Criza loveste BMW: vanzari in scadere cu 21.2%
BMW a facut publice rezultatele sale financiare inregistrate in primul trimestru al anului. Vanzarile grupului au scazut cu 21.2% in aceasta perioada.
Criza economica a lovit serios chiar si brandurile premium, care la sfarsitul anului trecut nu pareau a fi afectate de criza. Grupul BMW a emis un comunicat oficial in care anunta ca primul trimestru al acestui an i-a adus pierderi de 55 de milioane de euro, inaintea impozitarii, comparativ cu un profit operational de 827 milioane de euro, in aceeasi perioada a anului trecut.
Potrivit cifrelor oficiele emise de BMW, vanzarile totale ale grupului au scazut in primul trimestru cu 21.2%, pana la 277.264 de unitati vandute, cu mult sub cele 351.787 unitati livrate in aceeasi perioada a anului 2008.
Dintre brandurile grupului, Mini a suferit cel mai tare de pe urma crizei, vanzarile constructorului britanic inregistrand un declin de 24.9%, ceea ce se traduce in doar 43.592 de unitati livrate fata de cele 58.054 exemplare vandute in aceeasi perioada a anului trecut.
Si BMW a inregistrat o scadere cu 20.5%, de la 293.550 de unitati anul trecut pana la 233.498 unitati anul acesta. Rolls Royce a ramas relativ stabil, constructorul de lux reusind sa vanda 174 de automobile in primul trimestru, comparativ cu 184 de unitati livrate in aceeasi perioada a lui 2009.
BMW s-a aratat ingrijorat de faptul ca evolutia pietei globale nu poate fi anticipata. Cu toate acestea, Norbert Reithofer, presedintele BMW, a declarat ca nu intrevede o revenire a pietei auto inainte de 2010.
via | CarScoop
Eu cred ca motivul pentru care brand-urile premium pierd teren de-abia acum se datoreaza faptului ca, in general, clientela specifica a inceput mai tarziu sa resimta efectele crizei, considerand si puterea financiara superioara a acestora. Oamenii de rand au inceput sa-i simta efectele mai devreme, cand incepeau sa fie concediati in masa, prin urmare masinile specifice clasei sociale de jos si medii au inceput sa sufere primele la vanzari. Acum, cand metoda de a reduce costurile firmelor prin concediere s-a cam epuizat si veniturile managerilor s-au redus simtitor, au inceput sa-si dea seama si acestia ca e cam groasa si nu prea da semne de redresare. Astfel ca primul lucru la care renunta sunt masinile. Parerea mea, nu dati cu pietre.