Carlos Ghosn: "Vom avea producţie record în 2013, dar nu vom avea creşteri în Europa"
Carlos Ghosn, şeful Renault-Nissan, estimează o creştere a producţiei Nissan în 2013, cu toate că aceasta nu va fi resimţită şi în vânzările din Europa.
Carlos Ghosn, şeful Renault-Nissan, spune că se aşteaptă ca vânzările şi producţia Nissan să crească în 2013, cu toate că rezultatele de vânzări de pe piaţa europeană nu vor avea o creştere. Ghosn spune că nu se aşteaptă la îmbunătăţiri pe piaţa din Europa în viitorul apropiat, nefiind prognozate creşteri până în 2016. De vină pentru această situaţie este criza economică, care le-a răpit consumatorilor încrederea în siguranţa zilei de mâine, iar deruta cauzată de incertitudinea economică nu face decât să îngroape orice idee de achiziţie a unui automobil nou. La finele anului fiscal 2012, care s-a încheiat la finele anului 2013, vânzările de automobile Nissan pe piaţa din Europa şi Rusia au scăzut cu 8 procente, totalizând 660.000 unităţi.
Dintre toţi constructorii japonezi de automobile, Nissan depinde cel mai mult de piaţa din China, unde îşi obţine un sfert din vânzări. Ca volum de vânzări, Nissan este cel de-al doilea producător de automobile din Japonia, iar directorii companiei încearcă să mizeze pe piaţa din China. În ciuda prognozelor care anunţau o scădere a pieţei auto din China, Ghosn spune că vânzările Nissan pe această piaţă sunt în creştere şi că aşteaptă o recuperare a pieţei până la finalul anului curent.
În primul sfert al anului, profitul net al Nissan a crescut cu 46.1 procente, totalizând 1.11 miliarde de dolari. Marca niponă a reuşit să depăşească aşteptările anunţate de analiştii citaţi de Thomson Reuters I/B/E/S, care anunţau un profit de 100.8 miliarde de yeni, pe când profitul realizat de Nissan în această perioadă a reprezentat echivalentul a 110 miliarde de yeni. Nissan are o rată de creştere a profitului mai mică decât cea a rivalilor de la Toyota şi de la Honda, deoarece constructorul foloseşte mai multe componente de import pentru automobilele pe care le produce în Japonia, iar acest lucru îi împiedică pe cei de la Nissan să profite la fel de mult de pe urma scăderii yen-ului.
Via AutomotiveNews (înreg.)