Daimler avertizează: “Scăderea cererii pentru diesel și trecerea la motoarele electrice ar putea destabiliza furnizorii din industria auto”

Publicat joi, 15.02.2018 15:23 de Petre Barac

Grupul Daimler susține că o scădere a cererii pentru motoarele diesel și tranziția către vehiculele electrice ar putea echivala cu o destabilizare a furnizorilor săi, caz în care ar putea fi nevoie să le ofere susținere financiară.

După izbucnirea scandalului Dieselgate din 2015, când Volkswagen a recunoscut că manipula emisiile mașinilor sale, constructorii auto au fost presați să reducă nivelul de poluare cauzat de vehiculele cu motoare diesel.

Cei mai mulți dintre ei și-au anunțat intențiile clare pentru electrificarea gamei de modele. Spre exemplu, Daimler vrea ca toate modelele Mercedes-Benz să devină electrice pânâ în 2022, iar asta se poate întâmpla doar cu investiții considerabile din partea grupului.

“Introducerea electrificării pentru noile modele și tranziția clienților de la diesel la benzină au dus la situația în care Mercedes-Benz ar putea să ceară o rectificare a volumelor de componente pe care le primesc de la furnizori. Dacă furnizorii nu vor putea să se adapteze la noile condiții, există riscul ca ei să ceară compensații financiare”, potrivit unui raport al grupului Daimler.

Recent, grupul german a spus că profitul său din acest an va avea de suferit din cauza cheltuielilor pentru dezvoltarea unor noi tehnologii pentru mașinile electrice și autonome.

Totodată, raportul Daimler mai arată că instabilitatea politică și crizele locale sau regionale ar putea duce la scăderea disponibilității materiilor prime pentru producție și la creșterea prețurilor pentru acestea.

Via Reuters

 

  • mircea badea, joi, 15.02.2018 16:27

    pai pana acum au dormit? si vor doar mega profit tot timpul? hai sa varsam o lacrima pt miliardari in timp ce dieselul ne cancerizeaza.

  • Seth, joi, 15.02.2018 16:42

    Legile economiei de piata libere sunt clare: Adapteaza-te sau mori! Nimic nou sub soare.

  • Kirotractor, joi, 15.02.2018 17:16

    Corect, @m.b. - și-n plus parcă ar vorbi strigoiul lui Nea Nicu prin trompeta Daimler. Mai clar: păi nu reprezintă și ei, mercedesozaurii, una din tentaculele caracatiței kapitalizde? - aia cu piața liberă, cerere/ofertă, ba și faliment cînd n-ai neuronu-n stare de predicții valabile economic.

  • ACE - Craiova, vineri, 16.02.2018 08:59

    Tema este un pic ALTFEL....... De ce: 1) Se vor reduce numarul de piese care concura la realizarea sistemului de transmisie al unei masini cu cca. 40-50%, din simplificarea tehnologiei; 2) In schimb se vor schimba (imbunatati considerabil ) componentele de securitate, siguranta precum si gradul ocupational din interiorul masinilor. Radare, lasere, senzori, scaune care se vor roti in interiorul masinilor pentru a putea juca un joc in familie de ex. atunci cand aceasta va merge singura, sisteme de supraveghere/inregistrare video etc..... Vor dispare unii furnizori - cei care nu se vor adapta RAPID noilor tehnologii si evident, in contrapartida, VOR APARE MULTI ALTII care sa le ia locul.... TEHNOLOGIA ELECTRICA & AUTONOMA VA REVOLUTIONA INDUSTRIA AUTO si nu numai....