Dacia Duster primește un nou motor pe benzină în Marea Britanie: 1.6 litri cu 115 cai putere
Dacia introduce un nou motor Euro 6 pe benzină în gama lui Duster din Marea Britanie. Unitatea aspirată de 1.6 litri va oferi și ceva mai mulți cai putere.
Dacia este unul dintre brandurile cu cea mai mare creștere pe piața din Regatul Unit. Se pare că englezii apreciază raportul calitate/preț oferit de constructorul român și în special pe cel oferit de SUV-ul Duster. Modelul produs la Mioveni este văzut ca o alernativă comodă și eficientă la drumurile grele din Regatul Unit.
Dacia nu uită însă că publicul din Marea Britanie este unul pretențios, care trebuie întreținut cu noutăți. Motiv pentru care operează o serie de modificări importante în gama de motorizări a crossoverului.
Fanii motoarelor pe benzină vor face cunoștință cu un nou propulsor de 1.6 litri 16 valve, de concepție nouă, care garantează un salt de putere de la 105 la 115 cai. Și cuplul motor a devenit ceva mai generos, însă nu cu mult: 8 Nm în plus pentru un total de 156 Nm, resimțit la 4000 de rotații. Bagajul de putere și cuplu va putea fi administrat cu ajutorul unor transmisii manuale cu cinci sau șase trepte.
Grație noilor resurse, SUV-ul poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 11 secunde (versiunea 4x2) sau 12 secunde (versiunea 4x4). Chiar și cu performanțe mai bune, motorul devine mai ecologic, rata emisiilor atingând 155 g/km (versiunea 4x4) și 145 g/km (versiunea 4x2). Adică suficient pentru a se califica în categoria normelor de poluare Euro 6. Din lista dotărilor standard nu lipsește nici sistemul Start-Stop, care oprește motorul la semafor pentru a economisi benzină.
Propulsorul de 1.6 litri benzină nu este singurul care a primit îmbunătățiri. Și cel diesel de 1.5 ltri dCi, cu o carieră impresionantă în spate, beneficiază acum de un cuplu motor generos, mai mare cu 20 de Nm.
via newspress (înreg.)
Un pas cam mic. Simbolic chiar. Se vede treaba că Dacia ține cu dinții de statutul de mașină low cost. Se pare că, în privința benzinarelor, piața britanică preferă în continuare 1,6/16v, în detrimentul unui 1,2/16v turbo.