Deciziile Ferrari îi bulversează pe rivali: Red Bull, surprinsă de strategia care a privat Scuderia de un podium în Japonia
Oficialii Red Bull sunt surprinşi de strategia adoptată de Ferrari în cursa de la Suzuka, în urma căreia Sebastian Vettel a ratat o clasare pe podium deşi avea un monopost mai rapid.
Sebastian Vettel avea posibilitatea de a termina cursa de la Suzuka pe locul 3, însă Ferrari a adoptat o strategie diferită de a rivalilor în urma căreia germanul a fost retrogradat pe locul 4.
Pilotul Scuderiei Ferrari a optat pentru un al doilea stint foarte lung înainte de un stint final pe pneuri hard, iar rivalii de la Red Bull au admis că nu au înţeles motivele pentru care inginerii italieni au apelat la această strategie.
"Am mers şi noi mai mult, dar pneurile se deteriorau într-un ritm în care nu credem că puteam ajunge la finalul cursei cu pneuri soft. Aşa că s-a pus problema să alegem din nou pneurile hard. dar ceea ce ne-a surprins a fost că Vettel a ales pneurile soft când era într-o poziţie bună cu 19 tururi înainte de final", a declarat Christian Horner, şeful Red Bull Racing.
În plus, Horner consideră că Ferrari a avut un monopost mai rapid pe circuitul de la Suzuka, în ciuda faptului că Max Verstappen a ocupat locul 2 în faţa lui Lewis Hamilton.
"Ferrari au fost puternici şi au fost chiar un pic mai rapizi decât noi. Pe acest circuit concurezi cu acceleraţia la maxim şi este unul dintre circuitele unde contează mai mult motorul. Aşa că sunt încântat că am reuşit să convertim poziţiile de pe grilă în puncte frumoase şi cred că am fost mai puternici din punct de vedere al strategiei", a adăugat el.
Via Motorsport
-
Anonim, marţi, 11.10.2016 20:24
@Bernie: Tragea de masina dar fara rezultate. Si nu avea o concurenta ca masinile Mercedes din aceste trei sezoane. Iar locul 16 la Suzuka nu ara cine stie ce talent...
-
fgt, marţi, 11.10.2016 20:35
S-a dovedit clar ca Ferrari va gresii de acum incolo la strategie. Cand am vazut ca Vettel a pus soft , am realizat ca acesti oameni nu au nici-o legatura cu strategia unei curse.
-
Anonim, marţi, 11.10.2016 20:39
@Bernie: Defapt puteam sa spun ca esti un pesimist si vezi partea goala a paharului, in timp ce eu sunt un realist si, da-mi voie sa te imbratisez sa-ti dau un pic de optimist de la mine.
-
Kimi, miercuri, 12.10.2016 04:59
Eu cred ca fierrari joaca la pariuri.
-
robert, miercuri, 12.10.2016 08:33
Chiar daca Ferrari anul aceasta au avut strategii de cursa mai mult proaste decat bune, consider ca ei au incercat mereu ceva sa castige cursa. Au avut si strategii bune cand Vettel a plecat de pe ultimul loc si a terminat pe 5 in fata lui Max. RBR asteapta greseala altora sa castige o cursa. Asteptam 2017 sa vedem ceva schimbari pentru ca 2014,2015,2016 au fost evident anii Mercedes.
-
bernie, miercuri, 12.10.2016 09:33
Alonso dadea dovada de mult talent cand castiga curse-in 2012- cu o masina care incepea sezonul cu 1 sec in urma unui Williams. Poate c-ai uitat. Sa nu mai vorbim de faptul ca in doi ani a pierdut titlul la mustata. In 2012 cu un Grosjean care aproape i-a luat capul. Alonso si Hamilton au o clasa peste Vettel. Asta se vede acum si se va vedea si la anul. Iar Ferrari sunt sub era Alonso si din punct de vedere al dezvoltarii si strategiilor. Acum sunt varza desi au inceput cu o masina foarte buna.
-
Anonim, miercuri, 12.10.2016 11:18
@Bernie: Ceea ce spui tu din pacate nu este adevarat. In 2012 masina inceput sezonul foarte bine, dar degeaba, nu au incercat nimic nicaieri si desi Alonso s-a descurcat foarte bine, tot au pierdut titlul. Red Bull nu domina ca Mercedes in acest sezon, si asta se poate verifica simplu, fiecare sezon in parte. Alonso mergea bine, Massa era pe nicaieri, in timp ce Vettel merge bine si Raikkonen este tot acolo langa el. Este o diferenta masiva intre echipa Alonso + Massa si echipa Vettel + Raikkonen din acest moment. Intre 2014-2014 echipa tehnica Ferrari nu a incercat nici macar odata sa aduca o piesa care se ajute masina de-alungul unei sezon. In 2012, Ferrari au castigat a doua cursa a sezonului, in timp ce in primele sapte (7) curse au fost sapte (7) castigatori diferiti. Cred ca ai uitat cum a fost 2012 in realitate si in varianta ta virtuala, lucrurile au mers altfel. Iar ca sa inchid, o masina foarte buna este o masina care se bate la pole, ceea ce masina Ferrari in acest moment... sau la inceputul sezonului... nu i-ar reusit. Sa stii ca daca nu incerci sa fi deschis, sa vezi lucrurile asa cum sunt, nu o sa ai niciodata o viziune de ansamblu din care sa intelegi ceva. Prostii din astea ca Alonso si Hamilton sunt cu o clasa peste Vettel sunt pentru copii de gradinita care au diferite jucarii si conteaza care au jucaria mai mare (gen camionul meu este mai mare ca al tau), dar pe masura ce cresc, nu mai conteaza cine ce jucarii are si cat de multe. Pentru mine este o bucurie ca pilotii se inteleg, nu mai sunt lupte ca intre altii piloti, sezonul asta au fluctuat dar macar au avut doi piloti pe pista si nu doar unul ca in alte sezoane. Nu neg ca Alonso s-a batut la titlu si in 2010 si in 2012 dar le-a pierdut pe ambele pentru ca echipa nu a functionat. Degeaba este Alonso talentat daca echipa isi face treaba si la fel degeaba este echipa talentat daca pilotii nu isi fac treaba. Cei de la Ferrari nu o echipa inchegata, poate sezonul asta au mai invatat ceva, cine stie. De la TV pare altfel treaba, la fel ca in orice alt domeniu, cand stai in spatele TV-ului pari ca le stii pe toate, chiar daca nu stii nimic.
-
sorin, miercuri, 12.10.2016 11:47
s-au speriat sicei de la redbull cat pot sa fie de prosti cei de la ferrari..,asa ceva nu vezi la oricine,trebuie sa fi ferrari sa te duca capu la asa prosti.
-
@anonim, miercuri, 12.10.2016 12:17
2012 au inceput bine? Tu habar nu ai de 2012. E clar. Cred ca nu erai fan Ferrari atunci deci nu prea urnareai ce fac aia acolo. Ferrari incepeau sezonul avand abia a 4-5-a masina(valoric) pe grila. Cu mari probleme de manevrabilitate. In Australia a termina Alonso pe 5. In Malaezia Alonso pleaca de pe 12 si castiga o cursa memorabila pe ploaie, dar cu o masina mai lenta ca Sauberul lui Perez. Pe uscat masina era mediocra si f greu de pilotat. In China Alonso pe 3 dar cu o masina din nou sub Mclaren si Red Bull. Documenteaza-te mai bine. Oricum Vettel acum piloteaza mediocru. Iar masina nu e atat de departe de Mercedes. Dovada avertismentul amical al lui Arivabene. Vettel nu va mai fi la Ferrari in 2018.
-
BBB, miercuri, 12.10.2016 13:23
O echipa in descompunere. Acolo pute.
-
ZZZ, miercuri, 12.10.2016 14:45
Luca Baldisserri ,ex membru al team-uluiFerrari care a dominat F1 in perioafa 2000-2004 spunea intr-o declaratie ca la Ferrari se lucreaza intr-un ,,climat de terroare''Asa se explica si erorile de strategie..
-
yo, miercuri, 12.10.2016 15:15
fanii fierari sunt de cascadoria rasului la fel ca pilotii si echipa lor preferata;multa jale si prostie pe aici
-
Gogu, miercuri, 12.10.2016 16:44
Asta inseamna sa ai fani multi. E bine, aduc bani, sponsori samd, insa cand se enerveaza gloata....pune presiune. Si-au stabilit in iarna tinte avantate, titluri, curse miinunate. Acolo e indicat ca vreo 5 ani sa nu se mai vorbeasca de titluri. S-o ia de la zero. Succesul l-au avut cand au mutat echipa lui Schumacher Beneton la Ferrari. Acum n-au mai reusit sa mute Red Bull. Ca aia au bani garla. Si uite asa legenda moare....evident ca intre timp se nasc altele.
-
ZZZ, miercuri, 12.10.2016 16:52
@Gogu - La Ferrari nu s-a pus niciodata problema banilor..La Ferrari se intampla ceea ce se intampla si la Mclaren..
-
Anonim, miercuri, 12.10.2016 19:51
@Anonim: F2012 era singura masina din acei ani care se putea dezvolta, a fost si singura masina pe care ar fi putut-o dezvolta cum trebuie daca isi dadeau seama ca datele din tunelul de vant nu corespund cu cele de pista. Le-a luat trei ani sa-si dea seama de asta, si asta a fost atat vina pilotilor cat si a echipei tehnice care in loc sa vorbeasca puteau sa puna mana la treaba. Aveau un motor super, compact si fiabil, in timp ce alte echipe aveau probleme cu consumul plus monopostul nu consuma pneurile hard (cele cu dunga alba) si puteau rula mai mult si mai bine pe ele (Alonso a zis asta nu eu). In cursa au mers in ultimii ani mult mai bine ca in calificari dar in era lui Alonso au mers pe strategia: sa vedem ce iese. Nu au dezvoltat nici o idee, nimic in 4 ani de zile. Cum sa compari 2010-2014 cu 2015-2016 cand macar au incercat ceva? 2012 vs 2014, 7 castigatori in primele 7 curse, vs... Mercedes dominatie totala. 2015 la fel, 2016 la fel. In alti ani au mai castigat si alte echipe, McLaren si Williams, in timp ce in ultimii trei ani au castigat doar trei echipe: Ferrari, Mercedes si Red Bull. Are cei de la Williams vreo sansa sa castige? Eu zic ca nu. Au vreo sansa cei de la McLaren sa castige? Eu zic ca nu. Ferrari sunt pe nicaieri dar la ce echipa tehnica au, cate probleme au, sunt inca acolo in frunte. Evident in spatele celor de la Mercedes si Red Bull dar sunt acolo. De ce nu sunt cei de la Williams acolo? Au o echipa tehnica net superioasa, plus strategii mai bune, de McLaren nu zici nimic, numai Honda are vreo 800 de ingineri care lucreaza la divizia de motoare F1, nici nu stiu daca Ferrari are atatia ingineri in toata divizia de F1. Ferrari sunt o echipa slaba, mediocra, whatever, dar sunt acolo si se bat. Cu inginerii aia slabi, cu strategiile alea stupide, in timp ce echipe legendare ca McLaren si Williams sunt pe nicaieri. Nu cumva trebuie sustinuti cei de la Ferrari pentru ca sunt acolo deja? Nu cumva trebuie sa avem un pic de incredere si ceva speranta in ei? Eu zic ca da, pentru ca nu avem altii mai buni cu care sa-i inlocuim. Si pentru ca cumva cred ca cei de la Ferrari isi vor rezolva problemele, chiar daca pare ciudat, in timp ce Williams n-o sa le rezolve niciodata, iar cei de la McLaren... inca nu stiu exact ce vor sa faca acolo. I-am scos din discutie pe cei de la Renault... nici ei nu stiu inca ce vor sa faca acolo.
-
cumlestitivoi, joi, 13.10.2016 08:14
Mclaren au in trend ascendent accentuat de evolutie fata de 2015. Ceea ce nu se poate spune despre Ferrari. Si pun pariu cu tine ca in 2017 vor fi peste italieni.
-
@zzz, joi, 13.10.2016 08:16
Tot timpul se pune problema banilor. Pe ce lume traiesti
-
magiun, joi, 13.10.2016 10:53
kimi sabotat la minte...etc
-
WickedSick, vineri, 14.10.2016 03:29
Cred ca si cei de la Ferrari au fost bulversati de strategia adoptata de ei la Suzuka. Management defectuos. De sus de la cap.
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Tipic pentru "noua era" Ferrari. Cand au masina n-au piloti, sau strategie. Cand ar avea strategie n-au masina. Ma umfla rasul cand imi aduc aminte ca era comparat cu Era Schumacher. Pai nu se compara cu era Alonso. Acolo macar era un pilot care mai tragea de masina asa cum era. De la anul Ferrari se va pierde in anonimatul performantei.