Dacia: "Nu vom produce un model mai mic decât Sandero"
Carlos Tavares, unul dintre cei mai importanţi oameni din organigrama Dacia, a infirmat posibilitatea apariţiei unui model de segment mini în gama constructorului argeşean.
Gama Dacia s-a diversificat în ultimii ani, odată cu apariţia în gamă a SUV-ului Duster şi a monovolumelor Lodgy şi Dokker, însă numărul modelelor pe care marca românească le prezintă pe piaţă nu va mai creşte. Informaţia vine din partea lui Carlos Tavares, Directorul General Delegat Dacia şi unul dintre cei mai importanţi oameni din organigrama companiei, care infirmă clar posibilitatea ca Dacia să dezvolte un model de oraş mai mic decât Sandero. Motivul nu este însă legat neapărat de costurile de producţie şi de vânzare, ci de cele de marketing.
"Nu vreau să avem prea multe maşini în gamă. Trebuie să comunicăm şi să facem cunoscut brandul Dacia, nu să fragmentăm banii pe care îi avem încercând să promovăm prea multe modele. Brand awareness-ul Dacia este încă la un nivel modest", susţine oficialul mărcii într-un interviu acordat reputatei publicaţii Automotive News.
Răspunsul lui Carlos Tavares vine după ce presa auto din Germania a insistat pe subiectul lansării unui model de segment A în gama Dacia. Prezenţa unei astfel de maşini în portofoliul mărcii ar implica debutul dacia într-un segment în care principalii rivali ar fi trio-ul Citroen C1 - Peugeot 107 - Toyota Aygo, dar şi "fraţii" VW Group VW Up - Skoda Citigo - Seat Mii.
Vânzările Dacia au crescut în primele patru luni ale anului în Europa cu 18%, constructorul de la Mioveni profitând astfel de lansarea noilor generaţii Logan şi Sandero. Cu 90.000 de clienţi în această primă treime a anului, Dacia s-a aflat în partea pozitivă a unei pieţei europene care a scăzut în aceeaşi perioadă cu 7%. Cele mai bine vândute modele Dacia la nivel european sunt Sandero şi Duster, fiecare cu 30.000 de unităţi vândute.
via Automotive News
-
tracul, vineri, 31.05.2013 11:41
good news !
-
Lucian, vineri, 31.05.2013 11:48
Nici nu are sens un model Dacia in gama mini. Exista Sandero care, cu un motor 0.9 Tce, este foarte bun ca masina de oras.
-
ignis, vineri, 31.05.2013 12:14
@Faurelianu Adică cei care au BMW-uri și Audi de 20 de ani "pun valoare pe imaginea lor". Nu contează că scot fum când calcă pedala de accelerație ca și Trabantul pe care l-ai menționat. Nu contează că au cauciucuri netede de vârstă aproape similară cu mașina. Nu contează că nu au bani și că-și înmatriculează vechitura în Bulgaria, să scape de taxe. Contează sigla. Contează că e haudi sau beemveu. Dup-aia discută tot felul de aberații de genul, cum domne' Dacia Sandero numai 4 stele EuroNCAP, că tabla subțire, că la accident nu contează etc. Până la urmă judecata multora este că dacă ai Dacia ești sărăntoc și dacă ai beemveu "ai valoare". Eu lucrez la filiala unui concern global, care are cifra de afaceri cât de două ori PIB-ul României și politica (scrisă) a concernului e să utilizeze mașini de firmă cât mai ieftine și economice, asta ca să arate că nu epatează și nu-și etalează bogăția. Știi ce mi-au dat? Un Logan. E drept, cel mai scump. Șii ce mașină doreau să-i dea Managerului pe Romania? Un Duster! Cu chiu, cu vai au acceptat în cele din urmă să ia pentru el o Skoda Octavia. Unui Business manager din Germania, care stătea mai mult în mașină decât în birou, i-au dat un Audi A6 Avant. L-am întrebat dacă mașina are tracțiune integrală și mi-a zis (oftând) că politica firmei nu-i permite varianta asta. Cam asta e cu "valoarea".
-
@ignis, vineri, 31.05.2013 12:36
Politica unei firme nu este totuna cu a unei persoane fizice, normal ca pt eficienta si cheltuieli reduse cumperi masini usor de intretinut, dar placerile vietii nu se reduc doar la reduceri de costuri si eficienta, cred ca stii asta, deci bussinesul manager din Germania primea bucuros si-un A8, nu se rusina, dar si eu faceam la fel, afacerile sunt afaceri, cu ele faci bani ca sa ai in curte ce masina vrei tu, nu la firma.
-
ignis, vineri, 31.05.2013 12:38
Am uitat să menționez. Alegerea mărcii Dacia pentru mașini a fost făcută pe principiul "corporate social responsibility awareness". Adică dacă noi aici, în țară avem un producător auto, mașinile filialei trebuie să fie autohtone, să arate concernul că banii pe care-i scoate din afacerile din Romania se întorc cât se poate în România, să ajute economia locală etc. Exacxt lucrul pe care un român nu-l gândește deloc. "rromanului" îi pute Dacia care face 10% din exportul României. Nu contează că acolo muncesc oameni care fac producție, care asigură profit, de unde statul își trage impozite. Impozite care ar trebui să fie utilizate de ex. la construcția de autostrăzi. Nu. Mai bine înmatriculează în Bulgaria mașina sh luată din germania să nu plătescă taxă la stat, că statul fură. Și dup-aia urlă că nu au autostrăzi sau drumuri bune. Pentru toți ăștia: Voi ce produceți efectiv aici în România? Câte produse locale, fabricate de români cumpărați? Cât din munca voastră sub formă de taxe se întoarce în sistemul social pentru finanțarea sănătății, educației, a construirii de autostrăzi etc.?
-
zorro, vineri, 31.05.2013 12:53
Va rog eu nu il mai citati pe Tavarez. este un mare mincinos. a spus in primavara anului trecut ca noul Logan nu vine la Paris. Si a venit. Acum spune ca nu va fi dacia mini. dar va fi exact invers. masina este in dezvoltare la Renault in Franta si va aparea in 2015. Rog pe cei de la automarket sa salveze undeva postul meu si sa il dea din nou in primavara lui 2015. atunci veti avea confirmarea.
-
LEE, vineri, 31.05.2013 12:55
e si normal, la ce teapa si-au luat cu LODGY ! nu mai risca nimic !
-
@ignis, vineri, 31.05.2013 13:23
Vecinul meu si-a luat Logan inainte de facelift. Dupa un an i-au aparut puncte de rugina in spate la luneta langa cheder. Vecinul meu a muncit cinstit platind din salariu multe taxe si impozite. Si-a cumparat Logan, bani din care o buna parte iar s-a dus la statul roman. Dupa multe taxe si impozite s-a ales cu o masina cu rugina, nu are autostrazi pe care sa circule si nici nu se vad la orizont...etc. Vecinul meu e foarte suparat, si dupa toate astea acum i se rupe de Dacia si staul roman, pentru ca a concluzionat ca si cei din urma nu dau doi bani pe el.
-
@ignis, vineri, 31.05.2013 13:26
aaa.....si a vorbit si la service care "a dat" din umar....si l-au trimis cica "direct la Dacia" sa faca sesizare. Concluzia e ca cei mari asteapta o schimbare in mentalitatea celor mici, dar cei mari nu se schimba niciodata.
-
seba, vineri, 31.05.2013 13:48
un logan hatch back gen skoda rapid,seat toledo si ar rupe la vanzari in VEST.
-
Andy, vineri, 31.05.2013 13:55
Nu va mai obositi sa-i raspundeti lui Faurelianul. El e neam de fierari care tine la aspectul exterior al unui lucru nu de utilitatea lui. Legat de vecinul cu punctele de rugina...e pacat intr-adevar ca nu fac si cei de la Dacia niste pasi pe care altii i-au facut demult si aici ma refer la galvanizarea partilor metalice ale caroseriei (nu mai zic de erogonomia deficitara daca ne raportam la anul de gratie 2013), insa sa nu uitam ca vorbim totusi de unica firma low-cost de pe piata UE. La nivelurile de preturi ale Daciei nu mai joaca nimeni, iar daca ar aduce micile imbunatatiri pe care le dorim cu totii, ar ajunge in teritoriul Kia-Hyundai, Chevrolet, Skoda iar vanzarile nu ar mai fi atat de spectaculoase. Nici afara, nici in Romania. Probabil ca urmatoarea generatie de Logan/Sandero va face un salt calitativ mai mare decat cel dintre primele doua generatii pentru ca la urma urmelor toti producatorii au marit preturile in ultimii 5-6 ani in ciuda crizei.
-
Autoturisme Dacia ???, vineri, 31.05.2013 14:07
Cetateanul roman muncesti ani si ani pentru a cumpara un autoturism Dacia,dupa putin timp surpriza, apare rugina,probleme la motor,etc. Concluzia:merita sa iti investesti banii obtinuti cu greu in noul autoturism Dacia ?
-
asm, vineri, 31.05.2013 14:21
Ar fi o mare greseala din partea Dacia daca nu ar incerca piata si cu un model mai mic decat Sandero. Sunt convins ca ar avea succes, deoarece, logic, ar trebui sa fie mai ieftin ca Sandero. Asa, ca strategie, eu le-as propune sa prezinte un prototip mic la un salon de renume si sa se orienteze dupa feedback-uri. Sa nu uitam ca de multe ori o hotarare luata in pripa poate afecta serios soarta unui producator. Vezi exemplul Peugeot, care in anii 90 a decis ca 205 nu va avea succesor. S-au trezit ulterior si au scos 206, care s-a vandut foarte bine.
-
paul, vineri, 31.05.2013 14:37
Pacat. Era complet brendul daca aveau si una mica. Dacia sandero Nu este o masina mica, iar motorizarile sunt putine. In afara de 1.5 dci restul motoarelor la gama respectiva si chiar la Logan la o exploatare maxima sunt slabe, Cel mic de 90, pe autostrada face pe el, este bun asa de iesit prin oras, iar la Logan acelasi motor cu cinci persoane si bagajul aferent ingreuneaza situatia. Iar 1.2 nu este mai breaz. Poate, daca punea turbo pe 1.2 asa da, cum a facut Opel, la Mokka 1.4 pe turbo. Sa speram ca vor reviziu politica de marketing in cea ce priveste motoarele. A si inca ceva ambele motoare pe benzina cand sun fortate mananca cat nici nu inchipuiti.
-
Cristi, vineri, 31.05.2013 14:59
Eu as fi preferat una mai mare in lungime si joasa in inaltime decat Loganul.. As fi preferat ca Dacia sa fie o masina mai modulara de la o baza stas, astfel incat sa poti sa-ti orientezi optiunile dupa necesitati/dorinte. Nu ma deranjeaza ca in lista de optiuni exista si elemente de baza (geamuri eletrice spate..claxon :) ) important este unde se opresc cu aceasta lista. Dealtfel as prefera sa se piarda tendinta de "full options" pt ca asta inseamna ca cineva are nevoie chiar de toate sau doar ii pare ca suna mai bine. Pt mizeria de trolling si discutii pornite: Uneori nu e momentul discutiilor intre utilitate si aparenta sau pe subiectul dificultatii vietii in Ro si a iubitorilor de placute bulgaresti sau de sh. Sunt subiecte importante unele grave, dar poate nu e locul peste tot sa se discute.
-
ignis, vineri, 31.05.2013 14:59
@@ignis Nu intru în polemică cu tine, sunt sătul de cârcoteala fără rost, sportul național al românilor. Adaugi la asta bășcălia și frustrarea și faci un tablou complet al societății românești. Eu nu fac apologia firmei Dacia. Nici eu nu doream o Dacie ca mașină de firmă. Pentru că nu condusesem nici una. Dar uite că nu mi-a căzut stema. Am acum 87000 km făcuți cu ea și m-a surprins plăcut. Rudimentară, dar robustă. Scaunul șoferului nu e confortabil ca în cazul unui Golf de ex., dar are suspensii adecvate drumurilor noastre. E economică și ușor de întreținut. Absolut nici o problemă tehnică, în afară de becurile la care se arde faza scurtă, schimb unul cam la 3 luni. A pornit iarnă, vară la prima cheie. Are vopseaua luată până la grund (de la lopata unora de la dezăpezire din iarna 2011-2012, când a fost îngropată în nămeți) și nu a apărut nici un punct de rugină. Acasă am un Golf 5 1.6 și un Suzuki Ignis 4x4 pe benzină. Fiecare are atuuri și puncte slabe. Per total, dintre cele trei, Loganul dCi de 90 cp mi se pare cea mai practică și mai adecvată mașină pentru drumurile noastre. Dacă aș avea un venit corespunzător, poate m-aș gândi la o compactă nouă (Golf 7, Honda Civic, așa, la primă mână) sau un crossover mic (Nissan Qashqai), dar cum trăiesc numai din salariu (unul decent) și nu fur, sunt vise îndepărtate. Să revin la subiect. S-ar putea să dezvolte în viitor și o citadină mică, mai ales că pentru proiectul Edison (platformă comună Renault-Nissan-Mercedes pentru Twingo/Smart) vor începe să se facă componente în România (avem clienți din industria auto orizontală, care se agită pentru asta). Problema nu e dacă pot să o facă, ci dacă introducerea unui nou model este oportună. La o citadină mică profitul ar fi mult mai mic (prețul ar trebui să fie mai mic decât la Sandero) și ai nevoie de volum să acoperi costurile, iar capacitatea Dacia de a produce în România se apropie de maxim, așa că, dacă s-ar fabrica, s-ar asambla în afară (poate în fabrica din Maroc). Oricum, dacă ar fi o citadină mică, ar fi un Twingo nou foarte chel. Mă bucur foarte mult că Dacia evoluează, că se dezvoltă. Că e un brand românesc, cunoscut din ce în ce mai mult în afară. Dorința mea e să văt o Dacie cu 5 stele EuroNCAP :) (lucru ce pare imposibil acum... dar cine știe ce rezervă viitorul).
-
Andy, vineri, 31.05.2013 15:57
De acord cu tine cu comentariul de mai sus, cu o singura obiectie...Dacia nu prea mai e un brand romanesc in adevaratul sens al cuvantului (mai ales ca mai nou se produce si prin alte tari de pe alte continente)...Din pacate cam niciun brand romanesc mare nu prea mai e romanesc, insa asta e alta poveste...
-
kopylu, vineri, 31.05.2013 20:49
dacai mica se va faca inafara,nu in .ro.eu pariez pe maroc,rusia si brazilia
-
LauCalin, vineri, 31.05.2013 22:00
Faptul ca cei de la Dacia spun ceva nu este neaparat o certitudine. Pe principiul "niciodata sa nu spui niciodata", imi amintesc ca acum mai bine de 10 ani cand BMW lansa primul Z4 s-au jurat ca niciodata, dar absolut niciodata, BMW nu va produce motoare supraalimentate si masini cu hardtop. Ca sa vezi, a doua generatie a lui Z4 de exemplu are hardtop iar motoarele au ajuns sa aiba nu o turbina sau doua cum are toata lumea, ci 3. Pe de alta parte nimeni nu stie ce se intampla in spatele usilor inchise. Rivalii "de-o viata" pot fi aliati uneori, fara sa stie prea multi. Ce vreau sa spun este ca ar fi posibil ca Renault sa lase terenul liber in clasa mica low cost pentru altcineva, sa presupunem ca ar putea fi cei de la PSA sau Fiat, doua companii care au nevoie urgenta de bani, mai ales PSA. Evident ca Renault ar cere ceva in schimb, de exemplu ar putea cere tehnologie (e mai ieftin de luat de la altii decat sa o concepi singur de la 0) sau ar putea sa le ceara sa lase liber un anumit segment (de exemplu lui Fiat sa lase in continuare libera clasa medie si sa-i ajute pe ei la dezvoltarea urmatoarei generatii Laguna). Atentie, sunt niste simple exemple de cum se procedeaza uneori. Marcile de care am amintit pot fi pur intamplatoare. Stiu, pentru unii suna de domeniul SF-ului ce scriu aici. Repet, ce se intampla in spatele usilor inchise de foarte multe ori acolo ramane. Amintit-va de scandalul de acum 2 ani, cand 3 manageri Renault au vandut tehnologii electrice in valoare de 4 miliarde de euro. Este foarte clar ca Renault nu vroia ca nimeni sa afle de acele tehnologii si mi se pare foarte normal sa nu se doreasca sa se afle informatii. Pentru ca pana la urma lumea auto este un foarte mare bussines in care se invart anual multe sute de miliarde de dolari. Iar jocurile le fac cei de sus, din conducerea companiilor.
-
AndreiRN, vineri, 31.05.2013 22:59
Hai ca macar un Lastun o sa apara in curand.
-
Lucian Ciobanu, sâmbătă, 01.06.2013 12:45
Cand a aparut , Logan se apropia cel mai mult de ce doreau romanii, celelate sunt variante pe aceasta tema , nu toate reusite. Disparitia Matiz-ului a lasat un loc gol pe piata romaneasca ,neacoperit de celelate modele din aceasta clasa datorita pretului foarte mare . Sandero nu poate inlocui Matiz-ul . asa cum acest domn Carlos nu are legatura cu Romania. Poate Ford sa faca ceva in acest sens , dar si ei au pretul foarte mare pentru modele din aceasta clasa.
-
@Andy, sâmbătă, 01.06.2013 19:10
In general nu prea mai exista branduri nationale. Multe branduri desi isi mentin centre de productie in zone native, au inceput sa externalizeze f mult in zone/tari mai propice economic.
-
gelu, duminică, 02.06.2013 09:35
@andy n-am sa pricep niciodata grija asta pentru "brandul romanesc" indiferent cum se numeste acesta. Ce insemna pentru tine brand romanesc? Ce facea Dacia sa fie considerata un "brand romanesc? Faptul ca era fabricata exclusiv in Romania? Mai precis cu forta de munca si componente din industria romaneasca? Pentru ca produsul final era, in fapt, o licenta iar materiile prime erau de multe ori aduse de afara. Ce avantaje oferea aceasta "exlusivitate"? Iti spun eu: NICIUNUL. Dacia ca automobil era sub orice critica: materiale proaste, asamblare proasta si evolutia/modernizarea modelului era ZERO!!! Prietene....industria romaneasca aproape ca nu s-a putut lauda cu un brand national. Asta e realitatea. Hai sa dam cartile pe fata si sa lasam patriotismul asta ieftin pentru cartile de povesti....Industria romaneasca cam tot ce a facut a fost ori sub licenta ori in colaborare (in cele mai multe cazuri) cu tarile est-europene. cand mai emiti astfel de teorii vino cu argumente nu cu simple declaratii ce indeamna la o melancolica aducere aminte: CE ERAM NOI ODATA!
-
loganezul, joi, 24.10.2013 10:46
dar pentru tine ce inseamna brand ? dacia este brand romanesc de cand lam cumparat de la francezi in 1969. si nu vorbi prostii despre asamblare si evolutie ,decat daca esti parte a unui grup auto strain. mai vezi si alte modele chiar nemtesti care scartie mai rau ca loganul.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Dacia e o masina pentru oameni care nu pun valoare pe imaginea lor de genu cum erau cei cu Trabant.deci sa nu mai mire daca mai apar si alte modele ieftine.