De 50 de ori mai rapid: modelele BMW și Mini vor utiliza sistemul avansat de control al tracțiunii de pe electrica BMW i3s
Inginerii BMW au adaptat sistemul de control al tracțiunii pe versiunea sportivă a electricei i3 pentru a se achita de sarcinile diferite care apar pe un model care oferă cuplul maxim instantaneu. Acum, BMW anunță că acest sistem optimizat va trece înapoi pe gama de modele cu propulsie clasică.
De obicei, transferul de tehnologie dinspre mașinile electrice spre cele cu motoare convenționale se rezumă în special la elemente ale sistemului de propulsie și la adaptarea/hibridizarea acestora din urmă. În cazul germanilor de la BMW, mișcarea de forțe are loc însă și la alt nivel.
Compania germană a anunțat astăzi faptul că sistemul avansat de control al tracțiunii care a debutat pe modelului i3s, versiunea sport a singurului model 100% electric din gama actuală a bavarezilor, va fi implementată treptat pe întreaga gamă de modele BMW și Mini.
Controlul tracțiunii în versiune BMW i3s beneficiază de un răspuns de 50 de ori mai rapid, caracteristică oferită de faptul că procesul este calculat în interiorul motorului și nu într-o unitate de control separată. BMW elimină astfel timpul suplimentar necesar semnalului să iasă și să intre în computerul care organizează și controlează sistemul de control al tracțiunii.
Conform mărcii din Munchen, acest sistem a fost adaptat inițial pentru a se ajusta la modul instantaneu de livrare a cuplului de pe electricul i3. Cu toate acestea, el poate fi ușor utilizat și pe modelele cu propulsie convențională, indiferent că vorbim de mașini cu roți motrice față, spate sau cu tracțiune integrală.
Principalul avantaj al acestui sistem este resimțit în special în condiții de aderență scăzută, atunci când tracțiunea și stabilitatea mașinii sunt net îmbunătățite la apăsarea pedalei de accelerație. De asemenea, sistemul optimizează răspunsul mașinii în fazele de recuperare a energiei de frânare.
Ce destepti sunt cercetasii de la BMW! Tinand cont de faptul ca viteza campului electric este similara cu viteza luminii, si considerand un traseu de cablu cu lungime de 5m, reducerea timpului de raspuns al masinilor la conditii dificile va scadea cu aproximativ 16 nanosecunde in cazul mutarii calculatorului in motor. O realizare remarcabila! Lasand gluma la o parte, probabil exista o explicatie verosimila pentru raspunsul mai rapid al controlului tractiunii.