Dacia sărbătoreşte 15 ani de mariaj cu Renault
În anul 1999 Renault scria o pagină importantă din istoria României după ce achiziţiona brandul autohton de automobile, Dacia. În prezent, decizia s-a dovedit a fi una extrem de bună, Dacia fiind o prezenţă iubită în Europa.
Deşi puţini ştiu, ziua de 2 iulie 1999 trebuie înscrisă în cărţile de istorie ale României. În urmă cu exact 15 ani, Renault salva oficial de la faliment brandul Dacia şi uzina sa de la Mioveni.
Cu o linie uzată şi învechită, cu o gamă de modele care arătau şi se comportau ca nişte maşini din anii `80, cu o structură financiară fragilă şi cu o reţea de furnizori depăşită, Dacia se afla cu un picior în prăpastie. În 2 iulie 1999 însă, oficialii Renault semnau acordul de privatizare al brandului autohton, demarând totodată şi un proces de reconstrucţie. La 15 ani de atunci, Dacia a devenit cel mai mare exportator al României și compania cu cea mai mare cifră de afaceri din țară.
Logan, modelul care a marcat renaşterea oficială a brandului de la Mioveni a fost motorul creşterii pe piaţa locală şi europeană. La 10 ani de la debutul său, Dacia se laudă cu 2.7 milioane de vehicule vândute în Europa şi bazinul Mării Mediterane. La acest succes a contribuit şi faptul că Dacia deţine în prezent cea mai tânără gamă de pe Bătrânul Continent.
La uzina de la Mioveni lucrurile au mers, de asemenea, spre mai bine, devenind cea mai mare platformă logistică a Alianţei Renault-Nissan, cu 14.000 de angajaţi, dintre care 4700 sunt femei.
Cu o cadenţă de 1390 de vehicule pe zi, uzina de la Mioveni poate asigura o producţie anuală de 350.000 de vehicule. Nu e de mirare că Dacia a sărbătorit anul acesta, în luna mai, 5 milioane de maşini produse de la înfiinţarea fabricii, în 1968. Şi tot anul acesta, în urmă cu numai două săptămâni, am asistat la dezvăluirea unei ediţii aniversare a modelului Logan.
O prezentare detaliată a evoluţiei Dacia în ultimii 15 ani şi cronologia succesului vor fi subiectul unui articol dedicat pe care îl veţi putea citi în viitorul apropiat pe www.automarket.ro
Una din conditiile preluarii a fost realizarea autostrazii Pitesti-Sibiu care din pacate nu va putea fi realizata niciodata (costurile sunt imense din cauza portiunii de pe Valea Oltului). Francezii si-au luat o mica teapa de la guvernantii romani insa au dat un renume continental marcii argesene si si-au recuperat in acelasi timp investitiile. Sunt curios insa daca peste inca 10-15 ani se va mai realiza productie in Romania si nu va fi mutata toata in Maroc sau alte tari cu costuri de productie si costuri logistice mult mai mici.