Demonstraţie de forţă: Land Rover Discovery Sport a tractat un tren de 100 de tone

Publicat vineri, 17.06.2016 11:20 de Daniel Popescu

Un Land Rover Discovery Sport a reuşit performanţa de a tracta un tren de pasageri de 100 de tone pe un pod istoric din Elveţia.

Land Rover a realizat una dintre cele mai spectaculoase demonstraţii de forţă prin care a vrut să evidenţieze performanţele de tractare ale modelului Discovery Sport.

Maşina a reuşit să tracteze un tren format din trei vagoane care cântăreşte în total 100 de tone, adică de 60 de ori mai mult decât masa modelului. Performanţa a fost realizată cu un model de serie echipat cu un motor diesel de 180 CP şi cuplu de 430 Nm.

Cu alte cuvinte, trenul de rulare a rămas neschimbat, singura modificare fiind echiparea modelului cu roţi speciale pentru calea ferată pentru a asigura stabilitate. Sistemul All Terrain Progress Control (ATPC) a fost activat pe parcursul tractării pentru a oferi mai multă forţă în cadrul procesului.

Experimentul a avut loc pe o distanţă de 10 kilometri, iar Discovery Sport a reuşit să atingă o viteză de aproape 13 km/h. Demonstraţia s-a desfăşurat pe un pod istoric din Elveţia cu o lungime de circa 300 de metri care traversează râul Rin la aproape 30 de metri deasupra nivelului apei.

Via Land Rover

  • q, vineri, 17.06.2016 12:03

    in cazul acesta e evident si coeficientul de frecare dintre rotile trenului si sina de cale ferata care a facut posibila actiunea deci....exercitiul de imagine e...ok pt. cine nu stie.oricum masina e buna chiar foarte buna dar nu pt. tras vagoane,glumeam.sigur,asa ca sa fiu in spiritul momentului...

  • MRC, vineri, 17.06.2016 12:48

    Imposibil nu este dar mi se pare ca nu ni se spune totul. Chiar nu s-au invartit in gol rotilea alea mici ale masinii? Cum s-a obtinut suficienta apasare a masinii pe sinele de cale ferata?

  • xxx, vineri, 17.06.2016 12:52

    Si care-i performanta?

  • scamel, vineri, 17.06.2016 13:07

    @XXX pai n-ai citit ?? a rulat 10km pe un pod de 300m!!

  • petrush, vineri, 17.06.2016 13:14

    trenul are rezistenta la rulare foarte mica. un om poate impinge un vagon de 10 Tone.(daca mai sunt vagoane asa mici) problema este la urnirea din loc. la un astfel de experiment ori se ard discurile de ambreiaj ori fierbe uleiul in convertizor.

  • rotila, vineri, 17.06.2016 13:27

    Ce caraghiosi ! L-au tractat la vale. In Elvetia nimic nu e orizontal.ln bord scrie ATPC descent control only. apare si un indicator. stie cineva ce arata ??

  • mishazaitev, vineri, 17.06.2016 14:59

    Cate tone ziceti ca are trenul ala? Asta cica are 150 si pare ceva mai lung: https://www.youtube.com/watch?v=hP00VmKx_No

  • zarnesteanu, vineri, 17.06.2016 18:11

    Nu se spune prea mare lucru despre conditiile de test. Din motive lesne de inteles :) Si eu cred ca e cam greu sa gasesti in Elvetia 10km de cale ferata perfect plane. Temperatura mediului era de 18 grade ceea ce nu a favorizat foarte mult cauciucurile pentru o forta de frecare mai mare. Totusi, nu stim exact care era temperatura la nivelul sinelor de cale ferata. In practica la sol este mai cald fata de temperatura aerului. Apoi nu ni s-a spus nimic despre momentul punerii in miscare. Atunci cred ca era foarte important daca ni se aratau instrumentele de bord. Forta de frecare statica este intotdeauna mai mare decat forta de frecare dinamica. Cu alte cuvinte iti trebuie o forta mai mare sa pui in miscare garnitura de tren, decat s-o mentii ulterior la o viteza constata. Frecarea dintre cauciucuri si sina este mai mare decat frecarea dintre roata de tren si sina. De aici vine compensarea unei mase (mult) mai mici a Range-ului. @rotila, cred ca simbolul arata "Descend control" si grafica indica o viteza prestabilita la coborare. Pe pod este clar ca a fost cuplat sistemul de mentinere constata a vitezei la vale. De unde si presupunerea cuiva mai sus ca sinele nu au fost mereu perfect orizontale. In plus turatia era sub 1000 rpm de unde se vede clar ca masina era in coborare. Pe langa asta, dupa ce s-au pus in miscare, cu putin inainte de pod, tipul din masina zice clar ca are 1400 rpm si 9 mile/ora. Cel mai greu a fost sa puna in miscare trenul. Dupa aceea e un pic mai usor sa-l tii in miscare, atat timp cat sinele nu urca. Oricum, dpdv marketing, eu as zice ca e o reusita din partea LR :) @misha, oare ce iese daca pui sirianul si LR la un tug war? :):):)

  • gogu, vineri, 17.06.2016 20:24

    Mergeau la vale!

  • l, sâmbătă, 18.06.2016 18:21

    Si valahu trage trenuri

  • hazard, marţi, 21.06.2016 21:47

    Touareg a tras un 747 (aprox 200 tone) acum vreo 10 ani in urma.