Cota de piață a mașinilor diesel vândute în România s-a stabilizat: 25% după primele 10 luni ale anului

Publicat luni, 18.11.2019 15:04 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

25% dintre mașinile noi cumpărate de români în primele 10 luni ale anului au avut motorizare diesel, în timp ce cota de piață a mașinilor cu motoare pe benzină a rămas constantă la 71%.

După o lungă perioadă în care cota de piață a mașinilor diesel a scăzut în fiecare lună în România, datele publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) arată că după primele 10 luni ale anului piața s-a stabilizat.

Astfel, 25.4% dintre mașinile noi cumpărate de români în perioada ianuarie-octombrie au avut motoare diesel, volumul total fiind de  36.661 de unități.

Cota de piață este practic similară cu cea de după primele nouă luni ale anului, însă comparativ cu perioada similară a anului trecut există o scădere pronunțată de la o cotă de piață de 35.8%.

Între timp, volumul de mașini noi cu unități pe benzină comercializate în primele 10 luni a fost de 102.462 de unitari, corespunzător unei cote de piață de 71%. În acest caz se remarcă o creștere cu 10 puncte procentuale comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Volumul de mașini electrice și hibride a fost în perioada ianuarie-octombrie de 5.283 de unități, iar cota de piață a ajuns la 3.7%. Chiar dacă se observă o creștere a cotei de piață de la valoarea de 2.7% înregistrată în perioada similară a anului trecut, cota de piață a rămas relativ stabilă după ce volumul din luna octombrie a fost mai mic decât cel înregistrat în septembrie (549 unități vs. 652 unități), pe măsură ce efectul programului Rabla Plus se estompează.

Pentru ultimele două luni ale acestui an, reprezentanții APIA se așteaptă la  consolidare ușoară a cotei de piață pentru mașini diesel, pe baza evoluției pozitive care a început în aprilie.

Via APIA

  • PMC, luni, 18.11.2019 16:36

    E normal. Lumea reactioneaza la politicile si amenintarile constante in ce priveste motorizarile Diesel. Sunt niste alarmisme total nefondate si din nou, pentru ca aproape tot ce se petrece in UE e fara cap, din nou efectul obtinut e invers decat cel scontat. Tot timpul nu se sopune sa ne reducem "amprenta de CO2", dar odata cu sperietoarea pe care au inventat-o socialistii de la UE, clientii care s-au reorientat catre masini pe benzina si-au crescut practc amprenta de CO2, stiut fiind ca motoarele Otto scot mai mult CO2 decat Diesel. :) Asa se intampla cand birocrati fara expertiza in domeniu iau decizii tehnice. Cu alte cuvinte, asa se intampla cand ai habarnisti care dau directive din pix, directive pe care ar trebui sa le faca ingineri. PS: piata din Romania nu conteaza.

  • Alex D., marţi, 19.11.2019 09:26

    Se poate reduce acel CO2 mult mai drastic prin desfintarea CET-urilor dar si prin renuntarea la carbune ca sursa de energie, care acum constituie 20-30% din productia energiei electrice si are cel mai mare pret. Diesel-ul trebuie sa ramana, dar trebuie folosit in zone in care nu se merge preponderent bara la bara sau pe distante scurte, ori trebuie regandit astfel incat sa nu se mai infunde DPF-ul. Pentru orase aglomerate masinile usoare pe benzina si cu un cuplu generos in zona de jos a turatiei ar fi ideale sau electricele care prind tot mai mult teren insa care nu sunt acum asa de accesibile prin prisma pretului de achizitie dar si a infrastructurii care este inca la inceput de drum. Totodata nu m-as arunca la electrice pana nu folosesc o tehnologie mai putin poluanta si mult mai eficienta pentru baterii.

  • Kotegaeshi, miercuri, 20.11.2019 19:40

    Inginerii nu dau directive. Ei proiecteaza. Asta invatza sa faca in facultate.Directivele se dau de catre partidele politice. Iar obsesiea ta , cu motorina, a dat in penibil. As vrea sa te vad dupa ce incepi sa bagi mana adanc in buzunare.Pentru reparatii la ' enterprise"-ul lu' matale! In rest, ideile tale sunt bune!