Autoritățile recunosc că autostrada Sibiu - Pitești nu va fi gata în 2030, dar apar noi promisiuni: "Vom lucra la 3.000 de kilometri de autostradă"
Autoritățile au anunțat că autostrada Sibiu - Pitești nu va fi terminată nici până în 2030, însă în același timp anunță că vor începe lucrări la 3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres.
Curtea de Conturi a Uniunii Europene a estimat la jumătatea lunii iunie că autostrada Sibiu - Pitești nu va fi terminată nici măcar până în 2030 din cauza birocrației ridicate care împiedică o implementare eficientă.
Informația este confirmată acum și de autoritățile din România cu ocazia publicării unui plan de relansare economică ce include investiții de 60 de miliarde de euro în infrastructura de transport.
În cadrul acestui plan, Guvernul susține că până în 2030 vor fi terminate o serie de lucrări de infrastructură rutieră, printre care se numără și loturile 1, 4 și 5 din cadrul autostrăzii Sibiu - Pitești, drumul expres Craiova - Pitești, segmentul Suplacu de Barcău – Borș din cadrul autostrăzii A3 și segmentul Sebeș - Turda din cadrul autostrăzii A10.
În plus, Guvernul afirmă că în 2030 vom putea circula și pe inelul de sud al autostrăzii A0 (noua centură a Bucureștiului), pe varianta ocolitoare Bacău și pe podul peste Dunara de la Brăila.
De asemenea, Guvernul promite că în anul 2030 vor exista șantiere pentru aproximativ 3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, printre care: loturile 2 și 3 de pe autostrada Sibiu - Pitești, segmentul Nădășelu – Suplacu de Barcău de pe autostrada A3 sau segmentul Târgu Mureș - Iași – Ungheni din cadrul autostrăzii "Unirii".
În plus, în aceeași perioadă se va lucra și la autostrăzile A3 (Ploiești – Comarnic – Brașov), A7 (Ploiești – Suceava – Șiret) și A0 (Inelul de Nord București).
Dintre toate aceste autostrăzi, cea mai așteptată autostradă este Sibiu - Pitești.
Traseul autostrăzii Sibiu - Pitești a fost împărțit în 5 loturi: Sibiu-Boița, Boița-Cornetu, Cornetu-Tigveni, Tigveni-Curtea de Argeș și Curtea de Argeș-Pitești. Singurul șantier deschis este lotul de 13 kilometri al secțiunii Sibiu - Boița, iar lucrările începute în luna martie ar trebui finalizate 2023.
În plus, a fost semnat contractul pentru segmentul de 30 de kilometri de la Pitești la Curtea de Argeș, care ar trebui finalizat în 2025.
Via Hotnews
E foarte bine ca exista interes pt Moldova, insa nimic despre autostrada sudului A6 sau un drum expres in locul ei... ma si mir ca acel om serios cel putin aparent, pt ca in realitate este un combinator implicat si el in magarii, numit Virgil Popescu, ministru al economiei, nu se implica deloc in realizarea ei... prin urmare Moldova se va dezvolta usor-usor, iar Muntenia de sud si Oltenia vor fi polii saraciei (Mehedintiul, locul natal al dnului Vorgil Popescu, era la un moment dat pe locul 2 la subdezvoltare dupa Vaslui)