Daimler așteaptă pierderi uriașe în problema emisiilor diesel la Mercedes: costuri estimate la 30 de miliarde de euro
Daimler estimează că problema trucării emisiilor diesel la Mercedes îi va provoca pierderi totale de peste 30 de miliarde de euro, după ce autoritățile din Germania vor anunța decizia definitivă.
În toamna anului trecut, presa germană vorbea despre o posibilă amendă de un miliard de euro pentru Daimler pentru trucarea emisiilor diesel. La acea vreme, autoritățile ar fi descoperit dispozitive ilegale pe un număr de 280.000 de vehicule Clasa C și Clasa E.
Daimler avertizează acum că sunt mari șanse ca autoritatea KBA să anunțe că mai multe modele Mercedes au fost “echipate cu dispozitive interzise” pentru manipularea emisiilor.
În consecință, nemții și-au mărit provizioanele de la 23 la peste 30 de miliarde de euro, bani pe care se așteaptă să îi plătească drept amenzi, penalități și despăgubiri.
Până la finalizarea anchetei, Daimler se confruntă și cu altă problemă în Germania. Mai mulți investitori instituționali au dat în judecată compania și au cerut daune de 900 de milioane de euro pentru că Daimler le-ar fi ascuns informațiile cu privire la manipularea emisiilor, precum și riscurile și costurile ce derivă din folosirea acelui software, fapt ce încalcă legea pieței de capital.
Via Automotive News
-
ACE - Craiova, marţi, 25.02.2020 11:55
In anul de gratie 2018 da faliment marea banca de investitii Lehman Brothers din SUA....Auditorii intre 2001-2008 au fost marii auditori internationali Ernst & Young (platiti cu 100 milioane USD pentru SERVICII, ATENTIE - fara ghilimele). Paguba la data falimentului circa 100 miliarde USD!!!!! Ce cauta procuratura din New York?, in scurt timp?! Sa faca un aranjament cu acesti auditori sa mai ciupeasca si ei din banii incasati pentru SERVICII (NEoneste - sic)!!!!! Cine a pierdut bani?! Multi bani.....INVESTITORII!!!!!! Sefii bancilor si cei ai auditorilor, care au VALIDAT desfraul - evident pentru "PERFORMANTE" - luau, ANUAL salarii si bonusuri uriase!!!! http://www.ziare.com/afaceri/stiri-afaceri/ernst-young-acuzata-de-falimentul-lehman-brothers-1063480 GHICI CIUPERCA CINE VA PLATI ACUM, in cazul MERCEDES BENZ?! Portarul fabricii, proprietarul chinez, investitorii de pe bursa, directorii MB????
-
mercador, marţi, 25.02.2020 12:14
Ca si 90% dintre proprietarii de Mercedes...fatarnicie. Sa avem imagine ca restul nu conteaza. Respect total. Fanii supraevaluatei firme sunt in delir. Iti vine greata.
-
ACE - Craiova, marţi, 25.02.2020 12:19
Scuze, era vorba de anul 2008 nu 2018....Corectati, va rog.
-
Clique, marţi, 25.02.2020 15:25
Nu înțeleg de ce ți-ai cumpăra o mașină ca C klasse sau E Klasse cu motorizări pe motorină, când motoarele benzină au consumuri decente și mai puține probleme ca un diesel în general aka. ( EGR, DPF, turbo și injectoare ) Să nu se înțeleagă greșit, respect firma Mercedes, însă în ziua de azi motorizările diesel pe modelele A, B, C și E nu le mai văd rostul. Diesel e de înțeles pe mașinile grele și suv-uri, dar în rest....
-
Ynectryc, marţi, 25.02.2020 15:59
@Clique De ce nemtii mananca varza/cartofi cu carnati/ciolan la ce venituri au? Cam asa si cu dieselurile pe masini de lux. Dispozitivele astea de trucat imi amitesc de stirile din ultimile luni cand s-a anuntat ca s-a inventat plasturele anti-partz, plasture care blocheaza mirosul. S-ar vinde bine tinand cont de varza cu carnati. No pun intended.
-
joe, marţi, 25.02.2020 17:08
Toti liderii lumii occidentale,,sunt impotriva comunismului,dar mananca mana de lucru ieftina si se profitul ,pe paine,in China!
-
inexorabil, marţi, 25.02.2020 17:52
Hopa! AM, iacă, vreau să aud un motiv plauzibil pentru care textul meu de aici a plecat în explorarea planetei Marte. Sper însă să nu fie ce-mi imaginez eu…
-
inexorabil, marţi, 25.02.2020 21:36
Reiau…şi mai ţineţi-vă “foarfeca” în teacă. Mi-ar plăcea să cred că n-am revenit în anii ’50 (deşi chiar într-acolo ne îndreptăm cu toţii, pe toate meridianele şi paralelele Globului, în pofida faptului că suflăm energic în goarna “de Dreapta”). *Totuşi, nu vi se pare penibil (ba chiar de râsul curcilor) ca, în anul Creaţiei 7528, să ne mai punem problema “moralităţii”, “verticalităţii”, “probităţii”, “conştiinţei” (inclusiv pe arie auto) bla-bla-bla ? De exemplu, eu, unul, fug ca dracu’ de tămâie de şnapanii din piaţă (care nu te mai “ard” la cântar, dar tind să-ţi “aleagă” numai bucăţile mici şi prăpădite, la acelaşi preţ cu cele normale) şi atunci mizez pe hypermarket-uri, care te ademenesc cu libertate “totală”, dar, după ce trec de casă, mă întreb, revoltat, pe ce am aruncat două, trei sute de lei, dacă de abia am acoperit fundul coşului (care nu-i redus ca dimensiuni originare) şi constat, tâmp, că tot n-am luat ce-mi trebuie. Fur, deci exist – ar fi conchis Descartes, dacă s-ar fi bucurat de privilegiul de a se fi născut în vremurile noastre “avansate”. PS. Furtul pe care îl incriminez nu se referă strict la bani/bunuri…*
-
Marius, marţi, 25.02.2020 22:21
No.1 la vanzari premium :)) Mno dragilor, asa se fac afacerile peste tot:)) Un fel de PSD, mintim poporul cu televizorul. Reclame si display-uri frumoase. Si cine plateste pana la urma??? Clientiii prosti, ca si in cazul VW,Audi, BMW:)) Spor la cumparaturi.
-
@Marius, miercuri, 26.02.2020 08:30
N-am auzit sa se planga vreun client al Mercedes vw audi bmw! Plang numai tu cu ochii la struguri. Sunt prea sus, intelegi?
-
marius, miercuri, 26.02.2020 11:49
nu stiu care marius este dar clar nu sunt eu ,trucat netrucat mercedes e mercedes baga caldura in 2 minute ,pe cand restul sunt baliverne ,detin e-klasse 4 matic am plinul mereu facut ,detin un radar supercat solar,minuscul depasesc doar pe discontinua,in rest nu ma intereseaza ,cum stai intr-un mercedes nu stai in nici una ,as zice ca doar audi se ma apropie de mercedes ,bmw inca are levier de frana
-
Marius, miercuri, 26.02.2020 19:20
Acri tare sunt strugurii. Sunt posesor de XC90 T8 :) Si cum zicea si celalalt Marius ca Mercedes e Mercedes si se incalzeste in 2 minute, la Volvo e putin diferit: masina are preincalzire si nu se incalzeste in 2 minute ci are deja 22 de grade inauntru cand ma urc in ea, are volan si scaune incalzite deja, deci Mercedes e putintel in urma :)) Succes la platit extra. Va dati seama ca Mercedes va creste preturile produselor, serviceului si pieselor ca sa-si acopere amenzile, nu dau ei din buzunar ci tot voi :))
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Intersant, asa usor se vorbeste de 30 mld euro, iar pentru o problema asa de grava nu este nominalizat niciun responsabil-persoana fizica. Poate fac si astia ca pe vremuri la PCR, "s-a gresit tovarasi". Pe de alta parte, nu i-as plange prea tare, la ce preturi practica. Poate le mai umfla putin, ca si cum nu ar fi destul, si isi mai scot din pierderi. Despre onoarea patata, ca si in cazul VW, se pare ca nu prea conteaza.