
Dacia pregateste Sandero de 1.2 litri si 75 CP
Dacia va lansa in prima parte a acestui an versiunea 1.2 a modelului Sandero. Noul propulsor dezvolta 75 CP.
Dacia va lansa, in primele luni ale acestui an, o versiune de 1.2 litri si 75 CP a lui Sandero. De asemenea, constructorul roman va lansa in toata Europa, in cursul anului 2009, versiunile alimentate cu GPL ale modelelor Sandero, Logan Sedan si Logan MCV. Noul motor de 1.2 litri va fi introdus pe gama Logan, dar introducerea pe piata din tara noastra nu a fost inca anuntata.
Potrivit Renault, noul propulsor emite 139 grame de CO2 pe kilometru si are un consum mixt de 5.9 litri la 100 kilometri parcursi. Noul propulsor se remarca prin faptul ca are o turatie de relanti de numai 650 rpm, in loc de 750 rpm, cum au celelalte propulsoare Renault. Astfel modelul are un consum mai redus cu circa 2-3% in conditii de trafic aglomerat si este primul propulsor Renault care functioneaza la o turatie atat de redusa.
Dupa ce modelul Sandero echipat cu instalatie GPL va fi disponibil pe pietele europene, acesta ar putea fi introdus si in Romania. Pretul lui Dacia Sandero echipat cu un motor de 1.2 litri nu a fost inca anuntat, iar clientii Dacia vor trebui sa mai astepte cateva luni pentru lansarea lui Sandero 1.4 echipat cu instalatie GPL.
“Nu avem un calendar exact al lansarilor pe tari, insa pentru piata romaneasca pot confirma lansarea modelului Sandero cu motor de 1.2 litri in prima parte a anului”, a precizat Silviu Sepciu, seful departamentului de relatii cu presa al companiei Dacia, citat de Mediafax.
Via | Mediafax
-
dutzu, luni, 02.02.2009 16:42VRAI
de accord cu tine()ma rog eu
-
eu, luni, 02.02.2009 17:08toteu
Oricum, ati putea edita putin poza cu motorul de 1.4L , pt ca in stire este vba despre motorul de 1.2L :)
-
Sebastian Toma, luni, 02.02.2009 17:18@eu
Imaginea cu motorul de 1.4 litri a fost publicata deoarece am vorbit si despre Dacia Sandero echipat cu instalatie GPL. Aceasta versiune are un motor 1.4 si un motor 1.6 . Pe langa acea imagine am publicat o schita cu sistemul de alimentare cu gaz petrolier lichefiat al lui Sandero 1.4, asa ca imaginile aveau logica lor. Toate cele bune!
-
abc, luni, 02.02.2009 19:01
Consumul modelelor Dacia este exact acolo unde ar trebui sa fie, nu acolo unde am vrea sa fie. Normal ca toata lumea ar vrea sa consume 1L/100KM, insa nu se poate deocamdata. Motoarele Dacia consuma la fel cat consuma si Renault si alte marci la 1.4 sau 1.6. Acum nu o fi 100% exact, insa la o greutate similara a masinii si o cilindree identica, consumurile sunt comparabile. Si faza cu 10L in oras este perfect adevarata atunci cand stai la semafor si mergi din 5 in 5 metri, insa la fel consuma si restul marcilor. Eu am logan 1.6 si imi consuma in oras intre 7.5 si 9.5, ceea ce este perfect normal in Bucurestiul de azi. Am colegi cu diverse masini straine si consumurile se invart pe la acelasi valori. Insa va rog frumos nu comparati diesel cu benzina sau motor 1.2 cu motor 1.6. Gargara asta cu consumul este pornita in special de cei care nu au avut in viata lor Logan si vor sa demonstreze 'ineficienta' motoarelor Dacia din vasta lor experienta.
-
dogy, luni, 02.02.2009 20:50logan 1,5 dci de 65h/p
eu am mers cu taxiul unui prieten de la firma ,,taxi2000'' la munte am facut transfagarasanul 5 persoane in masina cu ambreiajul care patina pe serpentine (era defect,ma avertizase inainte prietenul meu)si la sfarsitul calatoriei de 700 km mi-a dat un consum mediu de 5.1 %. ...........Mentionez ca masina avea 120000 km la bord ,un huruit de rulment pe dreapta si ambreiajul defect.........in rest nici-o problema ...........De la pitesti spre bucuresti i-am dat si 120 km/h cu greu dar a mers..................
-
Bogdan, marţi, 03.02.2009 10:01"Pregatirea" Dacia
Eu cred ca mai bine s-ar pregati sa faca niste reduceri de pret la modelele dacia si sa scoate odata euro 5-ul ala de care tot povestesc ei decat sa vorbeasca ata despre nimic.
-
Beewhore, marţi, 03.02.2009 10:101.2 TCE
Nu credeti ca Renault ar da lovitura daca ar introduce in gama de motorizari de pe Sandero, motorul 1.2 TCE de 100 de cai, prezent pe noul Twingo? Cred ca Romanii ar merita o masina la preturi decente cu performante decente.
-
Sebi, marţi, 03.02.2009 11:56Cuplu
toate ca toate da cuplu de 109 Nm ii cam mic pentru zilele astea, pe masina asta nu o sa traga nici macar cat tragea motoru de 1.4 pe Logan.
-
Renault, marţi, 03.02.2009 12:08pe degeaba
Nu cunosc nicio marca care sa vanda masini performante pe preturi de nimic. performanta costa. Motorul de 1.2 litri este excelent, mai ales prin prisma consumului.
-
iuli, marţi, 03.02.2009 12:28dacia sandero 1.2
Draga lume... e destul de greu de inteles alegerea celor de la Dacia... in primul rand.. de ce ai lansa motorul de 1.2 16v 75 CP, cand ai deja motorul 1.4 8v cu 75 CP? de ce sa ai 2 motoare cu puteri identice. ce ai alege? o cilindree mai mica si consum mai mic, sau o cilindree mai mare care se preteaza mai bine la o masina de aproape 1 tona? nu ma luati cu povesti de genu.. ca e suficient 1.2 pt sandero.. ca nu va cred prostiile. ca raspuns la ce am scris mai sus.. ar fi... ca toate motoarele de pe symbolul nou de la renault sunt... 16v, deci.. cum dacia foloseste motoare renault, poate vrea ca pe parcurs sa inoiasca paleta de moatoare cu 16v. dar sa ai 2 moatoare cu aceleasi puteri... eu unu.. nu o vad ca o solutie. al doilea lucru... legat de consum... sincer va spun.. din experienta... pentru ca lucrez la Dacia, si am testat multe Sandero si Logan.. un motor de 1.4 intr-un oras de dimensiuni medii(80-100000 loc) si nu Bucuresti, Timisoara sau alte orase in care mergi 1m si pe urma stai iara.. si tot asa hatza-hatza ca faci 3 km intr-o ora, ca acolo orice masina iti consuma. un motor de 1.4 are in oras un consum cam de 8 l/100 si cel de 1.6, cam 9. aici totul depinde de cat de groasa ai talpa si cat de mult te mananca sa o apesi. si nu va mirati.. ca si alti constructori tot cifrele astea le afiseaza. consum de 8 si respectiv 9 e normal pt o masina pe benzina de 1.4 si 1.6 daca nu... iti iei diesel.. ca sa consume 7 in oras.. ca mai putin s-asa nu ia un motor de pana in 1.6 diesel, de restu 1.9, 2.0, 2.2 etc.. sub 8-9 nu consuma, asta v-o zis cu certitudine. va salut
-
raaul, marţi, 03.02.2009 13:00
da mai da la diesel poti sa ai talpa mai groasa decat o benzina ca nu afecteaza asa mult consumul..pe cand la benzina..daca nu mergi frumos poti sa scoti cu un logan in oras peste 10 lejer...sa nu mai vb performante gen 525td care ia in oras 9-10...in afara aproape ca poti sa scoti cat vrei...:)) dar vb de 163 cp si cuplu de 350. deci toate au o limita.
-
pyt, marţi, 03.02.2009 13:49
''de ce ai lansa motorul de 1.2 16v 75 CP, cand ai deja motorul 1.4 8v cu 75 CP? de ce sa ai 2 motoare cu puteri identice. ce ai alege?'' pt. ca 1.2 fiind de generatie noua are menirea sa scoata di uz 1.4 si te va ajuta si la plata asigurari si a celerlalte taxe , si nue bagat asa doar pt noi ci mai mult pt export findca vest-ul stie ca taxele sunt scumpe mai ales acum
-
eu, marţi, 03.02.2009 14:15toteu
cifra de ~10L/100km in oras am luat-o din brosuri dacia, nu a fost inventata de mine sau scrisa motamo... si de obicei, trebuie sa fii destul de cuminte ca sa scoti consumul mentionat in brosuri
-
bobo, marţi, 03.02.2009 14:20of
era si timpul...motorul ala de 1.4 era destul de vechi
-
levi, marţi, 03.02.2009 15:12consum
eu zic ca un motor de 1.2 litri este prea mic pe un logan sau sandero,indiferent cs are ''75 de cai si o sa consumel mai mult ca motorul de 1.4 care are un cuplu mai mare
-
bradonel, marţi, 03.02.2009 18:201.2 vs 1.4
salut la toi in primul rand 75 cai din 1.2 e rezonabil. acest motor e menit sa inlocuiasca 1.4 8v, acesta din urma va mai fi comercializat doar in varianta cu gpl eu am un hyundai i10 cu motor 1.1 12v 67 cai 99Nm si la o greutate de 1100 kg e ok ca performante, deci 1.2 pe Sandero va fi si mai ok cine vrea performante dinamice pe Sandero sa mai astepte pitin pana va apare 1.6 16 v, care in orice varianta de putere (105, 117 sau 133 CP) va satisface orice roman
-
gabriel, duminică, 14.06.2009 12:501.2 75.16 v
salut vreau sa va spun ca am new renault simbol 1.2 75 cai 16 v 105 nm greutate 1034 asa ca vreau sa va spun ca ar fi trebuit sa mai puna citiva nm findca este destul de puturoasa si asa este o gramada de bani fara programul rabla
Citeste si
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieAston Martin DB9 1M, modelul desenat pe Facebook de fanii mărciiEnglezii de la Aston Martin şi-au invitat fanii să aleagă cel mai potrivit design pentru un model nou. În urma votării, cei de la Aston Martin au decorat un DB9 conform preferinţei publicului şi l-au prezentat pe pagina lor. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieToyota GT86 TRD va fi disponibilă pe piaţa englezeascăClienţii britanici ce doresc o Toyota GT86 mai agresivă vor putea alege varianta TRD. Varianta hot va fi lansată în Regat cu ocazia Festivalului de la Goodwood. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieViitorul Toyota Prius va fi mai uşor şi mai economicToyota pregăteşte deja noua generaţie a lui Prius, model care va fi mai uşor, mai aerodinamic şi mai economic. A patra generaţie a lui Prius va fi echipată cu anvelope speciale, menite să reducă semnificativ rezistenţa la rulare. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieInfiniti nu va folosi platforma lui GT-R pentru vârful gameiOficialii Infiniti au infirmat posibilitatea utilizării platformei lui GT-R pentru cel mai sportiv model din gama Infiniti. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 26 iunieSkoda Rapid, imagini şi informaţii noiSkoda a prezentat imagini noi cu ultima adăugire a gamei sale - Rapid. De data aceasta, imaginile au fost însoţite de informaţii tehnice. Citeste tot
Masina e frumoasa la exterior... la interior au de lucrat baietii de la dacia, iar despre motorizari sunt cam anapoda, ~10L in oras , pentru o masina ieftina nu prea se leaga, pt ca cei care nu au bani multi de cheltuit, sigur nu-si vor permite sa mearga mult cu o msaina care are un asemenea consum... ar trebui lucrat serios la raportul de costuri la DACIA