Dacia la Salonul Auto de la Frankfurt: totul despre prima cutie automată a mărcii românești și noul Duster Edition 2016
Dacia a dat toate detaliile despre noutățile pe care le introduce în gamă odată cu Salonul Auto de la Frankfurt. Pe lângă faptul că toate motoarele sunt Euro 6, Duster primește o actualizare și marca românească oferă prima sa cutie automată.
Dacia a pregătit mai multe surprize pentru Salonul Auto de la Frankfurt. Pe lângă faptul că toate motoarele din oferta constructorului român respectă deja norma Euro 6, marca din Mioveni va prezenta în fața nemților prima sa transmisie automată, unitatea manuală robotizată numită Easy-R. Alături de transmisia cea nouă și de motorizările actualizate, Dacia aduce noutăți în gama Duster: o nouă culoare de caroserie, ornamente interioare noi, mai multe dotări, tapițerii noi și un nou model de jante din aliaj. În plus, Duster primește sistemul multimedia MEDIA-NAV Evolution, cu tot cu o cameră de marșarier. Pe anumite piețe, Dacia va comercializa și o serie limitată "Urban Explorer" a lui Duster.
Prima transmisie automată din oferta Dacia vine cu motor de 90 CP și cu Start-Stop
Transmisia robotizată Easy-R din oferta Dacia, prima unitate automată din oferta europeană a constructorului din Mioveni, debutează la Salonul Auto de la Frankfurt. Dacă până acum știam doar că va fi oferită în cadrul gamelor Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway, cei de la Dacia au specificat în final și motorizare care o însoțește. Astfel, noua transmisie robotizată Easy-R de la Dacia are cinci trepte de mers înainte și este oferită pentru moment doar cu unitatea 0.9 Tce de 90 CP. Propulsorul respectă normele Euro 6 și asigură același consum mixt în compania transmisiei robotizate: 4.9 litri la sută și emisii CO2 de 109 grame pe kilometru. Reprezentanții mărcii românești nu au specificat cum sunt afectați timpii 0-100 km/h ai modelelor care sunt comandate cu această transmisie.
Noua combinație de motorizare/transmisie de la Dacia a fost testată insistent de inginerii Renault, fiind optimizată pentru durabilitate și fiabilitate. În timpul procesului de dezvoltare, transmisia Easy-R a fost testată pe dinamomentru vreme de peste 130.000 de ore, iar fiecare transmisie Easy-R în parte este evaluată în cursul procesului de fabricație printr-un proces strict de control al calității. Transmisia robotizată de la Dacia are atât mod automat, cuplat prin selectarea treptei "D", cât și mod Manual, activat prin mutarea levierului la "M" și apoi mișcarea acestuia înspre semnele "+" și "-", în funcție de dorința șoferului de schimbare a treptelor. Cei de la Dacia susțin că au ales această soluție tehnică deoarece nu afectează consumul de carburant și unitatea Easy-R are mai puține pierderi de energie față de automatele convenționale. În plus, unitatea Easy-R are un mod de "crawl" îmbunătățit, care facilitează manevrele la viteze reduse când nu este acționată accelerația și staționarea în rampă cu sistemul Hill Start Assist.
Toate motoarele Dacia respectă norma Euro 6 și consumă mai puțin
Dacia și-a actualizat toate motorizările din gamă pentru respectarea normei euro 6. Odată cu acest update, toate propulsoarele sunt echipate cu sistemul Start-Stop și cu funcție de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare, singurele excepții fiind unitățile 1.2 16V. În plus, toate diesel-urile sunt echipate cu un sistem de reducere a emisiilor de oxizi de azot care funcționează fără întreținere: Lean Nox trap, o soluție tehnică bazată pe un sistem de absorbire a NOx-urilor care folosește un catalizator placat cu zeoliți (grup de minerale).
Datorită actualizării la Euro 6, toate motoarele au devenit mai eficiente în materie de consum de carburant. În cazul gamelor Sandero, Logan și Logan MCV: unitatea TCe 90 are un consum mai mic cu 0.1 litri la sută, iar diesel-ul de 90 CP este cu 0.3 litri la sută mai eficient. La gama Sandero Stepway, motorul TCe 90 este cu 0.3 litri la sută mai eficient și diesel-ul de 90 CP este cu 0.2 litri la sută mai eficient. În cazul gamei Duster, unde sunt prezente cele mai multe motoare, există îmbunătățiri de consum pe toate planurile. Astfel, dCi-ul de 90 CP al lui Duster este cu 0.3 litri la sută mai eficient, iar fratele său mai puternic, de 110 CP, are un consum mixt redus cu 0.5 litri la sută. Unitatea TCe de 125 CP din gama Duster a devenit cu 0.2 litri la sută mai economică, iar motorizarea nouă de 115 CP, denumită SCe șioferită doar pe anumite piețe, are un consum mixt de 6.4 litri la sută.
Duster Edition 2016: cameră de marșarier şi jante cu finisaj diamant
Ediția 2016 a lui Dacia Duster vine cu câteva actualizări menite să facă SUV-ul din Mioveni și mai atractiv pentru cât mai mulți clienți. Acestea au fost imprementate în gamă în funcție de cererile clienților Dacia și îmbogățesc oferta de echipamente, materiale și culori a lui Duster. Astfel, clienții lui Duster pot comanda un nou model de jante din aliaj, de 16 inch, care au finisaj "negru cu efect diamant". În plus, culoarea "gri olive" este înlocuită de "verde Altaï".
La nivelul interiorului, Duster are cele mai multe schimbări: ornamentele vor fi de două tipuri: negru silicon și gri Féderer, iar tapițeriile noi sunt cusute cu ață care are o nuanță discretă de gri. Variantele entry-level ale lui Duster vor avea tapițerie de culoarea "negru silicon", în timp ce variantele superioare vin în combinația de tapițerie "gri Féderer cu negru". Modificările sunt cel mai ușor de observat la fețele de uși, mânerele portierelor și ornamentele bordului. În plus, comanda sistemului de climatizare a fost restilizată subtil.
Sistemul de navigație Media-Nav Evolution este marea schimbare în gama Duster 2016. Acesta este disponibil opțional și cu o cameră video de marșarier, o dotare complet nouă în gama Dacia. Unitatea multimedia actualizată suportă funcțiile sistemelor Apple Car Play și Android Auto și vine cu o grafică îmbunătățită și o interfață nouă, dar la fel de ușor de folosit. În plus, Dacia Duster 2016 cu sistemul Media-Nav Evolution are comenzi pe volan care permit accesul la asistentul virtual Siri de la Apple (comenzi vocale) și se bucură de conectivitate la rețelele sociale Facebook și Twitter, cu suport pentru puncte de interes relevante, o aplicație dedicată (AHA, oferită gratuit în App Store și Play Store), acces la posturi de radio online și multe asemenea funcții.
Ediție limitată Dacia Duster 2016 Urban Explorer
Actualizarea din gama Dacia Duster a adus în ofertă și o ediție limitată a modelului, disponibilă doar pe piețele din Germania, Spania, Italia, Portugalia, Elveția, Austria, Suedia, Polonia, Slovenia, Croatia, Serbia, Bosnia, Macedonia, Kosovo și Muntenegru. Aceasta vine echipată din fabrică cu pachetele Look și Barodeur. Acesta din urmă implică ornamente suplimentare pentru partea inferioară a caroseriei, jantele din aliaj de 16 inch cu efect negru diamant, capace ale oglinzilor laterale de culoare negru metal, ornamente pentru pragurile laterale și pentru barele longitudinale de pe plafon și geamurii spate cu tentă fumurie pronunțată. În standard, toate modelele Dacia Duster Urban Explorer au volan îmbrăcat în piele și sistem Media-Nav Evolution. De remarcat faptul că noua ediție limitată a lui Duster nu este disponibilă nici în România și nici în Franța, deși țara din Hexagon este cea mai mare piață de desfacere de export pentru marca din Mioveni.
Standul Dacia este relativ mic la acest salon, iar singura noutate importantă este ascunsă într-un Sandero Stepway: cutia de viteze automată Easy-R.
Posted by Automarket.ro on 15 Septembrie 2015
Via Dacia
Din nou Dacia ne surprinde cu vechituri demne de 1310. Cutie robotizata cu 5 trepte in 2015 ??....pfff....varza...la revedere. Mai bine luat transmisia automata de la Renault 12 si nu se mai complicau atat cu "noua cutie de viteze". https://c1.staticflickr.com/9/8198/8223046143_c2109b7ca8.jpg