Cornel Olendraru, directorul Uzinei Dacia: "Aproape nimeni nu este nemulțumit că a cumpărat o Dacie"
Directorul Uzinei de Vehicule Dacia afirmă într-un interviu exclusiv acordat Automarket.ro că unul dintre principalele avantaje ale Dacia pe piața vest-europeană este efectul-surpriză al modelelor mărcii.
Unul dintre cei mai înalți oficiali Dacia, directorul Uzinei de Vehicule Dacia, consideră că ascensiunea europeană a mărcii de la Mioveni are la bază atât calitatea produselor, cât și un efect-surpriză pe care mașinile produse îl au în fața clienților. "Acest efect este unul foarte favorabil", declară Cornel Olendraru, 45 de ani, într-un interviu exclusiv Automarket.ro.
"Dacia e o marcă tânără în Europa și beneficiază în mod clar de un efect de surpriză, dar care trebuie consolidat. Acest efect este unul foarte favorabil. Impresia clienților este că Dacia este o mașină care-ți dă mai mult decât te aștepți. Acest lucru este o condiție esențială la nivelul satisfacției clienților. Aproape nimeni nu este nemulțumit că a cumpărat o Dacie. Provocarea este să consolidăm această imagine. Toată lumea este conștientă de oportunitatea asta", afirmă cel care se află la conducerea Uzinei de Vehicule Dacia de exact doi ani și este unul dintre cei mai apreciați manageri din organigrama Dacia.
Conform oficialului mărcii de la Mioveni, problemele economice prin care au trecut majoritatea statelor europene în perioada 2007-2008 au avut un efect pozitiv asupra Dacia, marca profitând la acel moment de o deschidere neașteptată a clienților europeni spre modelele din gamă.
"Piața Europei de Vest a fost marea oportunitate pentru Dacia, până la urmă. Toată lumea s-a plâns de criză. Pentru Dacia, criza a fost un lucru bun. Dintr-o mașină orientată spre piețele emergente, a ajuns o mașină care-și face loc pe piață. În acest moment suntem în primii zece pe piața europeană, avem 4% din piață. Este vorba de un context de criză în care fiecare om și-a revizuit bugetul de cheltuieli, s-a uitat la câte costuri are. A apărut un anumit comportament rațional care favorizează Dacia", afirmă Olendraru.
100 de milioane de euro investiți în următorii trei ani
Renault și Dacia conștientizează foarte bine noua poziție Dacia, ambiția constructorului francez fiind de a consolida imaginea de marcă pe care reușește să și-o construiască Dacia în ultimii ani. "Pe lângă faptul că există o ofensivă de produs foarte importantă, mai ales la nivel de Grup Renault, dar și la nivel de Dacia, se va vedea o consolidare din punctul de vedere al imaginii și al calității. Aceasta este ambiția pe care o avem. Asta face parte dintr-un plan de calitate care în acest moment e foarte bine susținut pe axe de fiabilitate, de calitate percepută, de o serie de elemente de conformitate care să obțină acel efect de încredere a clientului. 2015 este primul an în care această strategia s-a declinat într-un mod explicit", afirmă Cornel Olendraru, care confirmă faptul că în Uzina de la Mioveni vor fi investite 100 de milioane de euro în următorii trei ani pentru îmbunătățirea condițiilor de lucru și implicit pentru creșterea calității produselor de aici.
"Un om obosit nu-ți scoate aceași nivel de calitate. Există o anumită coerență. Grupul are această ambiție de a-și consolida poziția și de a impune un nivel de calitate și mai ridicat, iar în continuarea acestui fapt există investiții care se fac implicit la Pitești în această zonă: tot ce înseamnă automatizări în zonele în care impactul operatorului este foarte mare și, la fel, în zonele în care posturile sunt dificile, așa-numitele posturi ergonomice în roșu, acolo unde odată cu oboseala nu mai poți să controlezi nivelul de calitate", spune directorul Uzinei de la Mioveni.
Nu stie nimic nenea asta. Sa "vine" pe automarket sa "vede" cata lume e nemultumite, ca le rugineste masinile, ca nu-i galvanizate si ca mai bine s-ar lasa de facut masini si s-ar apucat de adus pisicute din germanica ca macar ie premium.