Dacia pierde din cota de piata in Romania

Publicat luni, 20.08.2007 18:09 de Bogdan Mirică

Potrivit ultimului raport publicat de APIA, Dacia pierde din cota de piata si Renault este importatorul cu cele mai mari vanzari.

Vanzarile masinilor noi au crescut cu 22,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit datelor publicate, luni, de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), vanzarile de autoturisme noi pe piata romaneasca s-au majorat in primele sapte luni ale acestui an, inregistrandu-se pana acum 177.685 unitati livrate clientilor.

Vanzarile Dacia s-au redus cu 4,1%, in intervalul ianuarie-iulie, de la 60.537 anul trecut la 58.037 unitati in acest an. Astfel, cota de piata a principalului constructor autohton s-a redus de la 41,7% in primele sapte luni ale anului trecut la 32,7% in aceeasi perioada a acestui an.Productia de autoturisme a crescut cu 13%, la 137.867 unitati.

Cererea pe segmentul de import a avansat cu 53,3%, la 108.807 unitati, fiind sustinuta in special de marcile Renault, in crestere cu 45,2% (17.181 unitati vandute), Skoda (25,9%, la 13.578 unitati), Volkswagen (54,8%, la 12.740 unitati), Opel (70,8%, la 9.175 unitati) si Ford (64%, la 8.119 unitati).

Modelele Renault au avut cel mai mare succes de piata in intervalul ianuarie-iulie, cel mai bine vandut fiind Clio, in crestere cu 29,6% (9.766 unitati vandute), urmat de Megane, in urcare o pozitie (84,8%, la 6.655 unitati). Pe urmatoarele locuri s-au situat Chevrolet Aveo, in urcare 11 locuri (201,8%, la 4.932 unitati), Opel Astra Classic (71,6%, la 4.703 unitati) si Skoda Fabia (28,7%, la 4.523 unitati).

Ca urmare a retragerii din productie a autoutilitarei Dacia Pick-up, in luna decembrie a anului trecut, productia de vehicule comerciale usoare s-a diminuat cu 22,7%, in primele sapte luni, fata de acelasi interval al anului trecut, la 5.774 unitati. Decalajul fata de anul anterior s-a mentinut in aproape fiecare din primele sapte luni, in jurul unui procent de 20%.

Cererea de vehicule comerciale a crescut cu 28,8%, la 27.095 unitati, cea mai mare crestere fiind raportata pe segmentul camioanelor grele, de peste 18 tone, vanzarile pe acest segment marcand un salt de 151,8%, la 4.932 unitati. Segmentul vehiculelor comerciale usoare, de pana la 3,5 tone, s-a extins cu 12,6%, la 19.039 unitati. Chiar si vanzarile de autobuze au crescut cu 40,8% in primele sapte luni ale acestui an, la 1.309 unitati.

In intervalul ianuarie-iulie 2007, exporturile au crescut cu 42,8%, la 69.457 unitati, fiind sustinute aproape in totalitate de autoturisme. Importurile totale s-au majorat cu 55%, la 132.650 unitati, importurile de autoturisme consemnand cea mai mare crestere lunara de la inceputul acestui an, respectiv 53,3%, la 108.807 unitati.

Piata totala, alcatuita din autoturisme si vehicule comerciale, a ajuns in primele sapte luni la 206.089 unitati, nivel corespunzãtor unui salt de 23,3%. Din totalul autoturismelor vandute in Romania, ponderea celor echipate cu motoare diesel a ajuns la 41,6% din totalul vanzarilor , in timp ce, in cazul importurilor, cota este de 47,9%.

  • EU, marţi, 21.08.2007 11:05
    DACIA

    ....DE CE OAREEEE?????

  • Ion Ion, marţi, 21.08.2007 11:34
    prevad...

    A, pai nu se mai vinde Dacia? Lasa ca o sa se bage o noua acciza pentru masinile de import. Doar asa poate ramane Dacia competitiva.

  • hitch, marţi, 21.08.2007 13:44
    tipic

    era de asteptam ca dupa ce nu s-a mai prdus modelul pick-up sa scada vanzarile pt ca logan van nu nici pe jumatate la fel de rentabil in raportul calitate pret cum era modelul pick up

  • laurro, marţi, 21.08.2007 16:32
    !!

    au inceput romanii sa se lamureasca de ce insemna logan ! e adevarat ca mai au ramas cativa tepuiti pe acest site, care nu vor sa vada adevarul, si sustin cu incapatanare magareasca ca loganul e super masina !! sa merge-ti voi cu ele si sa fiti rasul soselelor !! probabil ca gagicile pe care le plimbati cu masina sunt de la tara.....!!