Detalii despre motorizările lui Hyundai Santa Fe facelift: versiune plug-in hybrid de 265 CP, variantă hibridă de 230 CP și un motor diesel de 202 CP
Hyundai a anunțat că Santa Fe facelift va avea o versiune plug-in hybrid de 265 CP, o variantă hibridă de 230 CP, dar și un nou motor diesel de 202 CP. Din ofertă vor lipsi versiunle pe benzină.
Hyundai a publicat la începutul lunii iunie primele imagini cu Santa Fe facelift, însă la vremea respectivă nu a oferit detalii despre motorizări.
Constructorul sud-coreean a revenit acum cu o serie de informații importante, mai ales că SUV-ul beneficiază de numeroase noutăți la acest capitol. De altfel, modelul este primul Hyundai dezvoltat pe cea de-a treia generație a platformei constructorului.
Principala noutate este introducerea unei versiuni plug-in hybrid echipată cu noul motor pe benzină Smartstream T-GDi de 1.6 litri și un motor electric de 91 de cai putere pentru un total de 265 de cai putere și un cuplu maxim de 350 Nm.
Versiunea plug-in hybrid mizează pe o baterie de 13.8 kWh ampalsată sub scaunele din față și este disponibilă doar în versiune cu tracțiune integrală. Producătorul nu menționează autonomia electrică, însă cel mai probabil aceasta ajunge la circa 50 de kilometri, pe baza performanțelor altor modele cu o astfel de baterie. Această versiune urmează să fie disponibilă în prima parte a anului viitor.
Până atunci, începând din luna septembrie, Santa Fe facelift va putea fi achiziționat într-o versiune hibridă cu același motor pe benzină de 1.6 litri, dar cuplat la un motor electric mai mic, de 60 de cai putere. În total, această versiune oferă 230 de cai putere și un cuplu maxim de 350 Nm.
În acest caz vorbim despre o baterie de 1.49 kWh, iar varianta hibridă este disponibilă cu tracțiune față sau tracțiune integrală. Ambele versiuni hibride mizează de asemenea pe o nouă cutie de viteze automată cu 6 trepte.
Interesant este că Santa Fe facelift nu are nicio versiune pe benzină, astfel că singura alternativă la variantele hibride este noul motor diesel Smartstream de 2.2 litri cu patru cilindri care generează 202 cai putere și un cuplu de 440 Nm.
Unitatea poate fi comandată atât cu tracțiune față, cât și cu tracțiune integrală, și folosește o nouă cutie de viteze cu dublu-ambreiaj cu 8 trepte (8DCT).
Pentru prima oară, Santa Fe facelift primește și un selector Terrain Mode, prin care șoferul poate alege rapid tipul de teren abordat între nisip, zăpadă sau noroi, pe lângă clasicele moduri eco, sport și confort. Opțional, clienții pot alege și funcția Smart Driving Mode, care oferă o selecție automată a tipului de teren.
Nu în ultimul rând, Hyundai a oferit detalii despre pachetul SmartSense de sisteme de asistență. Modelul primește în premieră sistemul Highway Driving Assist (HDA) care combină funcțiile sistemelor Lane Following Assist și Smart Cruise Control, iar o altă noutate este reprezentată de sistemul Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA).
Pe lista sistemelor de asistență disponibile și anterior se regăsesc Remote Smart Parking Assist (RSPA), Forward Collision-Avoidance Assist (FCA), Blind-Spot Collision Warning (BCW), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Safe Exit Assist (SEA), Blind-Spot View Monitor (BVM), Lane Following Assist (LFA) sau Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA).
Via Hyundai
frumoase variante de motorizare. desi era evident de la lansarea sorento-ului ca ele se vor regasi si sub capota santa fe-ului.