Dan Şova: "Taxa pentru autostrada Comarnic-Braşov va fi de 3 euro/100 km"
Taxa de acces pentru viitoarea autostradă Comarnic - Braşov va fi de 3 euro pentru 100 de kilometri, anunţă Dan Şova, Ministerul Marilor Proiecte. Suma anunţată nu este bătută în cuie, subliniază acesta.
Dan Şova, Ministrul Marilor Proiecte, a declarat, în cadrul emisiunii "După 20 de ani", că taxa pentru autostrada Comarnic – Braşov va fi de trei euro pentru 100 kilometri pentru un autoturism. Această taxă va fi plătită prin SMS sau printr-un sistem electronic, informează colegii de la Gândul. Pentru moment, valoarea anunţată de Şova nu este definitivă, fiind vorba despre modelul financiar al autostrăzii, în funcţie de finanţarea stabilită fiind posibilă o creştere sau o reducere a tarifului, în funcţie de modul în care investitorul vrea să-şi recupereze cheltuielile şi de cum îşi planifică acesta afacerea. Şoferii care vor parcurge mai mulţi kilometri decât au plătit vor fi sancţionaţi contravenţional cu ajutorul sistemelor integrate de camere de luat vederi, care urmează să fie montate pe respectivul sector de drum.
● OPINIE Mircea Meşter: "Taxa de drum ca mod de viaţă".
Odată cu această declaraţie, Dan Şova a repetat anunţurile anterioare privind data de finalizare a proiectului, înainte de alegerile programate în anul 2016. Şova spune că proiectul este mult mai complicat decât secţiunile din câmpie, fiind necesară săparea în piatră şi gestionarea transportului a patru milioane de metri cubi de piatră. Negocierile pentru desemnarea câştigătorului contractului de construcţie şi operare a tronsonului Comarnic – Braşov sunt în derulare de săptămână trecută, existând deja patru ofertanţi serioşi. Dialogul este programat să fie finalizat în august, ca în octombrie să se semneze contractul.
Tronsonul Comarnic – Braşov va avea o lungime de 58 de kilometri. Costurile de construcţie şi operare ale acestui segment, incluzând întreţinerea anuală, se vor ridica la suma de 1.2 miliarde de euro. Noul segment de autostradă al României nu este un proiect nou, existând două tentative eşuate de realizare a proiectului în 2004 şi în 2010. Acest segment de autostradă va fi realizat în regim de parteneriat public – privat, pentru a reduce costurile aferente construcţiei din partea statului.
Via Gandul
-
2-10, luni, 13.05.2013 16:50
avem taxa, autostrada mai trebuie
-
Adi, luni, 13.05.2013 17:29
3 euro pe km este cam jumate din pretul combustibilului consumat de o masina. Mie mi se pare scump. La 3 euro pentru 100 km eu voi continua sa merg pe DN1.
-
dumbravaandrei, luni, 13.05.2013 17:56
Fa-o nene si la cat merg eu prin sudul tarii, ti-oi da si 3 euro la 100 de km... Poate e mai ok cu vigneta.... E si normal sa puna taxa... ca la Iasi - Botosani - Suceava stam cu drumurile sparte ca sa faca "sudistilor" autostrada... daca e sa faca autostrada numai pentru bucales, atunci cei din bucales sa plateasca taxa... Nu de alta, dar recent am bagat 12 milioane in cauciucuri pentru ca 2 anvelope NOI le-am stricat pe ruta Botosani - Darabani in drumurile vietii...
-
facelift, luni, 13.05.2013 17:59
Autostrada imbuibatilor de bucuresteni si constanteni... In loc sa se construiasca in Vestul tarii ca e mult mai necesar de 1000 de ori astia de la putere stau si fac lucruri pentru ei si prietenii lor. Deh, tara n-are nevoie de dezvoltare ci de aruncat banii... Oricum taxa de 3 euro pentru aia bogatii si plictisiti e o nimica toata...
-
USL, luni, 13.05.2013 18:11
Cu 3 euro/100km sa se care Sova cu USL ,de parca au facuto din bani lor Gunoaielor ati uitat cum cerseati voturi anu trecut votati USL [Urmeaza Sfarsitu Lumi]astea ne vand dupa ce pica Basescu
-
bbb, luni, 13.05.2013 18:18
Nici pe hartie nu e gata autostrada si deja v-ati gandit la taxa.
-
Enache.Alexandru, luni, 13.05.2013 19:03
Eu sunt multumit de constructia unor noi autostrazi , chiar si prin PPP (Parteneriat Public Privat) ...decat deloc. Folosesc autostrada in general in concediu (o data/ de doua ori pe an), consider ca este o suma decenta. Pot sa folosesc ca alternativa DN-urile (fara taxa), viteza intre 50 km/h localitate si 90km/h in afara localitatii, dar pierd timp si imi e teama sa nu imi sara in fata automobilului animale/oameni sau mai rau: sa faca un nebun o depasire ne-regulamentara si sa ma loveasca in plin....ca e game over pentru mine si familia mea. Fiecare are parerea proprie, eu o am pe a mea, in rest drum bun si spor la cat mai multe autostrazi posibil. Salut.
-
Marius, luni, 13.05.2013 19:26
fac ca Spanioli 25 Euro /100 Km si nu merge nici dracu pe autostrazi numai cate un turist ratacit... lol esti tare....
-
AndreiRN, luni, 13.05.2013 21:11
Hotie la Drumul Mare?
-
antonny, luni, 13.05.2013 21:55
cat costa pentru o incarcatura de 35 tone ???.....
-
inexorabil, luni, 13.05.2013 22:31
Eu cred ca mai degraba se va construi tronsonul Amarnic-Brasoave......Sau: Urmeaza Strazi Laie (USL). Stiu eu un primar provincial (din actuala Putere, acum altfel?) care s-a jurat public ca va investi j' de meleoane de euro anul asta in reabilitarea infrastructurii rutiere catastrofale a orasului pe care il calareste degeaba de 5 mandate consecutive. De fapt, pana acum n-a intreprins decat cate o "peticeala" ici-colo. Chiar langa primaria lui au aparut "fisurile" care ii jeneaza vizual pe trecatori, dar respectivul, care, cu timpul, a devenit un balon de grasime bine traita dintr-un sfrijit pe care il sufla vantul in comunism, nu sinchiseste neam......A sinchisit doar sa capete o biata casa de vacanta la Ibiza. M-am lamurit, gata, sa nu mai aud "promisiuni"......Dotati-va cu off-road-uri (care puteti) si......daca pe ei nu-i doare de tara, pe voi sa nu va doara de......ei. Si incercati la viitoarele "alegeri" 101 % absenteism.
-
proportional, marţi, 14.05.2013 09:07
eu inteleg ca vom plati pe cei 58km adica 1.6euro
-
john, marţi, 14.05.2013 11:25
E o mizerie taxa asta de circulat pe autostrada, vor sa sugrume pe bietii soferi de tot. Unii o sa-si permita sa circule altii nu. Veniturile a multor oameni sunt mult prea mici ca sa puna ei la taxe ca ghiolbanii nesimtiti. Sa fure mai putin cu 50% si o sa se ajunga banii pt. toate, nu sa nenoroceasca poporul!
-
gigel, marţi, 14.05.2013 12:47
@john: de unde ideea asta ca bani sunt destui daca nu se fura? ai ceva temeinic pe care te bazezi sau e doar asa, vorba de claca? In alta ordine de idei, exista rute alternative. Taxele sunt pentru autostrada. Cine nu-si permite, merge pe variante. Fie ca vrem sa credem sau nu, taxarea este printre putinele moduri eficiente de a descongestiona traficul. In Londra exista taxe si traficul e mult mai decent. In tarile nordice dai statului inca 3 sferturi din pretul pe masina. Noi o ducem bine cu taxele (inclusiv cu amenzile), dar stam prost la infrastructura. Nu merge sa le avem pe amandoua. Eu cred ca lucrurile se indreapta in directia corecta. Ramane de vazut daca vor si ajunge acolo :).
-
taz, marţi, 14.05.2013 13:38
* foarte buna ideea, va aduc aminte ca aceasta idee a fost si ideea cu care s-a pornit la drum cu autostrada ce tb. sa fi fost facuta cu Behtel (pe vremea lui Nastase, inainte de alegeri), dar au venit PDL-isti la putere si au modificat contractul ca sa fure si ei ceva si uite asa am ramas si fara autostrada si cu bani luati * pe scurt, investitorul face autostrada, statul pune la bataie pamantul pe care se face autostrada, apoi constructorul o administreaza si isi recupereaza investitia * puteri lua exemplul Frantei unde aproape toate autostrazile sunt facute asa, dai multi bani pe taxele de autostrazi daca vrei sa le folosesti, dar cel putin dau doar cei care le folosesc iar cei ce prefera alt mijloc de transport nu ajung sa plateasca pentru cei ce le folosesc (indirect prin taxe si impozite)
-
so, marţi, 14.05.2013 14:50
oameni mai prosti ca ponta si gasca lui (asa zisi guvernanti) n-am vazut de cand sunt eu...astia il intrec pe boc la prostie!!!
-
xft, marţi, 14.05.2013 16:45
no ,las ma ca-mi iau elicopter si-mi bag picioru-n drumurile voastre....cica bullgarii au cele mai noi autostrazi din europa...si cele mai goale!!!...acolo bunul management german le-a luat piuitul la toti(nu pot aia sa faca kk de foame, da au autostrazi)....uraaaaa scapa cine poate!!!!
-
ionut, marţi, 14.05.2013 17:08
Dar taxa pentru minciuni oare cât ar trebui să fie? Cât de penibil e să discuți despre o eventuală taxă de autostradă, când în România, s-au făcut în ultimii 20 de ani vreo 500 de kilometri de autostradă?
-
valdo, marţi, 14.05.2013 17:28
In primul rand vad ca sint tot felul de frustrati care pling ca se fac autostrazi pentru Constanta sau Bucuresti.In Constanta este cel mai mare port,iar Bucurestiul este capitala si face 50% din pib.Trafic se face spre Constanta si iarna,iar cei ce vin la mare merg toti spre autostrada fie ca vin din Oltenia sau Ardeal.Moldovenii scurteaza drumul pe cekl de la Slobozia pentru ca le este mai la indemina.IN ceea ce priveste Valea Prahovei,fara bucuresteni si-ar inchide toti baracile pentru ca astia fac vinzare,iar traficul deja este aproape blocat la sfirsit de saptamina.Sa spui ca se face autostrada numai pentru sud cred ca este dovada de multa prostie.Nu in ultimul rind,taxa o vom plati toti,si cei care cilcula pe acolo si cei care nu circula,intrucit se va veni cu bani suplimentari de la buget daca nu se string destui din taxa,si nu se vor stringe.De fapt aici este hotia cu ppp.Privatul nu isi asuma nici un risc pentru ca statul achita toti banii,chiar daca nu este trafic.Balivernele ca statul primeste sumele excedentare din traficul suplimentar este o gluma proasta pentru ca nu va fi niciodata asa ceva.Uitati-va la traficul de pe Buc-Ploiesti in timpul saptaminii si ve-ti vedea ca este ff rarefiat.
-
Calingura, marţi, 14.05.2013 17:53
Au unii frustrari teribile fata de Bucuresti dar sunt primii care vin la munca aici si nu mai pleaca. In acelasi timp se duc multi bucuresteni in tara si isi dau atata importanta incat este imposibil sa nu te prinda ura pe toti "sudistii". Trecand peste importanta capitalei si a Constantei ar trebui sa va ganditi si la ce interes vest-european exista sau mai degraba nu pentru rute care nu duc nicaieri din punctul lor de vedere. Pentru mine Bucuresti - Suceava ar fi dupa Bucuresti - Targu Mures cea mai utila autostrada. Dar in acelasi timp multumesc norocului chior ca E85 este poate cel mai bun drum din tara. Daca erau sensurile despartite si daca mai sarea peste Ramnic si Focsani unde drumurile sunt o mizerie era mai bun ca A2. Cat despre taxa pacat ca nu vom trai sa o prindem. Daca chiar vor reusi sa mentina autostrazile la nivel impecabil banii sunt meritati. Pentru cei care vor merge pe acolo doar pentru vacante taxa este modica. Pentru mine care m-as duce la tara sa dau 50 de lei dus intors s-ar putea sa nu merite mereu.
-
dumbravaandrei, marţi, 14.05.2013 18:37
@Valdo: vorbesti ca sa nu taci... Faptul ca Bucurestiul si-a "garat" ani la rand investitiile straine, nu inseamna ca restul tarii este sustinut de Bucuresti. Si pot da mii de exemple care sa imi sustina parerea. Si iti dau doar cateva nume: Silcotub, Mechel, Arcelor, Delphi, AviTop si multe firme producatoare de carne, Dorna (care are 58% din consumul de apa plata si minerala din romania), fabrici de textile (Nu stiu daca stiai sau nu dar Armani, Gucci, Adidas si altii din teapa asta isi fac produsele la Botosani, au cateva fabrici pe acolo care produc de duduie) si ca sa nu mai zic de productia de material lemnos din judetul suceava... Dar asta este alta discutie.... Si nu e corect ca 17 milioane de amarasteni sa plateasca aceleasi taxe si impozite pentru confortul si aerele de "domni si domnite" a 2 milioane de concetateni.... platim deja prea mult pentru cele 588 de capete seci din casa poporului...
-
George, marţi, 14.05.2013 20:49
Avem deja vreo 4 taxe de drum (50 de bani la fiecare litru de benzina, timbrul de mediu, vigneta si acum taxa de autostrada)! Doar drumurile lipsesc! In Europa exista doua viziuni in ceea ce priveste constructia si circulatia pe autostrazi: in tari ca Ungaria, Austria sau Cehia exista vigneta iar in Italia sau Spania taxa de autostrada. Insa nicaieri cetateanul nu este taxat de doua ori pt. acelasi lucru. La noi se aplica ambele taxe, desi avem doar cateva petice pe care cu greu le poti numi autostrazi. Si mai mult decat atat, vigneta e obligatorie si pe drumurile nationale, adica alea construite de Ceausescu! Daca nici asta nu e tupeu...
-
Blaa..., miercuri, 15.05.2013 12:19
pai sunt 60 km de la comarnic la brasov, deci 1,5 euro
Citeste si
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembriePrețuri noua Skoda Elroq în România: start de la 35.000 euroNoua Skoda Elroq este acum disponibilă în România. Pe piața noastră, noul crossover electric de dimensiuni compacte propune un preț de pornire de 35.000 euro. Citeste tot
daca o mai exista euro pana terminati voi autostrada