Presa germană: Daimler riscă o amendă de un miliard de euro pentru trucarea emisiilor diesel
Daimler ar putea primi o amendă de un miliard de euro pentru trucarea emisiilor diesel, potrivit informațiilor apărute în presa germană. Autoritățile ar fi descoperit dispozitive ilegale pe un număr de 280.000 de vehicule Clasa C și Clasa E.
În urmă cu câteva săptămâni, Daimler își anunța investitorii că se așteaptă la pierderi de 1.6 miliarde de euro în al doilea trimestru din 2019. Printre cauzele invocate se numărau și problemele cu emisiile diesel pentru mai multe modele Mercedes, semn că Daimler se aștepta la o amendă din partea autorităților.
Publicația Der Spiegel susține că amenda va fi cuprinsă între 800 de milioane și un miliard de euro, pentru că Daimler ar fi trucat emisiile diesel pe mai multe modele Mercedes.
Potrivit presei germane, autoritatea KBA ar fi descoperit dispositive ilegale pe un total de 280.000 de vehicule Clasa C și Clasa E.
Autoritățile spun că investigația este în desfășurare și nu va fi finalizată până la sfârșitul acestui an. Daimler nu a dorit să comenteze pe marginea subiectului.
Via Reuters
-
Vali, sâmbătă, 10.08.2019 16:08
Si cand ma gandesc ca eram mic si auzeam: In lume exista Mercedes si alte masini :) Intre timp am mai crescut, am mai citit si am ales Toyota si Volvo si nu-mi pare rau deloc vazand cum evolueaza industria auto germana :)
-
Mihai, sâmbătă, 10.08.2019 16:28
Cum adica "investigatia e in desfasurare si nu va fi finalizată până la sfârșitul acestui an" ??? Adica ii anunta din timp si poate recehama in service si fac un update de software ca sa iasa basma curata ??? Asta e magarie pe fata !!! Tipic german de acum. Pai e foarte simplu: masinile au service anual de facut, la fiecare service se face si un update software si se scoate softul mincinos si apoi reise ca de fapt Mercedes nici nu a folosit soft decat pe vreo 5 masini si doar asa de proba ca sa vada cum merge :)) Prea tari germanii astia cum isi apara natia.
-
VJ, sâmbătă, 10.08.2019 23:00
@PMC Hai sa nu exageram! Nu cred ca sunt multi consumatori care se simt inselati. Cel putin eu nu ma simt inselat deloc. Ultimul lucru care ma interesaza la o masina este cat polueaza, si cred ca multi sunt la fel... Pe mine nu ma intereseaza cat polueaza o masina, pe mine ma intreseaza alte lucruri la o masina, care cred eu ca-s mai importante... Ca sa zic asa, ma doare in p.... de cat polueaza. Tu ce castig ai daca masina ta in loc sa polueze X g/km, polueaza Y g/km? Nu cred ca ai nimic de castigat! Si nu cred ca clientii se simt inselati, poate niste autoritati au fost inselate. Pana la urma aceste soft-uri au fost introduse pt a pacalii niste teste, nu pt a ii insela pe consumatori. Numai cei care vorbesc din ura si sunt hateri masini nemtesti pot spune asta ca au fost insealti consumatorii... Repet, cel putin eu nu ma simt inselat deloc. Si se vede din vanzari ca, clientii nu se simt deloc inselati. Multi au spus ca vai... vanzarile lui VW vor scadea mult dupa Dieselgate, dar uite ca tot pe primul loc sunt. Asta arata ca, clientii nu se simt inselati. Din pacate multi vorbesc mult si p.r.0.s.t. Iti apreciez majoritatea comentariilor de-ale tale, dar acum cu acest comentariu ai dat-o de gard. Si chiar vanzariile te contrazic! Cred ca vorbesti doar pt ca esti hateri masini nemtesti.
-
@VJ, duminică, 11.08.2019 00:35
Dar tu cum te consideri cand cumperi un produs cu niste specificatii : X CP si Y cuplu si dupa un update ca sa se rezolve o marlanie vezi ca masina nu mai trage la fel (a pierdut si Cai si cuplu). :) Daca tu nu te simti inselat, atunci e bine, bagati copii in garaj si porneste masina care nu te intereseaza cat polueaza. Tu nu te intrebi de ce se fac astea daca poluarea nu ar fi o problema??? Adica de ce sa mintim, daca nu am fi afectati de asta? Nu ti se pare ca abia respiri cand stai in traficul infernal din Bucuresti la ora de varf? Deschide geamul si inspira adanc daca iti place putoarea de diesel.
-
VJ, duminică, 11.08.2019 01:16
@@VJ Ce spui tu este total altceva... Eu vorbeam de ceea ce priveste poluarea. Iar de ceea ce spui tu de CP si Cuplu mai mic, de asta este vina noua legislatie europeana care ne baga pe gat "problema poluarii". Du-te si canta la masa celor de la Bruxelles, nu aici! Si oricum tot aia e, daca iti iei o masina care respecta standardul de poluare impusa de UE, care pana la urma tot o sa aiba cp mai mici, sau ca iti duci masina la resoftare si pe urma resoftarii sa ai cp mai mici. Deci ce spui tu acolo este fix-pix. Si in alte ordine de idee, n-am auzit pe nimeni pana acum sa fi murit de poluarea de la masini. Sau stai asa... tu stii ca si folosirea internetului polueaza?? Pai daca te interseaza de poluare atunci nu mai folosi nici internetul, ca altfel vei fi doar un !p0crit.
-
ACE - Craiova, duminică, 11.08.2019 07:52
HOTIA E HOTIE - indiferent CINE o face. Problema are doua variante: 1. Marii producatori, in loc sa investeasca miliarde de euro in dezvoltare tehnologica - CU BUNA STIINTA - au apelat la firma BOSCH - "sa-i ajute" in realizarea dispozitivelor, softurilor de trucare etc.... 2. Firma BOSCH s-a oferit sa vanda - cu doar cateva sute de milioane de euro - probabil - SCHEMA DE INSELAT cumparatorii & autoritatile privind consumul REAL al masinilor..... O FI VORBA DOAR DE CELE DIESEL ...?! Ma indoiesc..... Pe de alta parte exista producatori care - cel putin pana in acest moment - separe ca - NU AU INSELAT consumatorii: -TOYOTA; -TESLA; - MAZDA - posibil si altii Acestia au fost "PROSTII" sau "DESTEPTII" ?!
-
inexorabil, duminică, 11.08.2019 09:12
Substratul subiectului se referă exclusiv la…minciună, @VJ. Prin urmare, nu contează cine şi cât poluează, cine şi ce câştigă, cine şi de ce acceptă, cine şi de ce moare. Ai minţit o lumea întreagă doar pentru a-ţi proteja interesele financiare…atunci ai săvârşit o crimă! Considerată astfel în toate limbile pământului. Aaa, că această crimă nu este pedepsită prin lege sau nu la nivelul cuvenit…da, putem discuta trei zile şi trei nopţi pe temă. Oricum ar rezulta doar o logoree, câtă vreme efectele morale ale crimei…perpetuează nestingherite. La urma urmei, lumea de astăzi, în ansamblul ei, este împachetată în minciună: politică, juridică, economică, socială, culturală, confesională…de toate felurile (era să zic “pentru toate gusturile”). Tragic este că multi-minciuna o tolerăm cu toţii…Ba chiar trăim de pe urma ei. De ce? Simplu: din cauza sindromului global al “celor trei C” (pe care l-am dezbătut cu @Edikkk) : CONFORMISM-COMODITATE (cerebrală)-CONFORT. Minciuna joacă rolul de lubrifiant al acestui tri-supozitor. “Clienţii (tipici) de VAG/Daimler nu se simt înşelaţi”…Cumva doar în cazul în care ţi se provoacă (evident, fără vina ta) o daună imensă, care îţi periclitează vădit viaţa organică şi care te transformă efectiv în muritor de foame sau te marginalizează socialmente, se poate concluziona cu certitudine că ai fost frustrat în libertăţile şi drepturile tale civice? Mă surprinde tare neplăcut să iau cunoştinţă de o asemenea “gândire”…Ca să apelez la o singură analogie (sper să fie sugestivă), dacă, pe stradă, mă abordează nişte sectanţi şi eu le permit să-mi toarne în urechile…minţii otrava eretică, atunci “nu-i nicio problemă”, că doar ei nu intră în conflict cu “prevederile constituţionale/legale”, dar, dacă, puţin mai încolo (şi ca timp, şi ca distanţă), mă tâlhăreşte careva din senin, ba încă mă şi lasă lat de pe urma loviturilor, atunci doar acela este, după standardele mele de responsabilitate socială, infractor. Pe care să-l vreau nu doar înhăţat, ci şi condamnat.
-
Green_Alex, duminică, 11.08.2019 10:26
@VJ, minciuna unui producator auto implica cel putin 2 lucruri: 1.aspectul moral al problemei, care inteleg ca pe tine nu te deranjeaza (atata timp cat nu crezi ca frauda te afecteaza direct). Aici fiecare are busola lui morala, nu e nimic de explicat. 2.aspectul tehnic: mare parte a parametrilor masinii pe care ti-o vinde sunt declarati de producator si atat, nimeni nu-i verifica. Daca a mintit la emisiile de CO2 poate a mintit si la altele care te pot afecta. Daca de exemplu dupa primul lot de masini (care se testeaza de EuroNCAP) decide sa schimbe otelul cu unul mai ieftin? Mai sunt si alte aspecte de exemplu cel comercial dar nu intru in detalii. In alta ordine de idei asta cu poluarea care nu te afecteaza pe tine este o mare gogorita. Poate nu ai fost in orase foarte poluate sa vei cum te poate afecta. In europa nu simti poluarea tocmai pentru ca au fost unii care de multi ani s-au gandit la efectele poluarii si au impus niste reguli. Acum ne da mana sa injuram UE pentru normele impuse, dar daca nu ar fi impus ei regulile acum altfel respiram. Dar treaba functioneaza doar daca toti locuitorii contribuie. Problema este similara cu vaccinarea unde sunt cate unii care insista ca nu e nevoie de x vaccin pentru ca boala nu mai exista in spatiul respectiv. Pai nu mai exista tocmai pentru ca s-au vaccinat toti. Si cand un procent de mare refuza vaccinarea apare epidemia.
-
PMC, duminică, 11.08.2019 13:00
@VJ: Nu-mi vine sa cred ce citesc. Asadar nu te deranjeaza ca esti mintit sa cumperi un produs marketat ca "verde" chiar daca nu e asa. Interesant. Sunt atata de multe motive pentru care gresesti, incat mi-ar fi greu sa le insir aici intr-un comentariu. Totusi, unul mai important: pai daca mint cu gazele, ce te face sa crezi ca nu mint si cu puterea motorului, si cu consumul, si cu farurile, si cu scaunele, si cu dimensiunile, cu tot? Intelegi oare despre ce e vorba? Despre minciuna ca practica generalizata a unei comanii de talia Mercedes. Daca minteau cei de la Tata Motors nu te mirai si poate nici nu bagai in seama. Dar cum sa aiba o politica de inselare a reglementarilor UE si US tocmai MERCEDES???? Nu vezi absurdul situatiei? Pe tine te doare in pix de poluare, si pe mine de altfel, nu cred o iota din cretinismele cu incalzirea golbala antropogena, dar minciuna ca politica de companie, cand e vorba de Mercedes MAI ALES, asta nu poate sa nu ma irite la maximum. Mai ales dupa scandalul VAG, provocat tot de germani, mai ales dupa consecintele financiare uriase pe care le-a avut mizeria pe care au facut-o. Nu stiu ce varsta ai, probabil ca esti foarte tanar, dar daca asa au ajuns oamenii sa gandeasca, daca nicio lege si respectarea ei nu ne mai intereseaza atata timp cat nu ne afecteaza in mod direct, daca la gradul asta de relativizare morala am ajuns, apai in cazul asta imi vine si mie sa spun ca ala "Opriti planeta, vreau sa cobor!". Spui mai jos ca de vina sunt cei de la Bruxelles cu reglementarile lor absurde. De acord! Asa e, aia sunt primii vinovati si in general asa se intampla cand legile ce privesc domenii tehnice, de specialitate, extrem de complexe, sunt scrise de niste unii care nu au nici macar studii tehnice. Legi referitoare la Noxe si CO2 scrise de ecologisti pe criterii ideologice. Clar ca aia sunt vinovati. Dar o companie ca Mercedes nu trebuie sa recurca la minciuna si la trisat, la fentat legea ca un interlop sau avocat fara scrupule, numai ca sa se mentina in topul vanzarilor de masini premium. Daca nu sunt capabili sa intruneasca acele norme impuse, nu e nicio problema, e clar ca normele sunt scrise cu picioarele. Trebuie sa spuna public chestia asta, sa lupte pentru domolirea cretinetzilor de la Bruxelles, nu sa se comporte ca un infractor. In fine, multe de spus, dar in niciun caz, asa ceva nu se face. Nu se face de catre nicio companie serioasa, apai de Mercedes?!
-
PMC, duminică, 11.08.2019 13:22
*recurGa @Green-Alex: In Europa se respira un aer infinit mai prost decat in US. In timp ce birocratii de la Bruxelles au concentrat normele Euro pe emisiile de CO2, in mod total aberant, de ras chiar, autoritatile din US s-au concentrat pe emisiile de NOx. Pentru ca din nou, America e o tara care se gandeste si isi apara cetatenii. UE e o masinarie institutionala care se gandeste la profiturile ONGurilor si diversilor producatori, la profiturile uriase obtinute din probleme inexistente, din "aflat in treaba" de dragul planetei si cu niste rezultate imposibil de cuantificat. Legat de CO2, combaterea acestui gaz (care in atmosfera are o concentratie de 0,04%) e absurda si fara absolut nicio dovada ca o crestere nivelului sau provoaca dezastre. In istoria planetei au existat perioade cu nivele mult mai mari ale CO2, pe vremea cand nu exista nici tzipenie de motor Diesel sau Otto. Sau de locomotive cu aburi macar.
-
@VJ, duminică, 11.08.2019 18:45
Inseamna ca e o conspiratie asta cu Diesel Ban in multe orase din Germania, Anglia, Franta :) Se plictisesc unii si au bagat niste taxe, asa de ochii lumii, ca doar dieselul e bun :) Ai si tu dreptate, nu moare nimeni direct de la poluare, moare in timp...
-
Kotegaeshi, duminică, 11.08.2019 21:51
Atata timp cat aceasta tehnologie (diesel) este adusa de unii la nivelul de tehnica absoluta , si baga milioane in buzunarele unora, constructorii vor face tot posibilul sa scoatea profit maxim. A fost VAG,Fiat -Chrysler,Ranault acum Mercedes.....Toti producatorii de motoare diesel pacalesc emisiile. Iar noi punem botul la vrajelile spuse de ei.
-
zarnesteanu, luni, 12.08.2019 00:53
Cateodata simt ca nu mai am vointa sa scriu. Sunt prea multe de explicat iar la un moment dat experienta de viata necesita prea mutle cuvinte si iti dai seama ca trebuie traita pentru a fi inteleasa. Doar Dumnezeu si Sfanta Treime sunt perfecti. Atat. La nivelul nostru de muritori de rand, suntem cu totii, fara exceptie supusi ispitelor, greselilor, si caderii in pacat. Indiferent sub ce forma. Cand aud expresii Mercedes si restul, sau nemtii sunt cei mai buni, japonezii cei mai harnici, samd, imi vine sa plec si sa-mi vad de ale mele. Am crescut de mic copil cu ochii in sus la Germania. In casa radioul era inchis sau comutat pe alt canal daca era muzica populara. Jodlere si Deutche Schagern erau totul. Era alegerea absolut fireasca in selectia de muzica a tatalui meu. Uneori mai scapau niste country music, ballads, folk sau 60-70 rocks. Pe urma am crescut si am ajuns sa vad lumea pe picioarele mele, cu ochii mei. Primul dus rece l-am avut cand un mecanic neamt, crescut si educat in impecabila Germanie a incercat sa ma fure la schimbul unui sensor de oxigen. Cand m-am dus la el a doua zi si i-am aratat check engine light-ul s-a dus urgent la dealer si mi-a cumparat un sensor nou si mi l-a inlocuit. Fara nici ceam mai mica obiectie. Pentru mine a fost revellatia. Si nemtii fura. De ce? Pentru ca sunt oameni ca si noi si cad in pacat exact ca si noi in fata banului sau ispitelor. Comparativ cu mizeria comunista, da, Gernania era departe. Dar astazi suntem cu totii liberi, putem trai si invata de la ei. Iar realitatea ne spune ca nu sunt cu nimic mai presus sau mai prejos ca noi. Ma doare enorm sa vad cum ne guduram ca niste catei fara coloana vertebrala de cate ori vine un neamt sau un american in Romania. E foarte drept ca suntem primitori, Dar mirosul banilor ne face de multe ori sa uitam educatia de acasa si morala crestina. Cine are impresia ca Mercedes sau oricare corporatie de varf germana nu are oameni supusi greselilor, e intr-o mare negare. La fel si cu japonezii. La fel si cu coreenii, Sau orice natie de pe pamantul asta careia simtiti nevoia sa va inchinati. Inca un aspectl. Am lucrat aproape toata viata, si fara exceptie de cand am venit in America de Nord, in R&D (cercetare-dezvoltare). Am ani de zile experienta in proiectare si dezvoltare de produse pe o arie larga din industrii foarte variate intre care automotive si aerospace. Va spun cu mana pe inima ca indiferent cat de bine arata o firma pe dinafara si oricat de performante sunt produsele ei, pana sa ajunga pe piata sunt o gramada de incercari, de reusite si esecuri, pana cand ceva are cap si coada si poate fi pus in mana publicului. E un efort uneori supraomenesc sa gasesti solutia ideala, sa treci de birocratie si orogoliile umane, de brambureala si dezordinea dintr-o firma. Cele mai bine puse la punct firme sunt cele militare, aerospatiale si auto. Cu cat corporatiile sunt mai mari cu atat au procese mai bine documentate dar in acelasi timp sunt foarte lente in introducerea de produse noi. Au o flexibilitate foarte redusa. Ca sa aliniezi o generatie de motoare la niste norme noi de poluare, implica un efort ingineresc considerabil, cu atat mai mult cu cat normele astea sunt impinse dincolo de posibilitatile tehnologice ale momentului sau ale firmei in cauza. Costurile sunt iarasi un factor major. Si vine o clipa in care cineva din consiliul de conducere clacheaza sub presiunea sefilor, din teama de a nu-si pierde bonusurile sau jobul. Si atunci se ajunge la situatii gen Dieselgate. Cine are impresia ca doar nemtii au fost prinsi cu ocaua mica, e afacerea lui. Poate sa ventileze pe aici pana i se arde motorul. Fiecare firma minte sau a mintit in felul ei. Din Japonia si pana in Anglia plus US/Canada si mai departe, toti mint mai mult sau mai putin. Fiecare are cel putin un test tras de par si cifre manarite din lipsa de experienta sau cu buna stiinta. Si-atunci care e concluzia la sfarsitul zilei? Care mai e diferenta intre nemti si restul? Diferentele sunt !!! Important este sa iti dai seama ca nimeni nu e perfect, si ca exista calitati diferite de la un produs la altul. Dar e foarte important sa nu indealizezi ceea ce iti place sau ceea ce cumperi. Si pe urma sa vii pe internet si sa umpli de maro tot de e diferit de tine. Da, sunt natii care sunt clar mai educate, mai stilate si mai civilizate decat altele. Dar nici una nu e perfecta. Atata timp cat avem asta in vedere, eu cred ca putem, rational sa ne ajustam asteptarile la realitatea din jurul nostru. Indiferent ca vorbim de satul natal, de judetul, tara sau continentul pe care traim. Amenda initiala era de 1.6 mil de euro. Pe urma s-a vehiculat 1.12. Acum e vorba de 800-1000 mil. Sunt curios in final daca chiar vor mai plati ceva si cat.
-
VJ, luni, 12.08.2019 04:38
@PMC Dar ce te face sa crezi ca, daca cei de la Mercedes sau VAG au mintit cu poluearea, acumvor mintii si in ceea ce priveste alte situatii/lucruri? Hai sa nu gerneralizam! Iar ei nu au introdus acele softuri cu intentia de a-i mintii pe consumatori, ci pt a fenta anumite legi care asa cum ai scris si tu, ca sunt facute de unii care poate nici n-au studii tehnice, ci doar pe criterii ideologice. Acum hai sa intram in viata noastra cu zi de zi... nu cred ca nu i-ai mintit pe parintii tai nici macar o singura data in viata. Insa daca i-ai mintit o data, vis-a-vis de o chestie, asta nu inseamna implicit ca acum o sa-i mintit in toate situatiile... E, asa e si in cazul Mercedes sau VAG. Deci, hai sa nu generalizam! Sa tragi aceasta concluzie ca, daca au mintit intr-o chestie acum vor mintii si in alte chestii, asta denota o ura, si dovedesti ca esti doar un hater masini nemtesti.
-
Green_Alex, luni, 12.08.2019 14:57
@VJ in principiu cam asa functioneaza increderea. Merge pana la prima minciuna confirmata. De acolo tinzi sa nu-i mai crezi. Si nu te gandi ca noxele sunt altceva decat siguranta sau performanta, toate sunt bani. Firmele astea au preferat sa fure pentru a nu investi in cercetare, e atat de simplu.
-
VJ, marţi, 13.08.2019 04:48
@Green_Alex Da, in principiu asa functioneaza incredera. Doar ca, ei nu s-au folosit de acele soft-uri pt a-i pacali pe consumatori, ci pt a pacali niste teste si pt a fenta niste legi, date de niste oameni care n-au studii tehnice in domeniul auto, ci sunt doar niste simpli oameni de politica... Asta nu vreti sa intelegeti voi! Ar trebui sa faceti distinctia dintre a fenta niste teste/legi si a-i insela pe consumatorii.
-
PMC, marţi, 13.08.2019 10:29
@VJ: man, sper ca in viata nu te conduci dupa principii/reguli asa de laxe. S-o luam altfel: daca te insala nevasta, o sa mai ai incredere in ea vreodata? O s-o mai lasi sa mearga "cu fetele in oras" sau mai rau, in excursie, singura? :) Ce a facut Mercedes e cam ce ar face o calugaritza care curvasareste. Nimeni, niciodata n-o sa mai aiba incredere in ea, tocmai pentru ca s-a jurat in biserica sa respecte perceptele religioase, morale si sa nu faca nimic din ce fac muritorii de rand necredinciosi. Asa e si cu Merc: monumentul de seriozitate, definitia lucrului bine-facut, brandul nr 1 la vanzari premium, punctul de reper, referinta de calitate si seriozitate s-a dovedit un mincinos de rand si a mintit ca un infractor recidivist cu premeditare, a institutionalizat minciuna si inselatoria la fel ca orice individ certat cu legea. Increderea se castiga greu, cu munca sustinuta, in zeci si sute de ani, si se pierde la prima magarie, MAI ALES cand e facuta perfect constient, planificat, detaliat si pe indelete. Au transformat lucrul bine-facut in inselatoria bine-facuta, in prosteala gandita in cele mai mici detalii. Nu stiu daca realizezi: aici nu e "o scapare", un typo pe ceva fisa tehnica, din cauza caruia compania a fost "trasa intr-un scandal". Nu. Aici a fost o echipa intreaga de specialisti de prima mana care in loc sa se zbata pentru un produs final tot mai bun si mai performant, s-au pus laolalta ca sa insele cat mai multi clienti fara ca nimeni sa se prinda de asta. ASTA e chestia scabroasa, asta e detaliul care ii scoate din minti pe oamenii care inteleg grozavia mizeriei. De asta spuneam ca din toata povestea asta, singura mea speranta e ca lumea o sa se convinga odata pentru toata lumea ce caracter au germanii. Daca au fost altfel in istorie, acum NU mai sunt asa. Daca macar atat ar ramane din toata mizeria asta, tot n-ar fi fost degeaba.
-
Meteorologogu, marţi, 13.08.2019 13:39
Mercedes, the best or nothing ? :) Foarte interesant ca dupa toate scandalurile inca ma sunt fani ai unor marci care sunt gata sa bage mana in foc pt ei. Atunci cand singurul scop este profitul este normal sa se ajunga la astfel de situatii. Celor care spun ca exista Mercedes si alte masini pot sa le spun cateva lucruri - cutiile de Merc sunt facute la Cugir, si Merc-urile sunt montate tot de oameni, sunt zone unde au o imagine f proasta si pot sa confirm personal ca si la Merc canta greierii :) Asa ca inainte sa va luati o masina ignorati brand-ul si analizati datele/faptele. Nu va mai lasati pacaliti de sloganuri, pe banii vostri
-
VJ, miercuri, 14.08.2019 02:18
Interesant este faptul ca, producatorii auto dau cifre mai mici in ceea ce priveste consumul de carburant, decat consuma in mod real. Si fiecare sofer stie asta... ca nu prea poti scote cifra aia data de producator in ceea ce priveste consumul. Acum insa cu noul standardul WLTP s-a mai micsorat diferenta dintre consumul real si cel dat de producator. Insa cand vine vorba de consum (care zic eu ca pt consumatori este mai important decat poluarea) nu se mai face atat tam-tam pe tema asta si constructorii nu mai sunt facuti cu ou si otet, nu mai sunt considerati niste inselatori... Pai cum facem?? Brusc nu ne mai interesaza ca suntem inselati? Acceptam sa devenim !pocriti si sa folosim dublul standard? Ca vai in ceea ce priveste consumul nu ne intereseaza daca producatorii ne inseala, dar in privinta poluarii, da, ne intereseaza ca suntem inselati?? Pai cum vine asta! N-am auzit pe nimeni sa-i fi acuzat pe producatori ca inseala consumatorii pt ca cifrele pe care le dau ei nu coincid cu cifrele reale? Ia zi @PMC, cum sta treaba acolo cu consumul? Cum facem in cazul consumului, acceptam inselarea, dar in cazul poluarii nu? Acceptam sa fim !p0criti, desi militam pt moralitate?
-
Kotegaeshi, vineri, 16.08.2019 14:29
America segandeste si isi apara cetatenii! Spune-le asta americanilor care in tufisuri sau pe strazi. Majoritatea au ajuns asa pentru ca nu si-au putut plati spitalizarile. Au trebuit sa-si vanda casele si acum sunt cu miile prin tufisuri. Doar bautura si drogurile le-au mai ramas.Isi apara cetatenii.....Halal!
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Astia sunt germanii si seriozitatea lor legendara. Caracterul lor. "Dom'le, cand germanul face o treaba, o face calumea!" Mda... Poftim lucru bine facut, german dom'ne! :) Stiu, generalizez, dar cand e vorba de Mercedes, cred ca sunt perfect indreptatit sa generalizez. Germania ESTE Mercedes si Mercedes ESTE Germania. Cand a fost VW a fost destul de naspa pentru ca e totusi, unul din producatorii care e pe primul loc la vanzari. Dar cand e Mercedes, insasi definitia lucrului german bine-facut, cand e Mercedes e infinit mai rau. Eu sper sincer ca acea amenda se va materializa intr-adevar. Altfel asta va fi practic inca o invitatie pentru altii sa triseze si sa-si bata joc de consumatorul care se indatoreaza uneori pe 10 ani si mai mult sa plateasca un asemenea produs, convins fiind de calitate si siguranta. PS: Cum sa mai ai incredere in ceva, cum sa mai ai un punct de referinta, care mai pot fi reperele unui tanar 2019, cum sa nu te imbolnavesti de cinism incurabil cand vezi asa ceva?