeroase de fiabilitate la bucsi,probleme multe cu pivotii,transmisia,probleme la v6 si intercooler,multe altele.Ce fac ei? Isi bat joc de prostime.

  • crt, sâmbătă, 02.02.2013 00:19

    @tehnician_transporturi ca sa fiu inteles mai bine de oameni ca tine , nu mai te prezenta ca un cunoscator , cand vei detine vreo functie in cadrul companiei indiferent pe ce divizie si o sa stii ce vorbesti , atunci mai stam de vorba . P.S. Ai incurcat BMW cu VW :))

  • ven, sâmbătă, 02.02.2013 02:34

    @crt:Cred ca ai incurcat BMW cu Toyota:))! Lasati minciunile legate de marca BMW,care e cea mai apreciata si cunoscuta din lume la nivel premium!Vedeti-va de Toyota, care mai bine s-ar numi Recall,atat de multe defecte apar din fabrica!Nu va e rusine sa comentati atat?

  • tehnician-transporturi, sâmbătă, 02.02.2013 13:56

    Multi ametiti pe aici.Macar daca era o stire despre VW sau Toyota.O sa spun si de problemele legate la partea mecanica si la VW si la Toyota la momentul oportun sau la o stire in cauza.Insa pana atunci voi vb la subict nu pe langa.Iar ca subiect este BMW aici nu Toyota sau VW.In concluzie BMW are foarte multe probleme la motoare si la electronica.

  • @tehnician_carute, sâmbătă, 02.02.2013 15:01

    Da mai, la motoarele V6, esti in cunostinta de cauza, asa este. Iar ca subiect aici este vorba de viitorul M3, nu de topuri de fiabilitate, deci esti pe langa si tu oricum. Ai gasit care motoare V6 de la Bmw au probeleme?:)

  • AndreiRN, sâmbătă, 02.02.2013 21:53

    La bani astia cumperi un Lexus pt tine si o Toyota pt sotie si te tin usor 15 ani fara probleme.

  • VAG, duminică, 03.02.2013 14:30

    Cine vrea masini fiabile si bune sa isi cumpere din grupul VAG una. Eu recomand Audi si Porsche.

  • ven, luni, 04.02.2013 01:35

    @tehnician-transporturi:ametit esti tu,daca n-ai fost atent, ii raspundeam lui crt,nu te baga ca musca in lapte.Din punctul meu de vedere cea mai buna statistica a fiabilitatii este ADAC (Automobil Club German). Este cel mai mare club auto din lume, cu peste 15 milioane de membrii. Serviciul lor de interventii rutiere are peste jumatate de milion de actiuni pe an si este baza celui mai mare studiu despre frecventa defectiunilor din lume. In acest studiu BMW este constant pe primele poziti cu un numar foarte mic de defectiuni. Din punctul meu de vedere asta inchide definitiv discutia de fiablilitate. Atentie, e cea mai mare statistica din lume pe piata unde sunt cele mai multe BMW-uri! Nu e vorba de parerea unui specialist sau o experienta personala. Studiul aici: http://www.adac.de/sp/presse/meldungen/technik_umwelt/ADAC-Pannenstatistik-2011%20.aspx Ai inclusiv informatii despre ce defectiuni apar la ce modele. Poti folosi Google Translate.Acest raspuns si pt. @tehnician_carute,AndreiRN si altii ca ei!Documentati-va,nu vorbiti aiurea.