Dacia Duster primeşte un sistem GPL de la Borel

Publicat joi, 02.09.2010 10:50 de Bogdan Mirică

Dacia Duster se vinde deja în Franţa cu instalaţie GPL. Modelul românesc se bucură astfel de o autonomie totală mai mare de 1000 de kilometri.

Deşi se bucură de versiuni economice, care poartă semnătura eco2, Dacia Duster primeşte pe celelalte pieţe europene şi o instalaţie de GPL, menită să reducă costurile de exploatare şi emisiile de CO2. Prima companie care a obţinut dreptul de a echipa SUV-ul românesc cu o instalaţie pe GPL este Borel, care a început deja comercializarea unei asemenea versiuni în Franţa.

Instalaţia auxiliară este montată pe versiunea 1.6 16 valve a modelului românesc, de 105 cai putere, şi este disponibilă în ambele variante de tracţiune ale acesteia, 4x4 şi 4x2.

Versiunea cu doar două roţi motrice a primit un rezervor de carburant de 95 de litri, care poate asigura o autonomie suplimentară de 700 de kilometri. De cealaltă parte, alternativa 4x4 se bucură de un rezervor de numai 61 de litri, care garantează o autonomie de 500 de kilometri. În ambele cazuri însă, Duster poate oferi clienţilor săi o autonomie totală de peste 1000 de kilometri.

Momentan nu există informaţii privind o posibilă comercializare a versiunii pe GPL şi în România. De asemenea, nu se ştie dacă ansamblul auxiliar va fi furnizat tot de Borel.

via | autoblog

  • edi80, joi, 02.09.2010 12:08
    :)))

    asta ne mai trebuia!! gaz pe masini 4x4! defapt ce ma mai mir ca am vazut si q7 pe gaz! daca nu a putut sa il vanda a zis sa ii puna gaz sa scape mai usor ca reviziile le face la nea costicain garaj ca e mai ieftin!! doar e romania!!

  • LLCoolJ, joi, 02.09.2010 12:56
    Borel?

    Poate a primit un sistem tip 'Dorel", asa da..

  • Cristi, joi, 02.09.2010 14:13
    GPL

    Ar trebui sa stiti ca in vest pentru vehiculele echipate cu instalatii GPL se reduc atat costurile cu carburantul (1 l GPL costa 2.6-2.7 lei)cat si impozitul solicitat de stat. La noi taxa de poluare se calculeaza pentru motorul de baza alimentat cu benzina la care cantitatea ce CO2/km este mai mare decat in versiunea GPL. Si am o masina cu GPL, 1,6 l, cu care am un cost mediu la 100 km de doar 21 lei, echivalati voi in benzina sau motorina si vedeti daca este mai rentabil sau nu.

  • VSZ, joi, 02.09.2010 14:27
    :)

    GPL-u a fost facut pt tiganasi de cartier care isi cumpara 4×4 si o pun in fata blocului sa vada lumea ca el are un SUV si pe urma se trezeste ca nu mai are bani de fotoghin (benzina) si isi pune GPL, sa se poata plimba pe strada cu manelele la max. si cu o cruce mare din aur in gat lingand inghetata. :D

  • dan, joi, 02.09.2010 17:22
    smeccheri multi

    @VSZ vorbim aici de poluare , mediu , ecologie da ce sa faci daca tu ai logan si vecinu umbla cu Q 7 pe gaz doar traim in Romania si ne roade invidia mai rau ca si cancerul Hibridele si electricele sunt tot pentru cocalari dar nu ecologisti , ca lor nu le place;)

  • gica, joi, 02.09.2010 22:02

    Hibridele si electricele sunt tot pentru cocalari dar nu ecologisti , ca lor nu le place;) aici e un non-sens. iar, VSZ, sorry dar esti complet afafic.

  • @Mirica, joi, 02.09.2010 22:41
    Atentie, Mirica!

    Daca ai fi avut decenta sa citesti textul de pe Autoblog (nu zic ca ar trebui sa cunosti limba ca sa traduci....), ai fi vazut ca "sarà presto disponibile" nu inseamna "se vinde deja"....Iar daca ai fi verificat site-ul Dacia.fr (cum o elementara decenta ar impune), ai fi vazut caNU exista la vanzare modelul de care scrii. In fine, jurnalismul COPY-PASTE face iarasi victime....