Dacia Lodgy a obţinut 3 stele EuroNCAP
EuroNCAP a publicat rezultatele ultimei sesiuni de teste, în care a fost încercat şi monovolumul de la Dacia - Lodgy. Monovolumul Dacia produs în Tanger a obţinut trei stele de siguranţă.
Dacia Lodgy a ajuns pe mâinile celor de la EuroNCAP. Lodgy a obţinut doar trei stele de siguranţă, fiind singurul model din această sesiune de teste care nu obţine punctajul maxim. Rezultatul lui Logdy nu are trebui să ne surprindă sau să ne dezamăgească, deoarece reprezentanţii Renault au anunţat de la început că garantează minimum trei stele de siguranţă, neavând aşteptări pentru un punctaj mai bun de atât. Pe lângă comportamentul efectiv în situaţia unui accident, Lodgy a fost penalizat şi pentru lipsa ESP-ului în echiparea standard, problemă "rezolvată" de Dacia odată cu apariţia modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
IMPACT FRONTAL CU LODGY
La testul de impact frontal, montantul A a fost deformat sever la nivelul părţii superioare a parbrizului, iar plafonul a fost îndoit în dreptul montantului B. Podeaua pasagerilor din spate a fost separată complet de tunelul central, iar ruptura s-a extins înspre podeaua din dreptul pasagerilor din faţă. Aceste elemente au dus la penalizarea compartimentului destinat pasagerilor pentru instabilitate în caz de accident. Datele furnizate de manechinele de test au relevat faptul că protecţia cutiei toracice este "marginală", iar bordul prezintă risc de accidentare la nivelul genunchilor şi femurului pentru pasagerii din faţă. Protecţia picioarelor şoferului şi a gleznelor şoferului este marginală, din cauza deformaţiilor care au avut loc în zona podelei în timpul impactului.
În cazul testelor de impact frontal care vizau manechinele care simulează un copil, atât manechinul de trei luni, cât şi manechinul de 18 luni amplasate în scaune de copii corespunzătoare, amplasate cu faţa spre sensul de mers, au prezentat o deplasare uşoară. Tetierele şi scaunele au prezentat un nivel slab de protecţie în cazul unui impact cu un vehicul care vine din spate, arată datele culese de EuroNCAP.
IMPACT LATERAL CU LODGY
În cazul testului de impact lateral cu o barieră, protecţia capului, abdomenului şi a pelvisului a fost bună, în timp ce protecţia cutiei toracice a fost adecvată. Însă, la testul de impact lateral cu un stâlp, mult mai sever, Lodgy a realizat o protecţie slabă a cutiei toracice, după cum relevă senzorii amplasaţi pe "coastele" manechinelor de test. Manechinele care simulau un copil de 3 luni şi un copil de 18 luni au relevat un nivel bun de protecţie pentru această categorie de pasageri.
SAFETY ASSIST, "CĂLCÂIUL LUI AHILE" PENTRU LODGY
Dacia Lodgy nu este echipat cu ESP în standard, ceea ce înseamnă că modelul nu ar fi obţinut oricum mai mult de patru stele de siguranţă. În lipsa acestui sistem, cei de la EuroNCAP nu au putut să acorde puncte la categoria Safety Assist, introdusă în 2009. Dacia a punctat bine la acest capitol doar prin prezenţa martorilor care avertizează privind nepurtarea centurii de siguranţă, oferiţi standard pentru Lodgy. Disponibilitatea unui limitator de viteză a fost remarcată de cei de la EuroNCAP, dar nu poate fi punctată deoarece nu este un echipament standard.
Belgienii de la EuroNCAP nu au fost mulţumiţi de cantitatea de informaţii primită de şofer în privinţa airbag-ului din dreapta şi a stării sale de activare. În plus, inscripţiile de lângă comanda de dezactivare a acestuia nu au fost suficient de clare, au spus cei de la EuroNCAP. Însă, a fost apreciată etichetarea corectă a pericolelor la care se supun cei care montează un scaun de copil îndreptat în spate pe locul pasagerului fără a dezactiva airbag-ul.
Via EuroNCAP
-
Andy, miercuri, 28.11.2012 12:23
Daca esti lovit din spate iti rupi gatul si cam acelasi lucru se intampla si in cazul impactului lateral. Era oare greu sa mareasca pretul in medie cu 500-1000 euro si sa obtina macar 4* si marginal in loc de poor la cele doua categorii? Tot ar fi fost cea mai ieftina din clasa respectiva. Inteleg sa fie low-cost la dotari/finisari insa la siguranta???
-
CRY, miercuri, 28.11.2012 12:35
Asta da masina de familie.....
-
antonny, miercuri, 28.11.2012 12:37
@andy..... e greu normal sa scoti o masina la un pret bun .....daca luam cum spui 1000 euro x 100000 autoturisme rezultatul e fonomenal ...apoi peste 60 % din cumparatori nu ii intereseaza ca masina are 3 * sau 4 *
-
Rik, miercuri, 28.11.2012 12:40
Cel mai ieftin cosciug pe 4 roti din clasa sa. Din punctul asta de vedere dormi mai linistit intr-un cazan nemtesc vechi de 15 ani cu volan pe dreapta si nr de BG
-
un oarecare, miercuri, 28.11.2012 13:09
ce va asteptati de la cosarca asta?romanii sunt atat de prosti incat cumpara tot ce este ieftin!oameni buni siguranta pe primul loc si apoi restul! Bine ca avem un presedinte care ne recomanda cu caldura sa cumparam Dacia!cam atat il intereseaza de noi!
-
Alex, miercuri, 28.11.2012 13:28
http://www.latinncap.com/en/results-2012 Testul Latin NCAP pentru Sandero 1 (denumit renaul sandero). O (1) stea pentru pasageri adulti si 2 stele pentru copii. Ce mai e de zis...
-
Peter, miercuri, 28.11.2012 13:32
Gratis nu exista, ieftin nu rezista. Trist, dar asta e realitatea.
-
danny, miercuri, 28.11.2012 14:01
Modest rezultat, insa mai aberant e sa te astepti de la un monovolum de 7 persoane care costa in varianta de top cat un Fiat 500 nu prea de top sa ia 5 stele. Probabil cu un ESP si niste elemente de avertizare, ar fi fortat 4 stele. Iar pe praful economic de astazi, stelele Euro NCAP nu prea mai vand masina, ci preturile. Iar compromisul nu mi se pare atat de sever precum, spre ex, la un Jeep de ultima oara care obtine o stea si ceva, sau cine stie ce conserva chinezeasca cu zero stele.
-
V., miercuri, 28.11.2012 16:34
Ura !!!, Ura!!!...
-
pt meltenii de tot lauda dacia, miercuri, 28.11.2012 16:44
adica fara diferenta prea mare fata de loganul aparat acum f multi ani in urma? trist. exista masini low price carora nu li se deformeaza stalpul fata stanga in asa fel - inteleg ca nu ai esp sau ceva asemanator insa aici e vba de impact. renault prin dacia nu cauta neap siguranta cumparatorilor ci mai degraba volumul vanzarilor - masina pt familie BUY IT /praff
-
Giga-Motors, miercuri, 28.11.2012 17:53
Per ansamblu, depistez in aer o anumita rumoare, de parca nici pasionatii infocati ai carutei romanesti cu motor in loc de coviltir nu s-ar fi asteptat la rezultatele astea, ce-i drept, socante......Terifianta masinuta este Dacia contemporana; am condus de cateva ori Low-Gun-ul (cum am mai vazut scris pe aici), ba am si prins unul fara servodirectie, si impresia mea generala a refuzat sa evolueze: la-men-ta-bil. Confort zero intepenit, manevrare greoaie (chiar si cu servo / Daciile actuale nu releva nici cea mai vaga idee de aerodinamica), reactii mai lente la comenzi decat in cazul multor altor marci, senzatie ireprimabila de ieftinache oricum te-ai suci la 360 de grade......Pe bune daca nu regret Daciile noastre ancestrale, mai ales 1310 ! Parca impartaseau si ceva taine......sport (din constructie). Dupa umila mea parere, Dacia a suferit cel mai flagrant recul calitativ dintre toate marcile lumii ! Indiferent ca ploua acum cu modele: Duster, Dokker, Lodgy, Kuki, Ruki, Muki......
-
dan_grc, miercuri, 28.11.2012 18:12
Esti cam dur Giga cu Dacia:). Nu stiu cum e cu reculul, dar fara Renault ar fi fost in faliment inca din 2004, cat despre modelele vechi, aveau ceva valente sportive ca la o greutate de sub o tona cu 55 de cai pana la 100 era vioaie, da-n rest la siguranta nu stiu daca avea o stea, usile parca stateau mai tot timpul deschise ca primeai ventilatie iarna, mai ales la cele imediat dupa "89, dar atunci nu se gandea nimeni la aceste aspecte pt ca asta aveau majoritatea si-ti faceai treaba cu ele, de fapt o gramada de treburi si aveai si echipari exclusiviste gen bord de CN:). La acest test este interesant cum se onduleaza tabla pana la aripa spate, tabla f subtire, nu asta conteaza la un impact pt ca nu tabla protejeaza efectiv, dar daca te gandesti la caroseria negalvanizata si tabla f subtire in 4-5 ani cam incepe rugina, mai platesti si rate pana la 7 ani...oricum la noi tot Logan-ul va fi la putere pt ca este mai ieftin.
-
ScorpyonVAG, miercuri, 28.11.2012 18:57
De parca pe cineva il intereseaza cate stele are ? De ce zic asta ? Din urmatoarele motive: 1. Cand ai bani doar de DACIE, nu iti permiti sa faci fite ca atunci cand ai bani de X6 si sa bagi motive... (sa iti para bine ca ai masina cu cel mai mic pret, ca este noua si ca poti sa o intreti). 2. A4 din 2002-2005 tot 3 stele avea, dar la cocalarii din Romania li se par tancuri ! 3. Seful edy a murit in S420CDI cu super/ultra/mega 5 stele +++.... si o parte din creier i-a sarit din cap la impact. Deci nu mai tot comentati aiurea cu siguranta... Daca aveti bani treceti la VOLVO, sau la astea cu 5 stele. Dar cand ai bani doar de un amarat de golan, nu iti mai arde sa faci figuri. O seara placuta !
-
Vasi, miercuri, 28.11.2012 19:06
Chestiunea e simpla: nu te obliga nimeni sa cumperi o Dacia de 3 stele, la fel cum nu poti obliga nici tu pe altul sa plateasca in plus 500-1000 euro pe sisteme de siguranta de 4 stele, cum scria cineva mai sus. La fel si in cazul unei masini second-hand de 10-15 ani fara nicio stea EuroNcap sau punctaj inferior Dacia: nu poti impune tu proprietarului sa duca secondhand-ul la casat, in loc s-o puna in vanzare. Fiecare e liber sa faca ce doreste. Mi s-ar fi parut normal sa fie putin mai multa intelegere si cultura auto decat in 2004 cand a fost lansat Logan. Adica nu e ceva la care nu s-a asteptat nimeni ca sa veniti cu exclamatii "vai, dar cum se poate asa ceva!?". Fata de 2004, Dacia a progresat mult la siguranta. Reactiile ar fi fost normale in contextul in care Dacia nu-si tinea promisiunea si nu obtinea minim 3 stele in NOILE CONDITII de testare. Apoi mai sunt 'afonii' care au vazut pentru prima data in viata lor un test cu un monovolum la EuroNcap. @Eko si cei care l-au votat ar trebui sa afle ca "valurirea" tablei, e un fenomen absolut normal la o masina de asemenea dimensiuni. Masina a luat 3 stele, deci avem un nivel de siguranta DECENT. Daca era dracu atat de negru, nu lua astea 3 stele. Oricum,faptul ca n-are 4-5 stele, n-a impiedicat occidentalii sa faca din Dacia marca cu cea mai mare crestere din Europa.
-
ionutz, miercuri, 28.11.2012 19:06
domnilor , Dacia nu este si nu a fost niciodata o marca de prestigiu , gen BMW , Audi ,Mercedes...samd... care sa se mandreasca cu 5 sau nu stiu cate stele la teste....este o masina low cost SI atat... cum spunea cineva mai sus , stelele din testele de siguranta nu vand , doar pretul conteaza...vrei siguranta maxima i-ati un tanc ..
-
Stefan, miercuri, 28.11.2012 19:12
Un sicriu pe roti.
-
yok, miercuri, 28.11.2012 19:27
DEZAMAGITOR RENO!!! Fiind un model adresat pentru vestici familisti,trebuiau sa o faca mai solida sa obtina un punctaj de 4 stelute.Vesticii or sa spuna ''Chiar daca e ieftina,nu imi permit sa imi expun familia la pericol''
-
dan_grc, miercuri, 28.11.2012 19:52
Nu e vorba doar de "valurire" simpla si normala, ci de una accentuata si repetata, daca esti expert in astfel de teste, ar trebui sa stii ca trebuie sa fie un "val" singular si moderat, uita-te bine ce fel tremura tabla la usa spate de mai multe ori, e o tabla f subtire, parca bate uraganul din lateral, dar nu de asta are 3 stele. @Scorpyon Ai dat un f bun exemplu cu S420 cdi, adevarul ca daca ai 140 cu-n S80 si intri intr-un TIR care merge si ala cu 80, scapi cu-o usoara ameteala iar legile fizicii care-ti fac praf organele interne nu se aplica la Volvo. Si rog expertii cu "Volvo nu se rastoarna si nu poti muri" sa se abtina.
-
VIATA Vs LCD, miercuri, 28.11.2012 21:34
mai conteaza 3 stele ce tine direct de viata ta?..important e ca ai optiune de LCD sa poti fi animat pana la moarte - daca si aici o mai bagati pe aia ca dacia se vrea e low-cost..sunteti isteti / mai bine inversau prioritatile si era mai sanatos si vindeau si mai mult
-
LUCCI, miercuri, 28.11.2012 21:41
Brr! Parca am un deja vu Este o Dacia sau un Cherry Lodgy? Sau...Great Wall...
-
Boogy, miercuri, 28.11.2012 21:45
problema nu e ca Lodgy a obtinut ce a obtinut. Problema e ca pretul lui Lodgy e cam cat un Ford Focus de exemplu. Focus e masina de famile?? Eu zic ca da, are toate atuurile. Atunci de ce sa-mi iau un frigider ca Lodgy? Romanii care inaite se bucurau si la Oltcit acum o ard ca vor spatiu si vai cati saci si copii incap in Lodgy. Apropos, natalitatea e la pamant in Romania, si iar o ardem cu masina de familie. O ok Lodgy dar ca duba cu tabla in loc de geamuri. De aceeasi bani de ce sa nu-mi cumpar o compacta europeana super asezata pe sosea in locul unui microbuz care are un aport de aer mai mare la interior?
-
Rik, miercuri, 28.11.2012 22:48
Logdy asta costa intre 10-20 k euro. La banii astia gasesti destule Sharan, Espace, Allroad, V70/Crosscountry de 5-7 ani, masini care au 5 stele si inca stau destul de bine tehnic, ce sa mai deja la pretul asta sunt destule Mitsubishi Pajero, LandCruiser, X5, Touareg, A8, Seria 7, S-Class, tancuri nene. In fond ce ofera in plus caruta asta fata de o alternativa sh? Prea fiabila nu este, dupa 100 mii Km incep sa cada toate, evoluata/confortabila la fel si nici sigura, intr-o zi intra unu in tine si te baga in mormant ca deh nu are decat 3 stele, daca ai fi fost intr-un Espace din 2008 care costa 8-9 k euro si are 5 stele,poate ai mai mari sanse sa scapi.
-
Suedezu, miercuri, 28.11.2012 23:14
@Dane draga ,in caz ca nu stiai a fost odata un test supus intre un E classe vs s60 la un impact cu zidul la 90 km/h.E class-ul sa facut zob ,le-a strivit picerele la manechini,pe cand caroseria de la Volvo sa facut praf iar interiorul a ramas intact,si a fost protejat in totalitate.Deci? Ce ai de spus in privinta aceasta?Stiu si eu ca patronul Edy a murit intr-un s class la un impact cu un tir.De ce? Pt ca mercedes nu a stiut sa ofere siguranta deplina in diferite domenii,iar aici nu mai vorbim de protectie pt pieton si rasturnare,fiindca mercedes sta foarte prost la aceste capitole,este varza.Orikum pt ditamai clasa s-ul s-a facut terci cam nasol.Daca era un BMW seria 7,probabil daca mai ramanea portbagajul. De aceea bagati inca odata la cap si retineti ca Volvo este numarul unu in lume in ceea ce priveste siguranta.Volvo il scuipa pe Mer cedes la siguranta.
-
Eko, miercuri, 28.11.2012 23:17
Mda vad ca au sarit repede cei care apara marca autohtona poate unii chiar lucrati la ei, recunosc Dacia e un fel de ambasador pt noi in strainatate, dar din 2004 de cand au scos Loganul cu ce au evoluat la partea de siguranta ca eu nu vad? Au mai pus 2 airbag-uri si tot 3 stele ia. @Vasi si daca ma sprijin de portiera si o infund ce mai zici, si dupa daca vrei sa o tragi o sa vezi ca se misca tabla de pe toata usa. Si eu conduc o masina ieftina, dar am ales-o in detrimentul alteia si pt siguranta care teoretic o ofera. !!!Podeaua pasagerilor din spate a fost separată complet de tunelul central, iar ruptura s-a extins înspre podeaua din dreptul pasagerilor din faţă!!! nu spune nimic chestia asta?
-
Mafia, joi, 29.11.2012 00:19
@Scorpionule,ai dreptate tata.Pai si E39 alea din 2002-2004,le considera cocalarii taburi=)) .Si aveau 2 stele la euro-Ncap.Cat despre Dacia,ce sa zic,Dacia e tot Dacia ,ma intreb noile Loganuri/Sandero cat vor obtine? Dar ce sa le faci ,Dacia nu e ca Toyota sa aiba 5 stele la E ncap cum are Topyota pana si pe Yaris. =))
-
Mafia, joi, 29.11.2012 00:19
@Scorpionule,ai dreptate tata.Pai si E39 alea din 2002-2004,le considera cocalarii taburi=)) .Si aveau 2 stele la euro-Ncap.Cat despre Dacia,ce sa zic,Dacia e tot Dacia ,ma intreb noile Loganuri/Sandero cat vor obtine? Dar ce sa le faci ,Dacia nu e ca Toyota sa aiba 5 stele la E ncap cum are Topyota pana si pe Yaris. =))
-
LauCalin, joi, 29.11.2012 00:36
Este un rezultat cat se poate de normal pentru o masina low cost. Nu poti sa ai pretentii de calitate, finisaje sau siguranta in conditiile cel mai ieftin model concurent pentru Lodgy costa cu cateva mii de euro mai mult. Masina asta a fost gandita sa fie ieftina, spatioasa si fiabila. Evident ca se pot face foarte multe imbunatatiri, insa asta mareste pretul si Lodgy nu prea si-ar mai avea rostul. La cat costa nu prea iti vine sa faci figuri ca nu e sigura sau ca intra rugina. Vrei un monovolum in care sa nu intre rugina, sa fie mai confortabil,mai sigur si in care sa te simti mai bine? Foarte bine! Targurile sunt pline de Touran, C-MAX,Zafira, Scenic sau Espace. Dar vedeti voi, alea au vreo 6-7 ani cel putin si peste 150 000 de km. Ori nici asa nu e bine.
-
Andrei, joi, 29.11.2012 03:24
Bag de seama ca stirea asta a creat un curent de experti in siguranta activa si pasiva a pasagerilor, majoritatea examinand atent un video pe youtube. Dacia a promis 3 stele, a oferit 3 stele. A promis un pret rezonabil, l-a oferit. Bag de seama ca tot romanul sta acu sa examineze rezultatele unei masini pe care o cumpara. Inclusiv cand se duce in targ si ia o masina din aia cu 'tractiune spate, frate', care 'fuge de rupe'. Eu zic sa va concentrati mai mult pe condus si sa va pastrati parerile pentru voi. Eu imi iau o masina cu trei stele si casc ochii sa n-o dau de zid.
-
danny, joi, 29.11.2012 09:30
@dan_grc La Volvo chiar nu par sa se aplice unele legi ale fizicii. Job-ul meu mi-a dat ocazia sa vad o epava de S60 intrata intr-un cap de pod cu vitezometrul blocat la peste 100 km/h, nu mai stiu cu cat in plus. Motorul era acordeon, cutia de viteze cred ca mai avea un pic si ajungea in portbagaj, insa usa soferului inca se inchidea! Mai mult, soferul a scapat doar cu o entorsa la picior si cu minore leziuni interne cauzate de soc. Nu am mai vazut nici o alta masina de 5 stele sa iasa asa de bine dupa un accident grav. De alte povesti ca asta cu Volvo am auzit, asa ca mi-am propus ca, atunci cand mi-oi putea permite, sa ma reorientez spre marca suedeza. La cum se merge acum pe strazi, pt mine si familie siguranta a trecut pe primul loc.
-
Mafia, joi, 29.11.2012 12:34
Mai bine taceai din gura mey Dane,decat sa aberezi intruna despre Bmw-uri.Ia-te de mana cu @mntsn,si intalniti-va la miezul noptii si faceti cateva liniute la semnalul culorii verde a semaforului,iar in caz ca motoarele voastre cedeaza sa va amintiti de 10 ori canda m spus eu cv despre fiabilitate.
-
mtk, joi, 29.11.2012 12:42
Dacia a promis 3 stele si le-a oferit, in schimb totusi in lumea asta avem nevoie e progres (si restul marcilor auto il ofera, bineinteles crescand costurile). Dacia ar trebui sa se chinuie sa obtina 4 stele totusi. Poate reuseste sandero 2 sau logan 2. Ar fi un lucru important pentru Dacia.
-
Kap, joi, 29.11.2012 13:21
Dacia Lodgy nu a obtinut 4 stele pentru ca nu are ESP standard.La fel, ca si Duster-ul (care a fost penalizat pentru eticheta AIRBAG din dreapta care nu era cusuta,ci lipita) Lodgy e depunctata cam mult pentru lipsa unui martor luminos pentru dezactivarea airbagului din dreapta. OK, dati banii pe ESP sau luati Logan/Sandero 2 (care au ESP standard) si o sa aveti Dacie de 4 stele.Nu stiu ce ma face insa sa fiu convins ca nici asta nu o sa multumeasca toti rumanii, ca doar ei "e cunoscatori la masini" si vor 7 stele, dar iau carnetul cu spaga, sint zmei in trafic si nu sint atenti la semne, dar sa le mai si respecte. N-am vazut si eu un comentariu pertinent, stie vreunul detalii suplimentare despre punctare, sa dea vreun argument sa ne lumineze.Dar nu, astia de mai sus probabil vor sa ne vinda masini vechi.Si d-aia isi screm intelighentzia pentru ironii caznite pe aici. Mie unul mi se par mai relevante parerile vesticilor care cumpara la greu Dacii si care probabil le si conduc si intretin corect.Voi n-aveti decit sa le culegeti resturile ca sa va impaunati cu ele prin tara inainte sa le dati de pereti sau sa le vindeti fraierilor.Dar nu incercati sa ne dati lectii ca va obositi degeaba neuronu'.
-
@Kap, joi, 29.11.2012 13:35
E cu siguranta comentariul tau cel mai pertinent, poate unii incearca sa vanda vechituri, dar tu cumva incerci sa vinzi Dacia? Unii ziceau de cum se indoaie niste stalpi, deci tu te oboesesti sa explici de esp?:). Ai dreptate cu neuronu.
-
Kap, joi, 29.11.2012 14:46
Eu vorbesc din postura unui utilizator, nu numai de Dacia, un pic mai avizat.Atit.Si nu am zis ca nu se indoaie deloc, ci am incercat sa aflu de ce a fost depunctata masina cel mai mult. ESPul nestandard si citiva martori enervanti (pentru mine), vreo eticheta pusa aiurea sau capota prea tare de care se loveste pietonul sint lucruri minore care au adus depunctari mari. Citeste mai atent ca sa nu imi dai dreptate cu ultima parte.
-
LauCalin, joi, 29.11.2012 18:15
Pai vezi tu,mai Kap... pe strada nu e ca in loborator. Daca la niste teste stricte masina primeste 3 stele, ce sa mai zicem de impact din spate de exemplu sau la viteze mai mari? Spunea cineva de un Volvo si un cap de pod. Il cred pe cuvant, dar este vorba de cu totul alta masina. Volvo e cam dependent de siguranta, ori o masina low-cost... Si apropo, acea deformare a capotei la un impact cu un pieton nu e chiar de neglijat. Si chiar daca ar fi asa cum zici tu, sa cascam ochii in trafic, dar pe sosele se pot intampla multe nu doar din vina soferului, gen iti sare un copil in fata, un animal, e nevoie de o manevra la limita sa eviti un accident... Cu ce ai vrea sa faci o asa manevra, cu o Dacia sau cu un Touran sau Scenic de exemplu? Ideea este ca Dacia este o marca ieftina si asta se cam vede. Singurele compromisuri care nu se fac sunt spatiul interior si raportul pret-dotari. Cand Dacia va avea 4 si 5 stele pe linie pretul va fi cu cel putino 2000 de euro mai mult. Iar Renault nu vrea asta.
-
muc, joi, 29.11.2012 20:28
cititi articolul asta si veti intelege http://www.promotor.ro/masini-noi/opinii/analiza-dacia-si-siguranta.-dezastru-sau-strategie-10358372
-
Tembelus Rex, vineri, 30.11.2012 23:44
E mult de dezbatut pe problema sigurantei masinilor si a sigurantei masinii de fata la care face referire articolul ....veti vedea ca exista plusuri si minusuri ......problema e cu BANII....imi doresc si eu un Lodgy chel la 9 500 euro si fara ESP ...culoarea alba ......dar nu am banutii necesari desi muncesc .....cei care urati Dacia daca ati putea dona macar un euro ati face o fapta buna - cumparati-mi si mie un Lodgy chel......sa fie asa ca de la Mos Craciun ......Multumesc anticipat!
-
Florin, sâmbătă, 01.12.2012 02:28
Dacia Logan 2012 va lua 4 stele la EuroNcap.
-
dan, duminică, 02.12.2012 09:34
pe ce te bazezi? Vorba lui Moromete!
-
ironR, luni, 03.12.2012 17:06
e masina prea usoara, tabla subtire, intaritura insuficienta, etc. Prea se indoaie rau, iar la impactul lateral nu-mi vine sa cred, am impresia ca parapetul intra in interiorul masinii la un moment dat, sa nu mai zic de stalp... Concluzia e simpla: pt cine o cumpara trebuie mers corespunzator si fara excese. Ar trebui data o lege care sa permita instalarea motoarelor peste 100CP doar pe masini care au 5 stele la euroncap.
-
Giga-Motors, luni, 03.12.2012 20:17
Non-Tembelus, gluma ca gluma, dar stii ca ideea ta n-ar fi deloc rea?.......Hai sa presupunem ca ne-am aduna cu totul vreo mie de useri care nu detin deocamdata masini personale, fiind dispus fiecare sa doneze de la 1 la 20 de euro, in functie, desigur, de puterea lui financiara. Daca eu, de exemplu, as pune la bataie cate 5 euro la fiecare 3 zile, ar rezulta 50 de euro pe luna (suportabil pentru mine). Daca si ceilalti 999 de useri ar fi la fel de constiinciosi, o data la 3 zile s-ar strange laolalta......5000 de euro. Ipotetic, am fi 1000 de insi implicati, iar inmultit cu 3 zile rezulta 3000 de zile, adica vreo 10 ani. V-ati prins? In decurs de o decada, ne-am putea ajuta reciproc sa ne cumparam fiecare cate o masina destul de buna la pretul asta de 5000 (cine vrea Logan nou si "chel", treaba lui). Important ar fi sa avem rabdare in acest "CAR tiganesc" ad-hoc (eu, unul, n-as avea probleme, ba chiar m-as trece ultimul pe lista pretendentilor, adica sa primesc banii gramada peste 10 ani). Pe bune, nu fabulez, Rex s-a gandit istet......Ar fi o afacere care ne-ar manca timp pretios din viata, dar in mod clar ar fi si o facilitate de tip "no fucking bank", adica fara sa platim dobanzi si comisioane.......Bine, va puteti intreba: dar de ce sa nu stranga fiecare 5000 de euro la ciorap, fara sa se mai complice cu ceilalti? Hm, credeti ca ar reusi careva? Este dovedit psihologic ca, chiar daca vrei sa contribui in mod constant la formarea unei gramezi de bani pentru un anumit obiectiv pe care il ai in minte ca primordial, necazurile si stringentele de zi cu zi, chiar si incidentele imprevizibile, te tenteaza sa "ciupesti" cate un pic din "rezerva", ciupesti azi, pe urma maine si tot asa, deci economisirea personala n-ar putea sa sporeasca suma la pastrare ! Pe de alta parte, celor care ar beneficia printre primii de transa cash, daca, dupa cativa ani, nu le-ar mai conveni masina, ar putea s-o vanda sau s-o schimbe (evident, valoarea s-ar reduce din cauza uzurii morale) , dar in pierdere absoluta n-ar avea cum sa iasa decat daca nu i-ar duce deloc mintea......Presupun insa ca ar cumpani intens inainte de a-si cumpara ceva din cei 5000 de euro, ca sa nu regrete mai tarziu. Eu, unul, stiu neindoielnic ca mi-as lua o "americana" get-beget ceva mai veche, ca sa n-am batai de cap cu fiabilitatea, plus ca frumusetea ei definitorie nu se "plafoneaza" niciodata......Ba inca eclipseaza multe "figurine" de astazi......Din punctul meu de vedere, s-ar merita sa astept oricat pe lista CAR ;) Dar bineinteles ca noi, romanii, n-am avea incredere unii in altii, mai ales daca nici nu ne cunoastem, de obicei noi vrand sa obtinem totul usor, repede, pe cont propriu si fara sacrificii, dar oare bardul nostru national, vesnic actualul Eminescu, batea campii cand scria un vers de genul: "De ce uitati ca-n voi e si numar, si putere?"......?
Citeste si
-
SIGURANTA | joi, 14 noiembrieNoi teste Euro NCAP: 3 stele pentru Ford Tourneo Courier, produs în RomâniaEuro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 12 noiembrieNoua Dacia Duster, rechemată din cauza unei probleme electriceNoua generație Dacia Duster este supusă unei campanii de rechemare în service. Campania de rechemare, prima pentru noua generație Duster, a fost inițiată din cauza unei posibile defecțiuni la circuitul electric al mașinii. Citeste tot
-
SIGURANTA | sâmbătă, 9 noiembrieVolkswagen: 115.000 de mașini rechemate în service, în SUA, din cauza airbag-urilor TakataConstructorul german de automobile recheamă în service circa 115.000 de mașini, în SUA, din cauza airbag-urilor Takata. Sunt afectate inclusiv modele Passat din 2006-2007. Citeste tot
-
SIGURANTA | marţi, 5 noiembrieEpopeea Takata continuă: 6 milioane de mașini Opel, rechemate pentru înlocuirea airbagurilorMilioane de mașini Opel produse în ultimii 21 de ani sunt supuse unei rechemări de amploare pentru înlocuirea airbagurilor. Cele mai multe exemplare afectate ar putea fi dotate cu airbaguri Takata defecte. Citeste tot
-
SIGURANTA | joi, 10 octombriePeste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere în Uniunea Europeană, anul trecutPotrivit unui nou raport realizat la nivelul Uniunii Europene, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în 2023. Deși numărul accidentelor a scăzut în România, țara noastră are în continuare o rată ridicată de accidente rutiere mortale. Citeste tot
Chiar daca Dacia e masina de buget ma asteptam sa evolueze un pic mai mult la capitolul siguranta, dar se pare ca au ramas la fel. La impacat frontal se deformeaza cam mult, iar pe foita de tabla din care e facuta masina apar "valuri" care demonstreaza cat de fragila e masina. La impact lateral cu stalpul deja no comment, eventual te pregatesti sa il iei in brate. Surprinzatoare e craparea tunelului central, oare in testele facute de Renault nu au observat lucrul asta? Sa speram ca noul Logan si Sandero vor sta mai bine.