Dacia, brandul cu cea mai mare crestere in Europa
Jato Dynamics a realizat un studiu al pietei auto de pe Batranul Continent.
Compania britanica Jato Dynamics a publicat datele unei cercetari efectuate pe piata auto din Europa. In cadrul acestui studiu au fost adunate informatii din 27 de state europene, care nu includ Romania si Bulgaria.
Conform cercetarii, brandul romanesc Dacia a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor la nivel continental, circa 86%. Cel mai bine vandut brand la nivel european a fost Volkswagen, cu 1.607.750 de unitati, urmat de Opel, cu 1.323.076 de unitati, si Ford, cu 1.287.182 de masini comercializate.
Vanzarile VW au scazut insa in 2007 cu 3,8%, in timp ce in cazul Opel au urcat cu 0,1%, iar cele ale Ford cu 1,1%. Pe pozitiile urmatoare s-au plasat brandul Renault, cu 1.179.729 de masini comercializate, in scadere insa cu 9,3% fata de anul 2006, si Peugeot, cu 1.092.388 de unitati, in scadere cu 1,4%.
Din topul primelor zece cele mai vandute branduri in Europa mai fac parte, in ordine, Fiat, Citroen, Toyota, Mercedes si BMW, informeaza Mediafax. Dintre aceste marci, cel mai rapid avans al vanzarilor a fost realizat de Fiat, cu 7,7%, in urma lansarii unor noi modele precum Bravo, 500 sau Linea.