Dacia Sandero ajută Renault să devină liderul european al emisiilor de CO2
Renault a bătut toate mărcile din Europa la capitolul emisii de CO2/km. Media emisiilor maşinilor vândute de francezi în primele şase luni ale anului a scăzut vertiginos faţă de anul trecut.
Renault a anunţat oficial că a devenit liderul european al emisiilor de CO2 după calcularea mediei tuturor maşinilor vândute de toate mărcile în prima jumătate a anului 2013. Conform comunicatului oficial publicat de marca franceză, media emisiilor maşinilor cumpărate de clienţii Renault în acest an este de 115.9 grame CO2/km. În calculul Renault a intrat şi marca Dacia.
Rezultatul mărcii franceze este subliniat de apariţia recentă a unor versiuni ultra economice ale celor mai populare modele din gama proprie. Astfel, Twingo, Clio, Captur, Megane şi Dacia Sandero au versiuni cu emisii de CO2 mai mici de 100 de grame/km. În cazul lui Sandero, Renault se referă la versiunea de 75 CP a motorului dCi de 75 CP, care în Franţa este calibrat pentru a emite 99 de grame CO2/km.
Versiunea românească a acestui motor are emisii de 103 grame CO2/km, diferenţa fiind dată, conform oficialilor Dacia contactaţi de Automarket, de omologarea motorului pe cele două pieţe. Foarte interesant este faptul că, dacă Sandero 1.5 dCi 75 CP ar fi avut emisii oficiale de sub 100 de grame CO2/km, clienţii care s-ar fi orientat spre acest motor prin programul Rabla ar fi primit un eco-bonus de 500 de lei din partea statului la achiziţie.
La nivelarea în jos a emisiilor de CO2 au contribuit şi modelele electrice ale celor de la Renault, dar şi varianta de 83 de grame CO2/km a noului Renault Clio, liderul segmentului B la acest capitol.
Cred ca titlul asta ar trebui sa fie castigat de un producator de biciclete... :) Cum sa nu fii lider la asa ceva, cand gama de modele e formata preponderent din compacte si subcompacte cu motoare de cilindree redusa?... Care constructor mai joaca la nivelul asta? Nici macar VAG...