Dacia simte acut nevoia unei autostrăzi Pitești-Sibiu: "O autostradă ar deschide porțile și ar rupe și bariere mentale"
Una dintre marile probleme semnalate în utimii ani de Dacia, lipsa unei autostrăzi care să lege Transilvania de Muntenia, este o reală problemă socială. "Oamenii ar putea să lucreze în alte zone decât cele în care locuiesc", spune Cornel Olendraru, directorul Uzinei de Vehicule de la Mioveni.
O autostradă care să lege Piteștiul de Sibiu nu este un moft al industriei din România, ci o nevoie socială națională, pentru că o șosea de acest tip ar facilita deschiderea spre diferite locuri de muncă pentru cei din Ardeal sau pentru cei din Muntenia. Aceasta este opinia lui Cornel Olendraru (foto), directorul Uzinei de Vehicule Dacia, care consideră că avantajul o autostradă ar trebui să fie "o prioritate care nu ține neapărat de business".
"Renault e un actor major pentru economia românească, dar din păcate în zonă nu sunt mulți astfel de actori. O autostradă Pitești-Sibiu ar permite o mobilitate care ar mai relaxa puțin discuția asta. Zona Sibiu-Brașov e una foarte activă, acolo se fac angajări. Anul trecut, prin Mediaș, exista un grup care angaja 2000 de oameni. În mod sigur, în condițiile în care ar exista posibilitatea de mobilitate și de deplasare rapidă dintr-o zonă în alta, ar putea să apară ideea plecării și stabilirii în altă parte. Știind că te poți întoarce în fiecare săptămână foarte rapid", consideră oficialul Dacia, care susține că există o problemă reală a izolării actorilor din industria auto și a oamenilor angajați care muncesc pentru aceștia.
"Pot exista lucruri făcute în comun cu Ford"
"Oamenii de la Mioveni nu-și imaginează nimic altceva în afară de Dacia. Ceea ce nu este ok, pentru că dacă ar exista o emulație diferită, Ford ar putea să fie mai puternic. Pe de o parte te poți gândi că Ford este o amenințare dacă se întâmplă asta, dar este și o oportunitate", spune Olendraru, care explică: "Pot exista lucruri făcute în comun cu un alt actor din industria de automobile. Pot să fie atrași furnizori, sunt multe lucruri care se pot face în colaborare. Atunci când există un singur actor izolat de infrastructură, împarți tot binele, dar împarți și tot răul. Ne uităm la Ungaria. Are mulți actori din zona auto pe piață. Avem Mercedes, avem Audi, avem Suzuki", spune oficialul de 45 de ani care conduce activitatea Uzinei de Vehicule de la Mioveni din octombrie 2013.
Una dintre problemele legate de autostrăzile românești este, spune Olendraru, "lehamitea" la care a ajuns publicul după articolele din presă care acuză neregulile de construcție ale unor porțiuni din Autostrada Transilvania. "S-a ieșit în presă și s-a vorbit mult despre probleme. Sigur, e bine că aceste probleme sunt semnalate, sunt lucruri care trebuie spuse. Pe de altă parte, impresia generală este că n-a meritat să se facă. Sub nicio formă nu trebuie ajuns la această formă de lehamite. Oricâte probleme ar fi, acel drum există și se merge pe el", consideră Cornel Olendraru.
Uite ca in anul 2015 autoritatile nu inteleg importanta infrastructurii