DACIA 40 | Ceausescu despre Liberta: "Sa fie scurtata!"
Partidul a dat dovada intregii sale "implicari" in problemele poporului in 1985, la lansarea primului hatchback Dacia.
Anul 1985 aduce in gama Dacia primul hatchback adevarat produs vreodata de constructorul roman. Dupa ce Partidul anuntase ca isi doreste un model care sa primeasca initialele "CN", acronim provenit din numele celui mai iubit Fiu al poporului, inginerii Dacia au respectat intocmai indicatiile. S-a nascut 1320 CN1, cunoscut si sub numele Liberta. La nivel oficial, "CN" nu avea legatura cu Ceausescu si insemna "Caroseria Noua".
"Liberta" nu era numele oficial al modelului, insa acesta circula printre ingineri si a inceput sa fie utilizat abia dupa '89, in 1991, cand se lanseaza Dacia 1325 Liberta. Oricum, de "Liberta din '85" se leaga o poveste incredibila, cea in care Nicolae si Elena Ceausescu dau dovada "implicarii" totale in deciziile luate in tara, indiferent de domeniu.
"Am primit indicatii pretioase si sanctiuni de partid. Dar am avut si satisfactii, pentru ca reuseam chiar si in acele conditii sa rezolv cate ceva", isi aminteste Constantin Stroe, actualul vicepresedinte Dacia. "Cand am prezentat Dacia Liberta gata pregatita si cu toate liniile de productie in ordine, Leana a spus: <Nicule, sa fie scurtata!>. Probabil se sculase cu fata la perna".
Asa a aparut Dacia CN 2. CN1 era mai lunga, CN2 mai scurta.
dar altceva inafara de dacia asta nu aveti la stiri pe ziua de azi? m-am saturat sa dau refresh in asteptarea unei stiri noi ...